שתף קטע נבחר

דיווח: הצבעת אי-אמון נגד תרזה מיי בשבוע הבא

20 מחברי מפלגתה של ר"מ בריטניה כבר הודיעו כי הגישו מכתבי אי-אמון בה, ולפי כתב של "הטלגרף" עוד 28 לפחות צפויים להצטרף אליהם – כך שמתנגדיה יגיעו לרף הדרוש לפתיחה בהליך הדחה. לפי הדיווח ההצבעה תיתכן כבר בשלישי

 

תרזה מיי  (צילום: AP)
תרזה מיי (צילום: AP)

שרים בממשלה התפטרו, הצבעת האי-אמון מתקרבת: ב"טלגרף" הבריטי דווח היום (ו') כי 20 מחברי המפלגה השמרנית הודיעו באופן פומבי כי חתמו על מכתבי אי-אמון בראש הממשלה תרזה מיי בשל הסכם הברקזיט שאליו הגיעה עם האיחוד האירופי. לפי דיווח של כתב בעיתון, בימים הקרובים יגיע מספר חברי המפלגה ששלחו מכתבי אי אמון ל-48, הרף הנדרש לקיום הצבעת אי-אמון נגד מיי. ההצבעה עשויה להיערך ביום שלישי הבא. עם זאת לא ברור אם יושג בה הרוב הדרוש לביצוע ההדחה בפועל.

 

טלטלה בבריטניה - עדכונים אחרונים:

תרזה מיי נלחמת להציל את הברקזיט - ואת עצמה

מכה למיי: שרים התפטרו לקראת הדיון בפרלמנט

ניצחון ראשון למיי: הממשלה אישרה את הסכם הברקזיט

 

מיי, שצריכה את אישור הפרלמנט להסכם הפרישה מהאיחוד האירופי, הבהירה אתמול במסיבת עיתונאים כי לא ייערך משאל עם נוסף בנושא: "אני חושבת שרוב חברי הפרלמנט מבינים שהעם הבריטי הצביע ואנחנו צריכים ליישם את ההצבעה.

 

 
"לא יהיה משאל עם חדש, שאלנו אנשים והם אמרו שהם רוצים לעזוב (את האיחוד האירופי). היו קולות בבית הנבחרים בעד משאל עם נוסף, אבל אני מאמינה שכשאנשים יראו את ההסכם שנביא, את החבילה הסופית, הם יראו שזה מיישם את הצבעת העם הבריטי ומגן על האינטרסים שלהם".
האיחוד האירופי ()

המרוץ להחלפתה של מיי אפשרי אם 15% מחברי הפרלמנט ששייכים למפלגה השמרנית יפנו ל"ועדת 1922", שמפקחת מטעם המפלגה על הליכי הדחה. השמרנים מחזיקים כיום ב-316 מושבים בפרלמנט, כך שכדי להדיח את מיי צריכים 48 מהם להעביר מכתבי אי-אמון לוועדה. ברגע שהרף מושג, מודיע יו"ר המפלגה על פתיחת מרוץ להחלפת ראש הממשלה - וקורא לחברים במפלגה שמעוניינים לעשות זאת להציג את מועמדותם.

 

"צריך לעשות החלטות קשות ולא נוחות", אמרה אתמול מיי. "אני מבינה שיש מי שלא מרוצה עם הפשרות שעשינו, אבל על ההסכם הזה העם הצביע. נוכל להבטיח אותו רק אם נעמוד מאחורי ההסכם. אם לא נתקדם איתו אף אחד לא יכול לדעת מה יהיו ההשלכות, זה לבחור במסלול של חוסר ודאות".

 

מיי הבהירה כי ההסכם חייב לקבל את האישור של הפרלמנט הבריטי וכי הוא זה שאחראי להשלמת המהלך: "אני אעשה את עבודתי בלהביא את העסקה הכי טובה לבריטניה. היא תובא בפני חברי הפרלמנט ועבודתם תהיה להסתכל עליה, ולחשוב איך אפשר ליישם את החלטת הבריטים לעזוב את האיחוד. רוב האנשים יכירו בכך שזה לא דבר שקל לעשות".

 

יום אחרי שמיי הודיעה שהקבינט שלה אישר את טיוטת הסכם הברקזיט עם בריסל, התפטרו שני שרים שחברים בקבינט: שר הברקזיט דומיניק ראב, ושרת העבודה והפנסיה אסתר מקוויי. בנוסף התפטרו שני שרים זוטרים ושני עוזרי שרים. בפרלמנט קראו לשרים נוספים בממשלה של מיי להתפטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים