שתף קטע נבחר

ליברמן: "רמיזה על ענייני שושו - פגיעה בביטחון המדינה"

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי "הסיבה היחידה למינוי בנט לשר ביטחון היא כדי להציל את מערכת החינוך", אבל נמנע מלתקוף ישירות את נתניהו: "אני לא מדבר לגופם של אנשים". בראיון לאולפן ynet הוסיף: "צריך ללכת לבחירות. 61 ח"כים נדבקים לכיסא, בלתי אחראי לנסות ולגרור רגליים"

 

 

שר הביטחון עד השבוע שעבר אביגדור ליברמן ממשיך לתקוף את מי שמבקש לרשת אותו בתפקיד - ונמנע מלתקוף את ראש הממשלה. בראיון לאולפן ynet אמר ליברמן כי "יש רק סיבה אחת להעביר את נפתלי בנט לשר הביטחון, וזה להציל את מערכת החינוך של מדינת ישראל". בתשובה לשאלה מדוע הוא נמנע מלבקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ענה: "אני לא מדבר לגופם של אנשים".

 

יו"ר ישראל ביתנו התייחס בתחילת הראיון לקיצוץ הרוחבי, ואמר: "ההחלטה שתקבל הממשלה היום מהווה פגיעה במערכת הביטחון. זה קיצוץ רוחבי נוסף שהצבא לא יכול לעמוד בו. פגיעה קשה באימונים, בהצטיידות. עד היום במסגרת הקיצוצים הורידו חמישה מיליארד שקל, עכשיו עוד 260 מיליון. זה בניגוד לכל ההצהרות של ראש הממשלה והקבינט. כולם מבינים שהאיומים והאתגרים רק הולכים וגדלים והתקציבים רק הולכים ומתקצצים. אני מקווה שיורידו את הסעיף הזה שפוגע בצה"ל מסדר היום".

 

אתה מוכן להעברת תפקיד שר הביטחון לנפתלי בנט?

אני חושב שיש סיבה אחת בלבד להעביר את בנט לשר הביטחון, וזה להציל את מערכת החינוך של מדינת ישראל. המעשה הנכון זה ללכת לבחירות מוקדמות. זה דבר בלתי אחראי כרגע לנסות ולגרור רגליים ולדמם. ממשלה לא יכולה לתפקד במצב שנוצר. 61 חברי כנסת נדבקים לכיסא ומוכנים לגרום לנזקים בלתי גם למדינת ישראל, גם למערכת הביטחון והעיקר לשבת על הכיסא עוד חודש, עוד חודשיים.

אביגדור ליברמן מסיבת עיתונאים התפטרות (צילום: gettyimages)
ליברמן. "הרמיזות - מעשה בלתי אחראי"(צילום: gettyimages)

יש מי שאומר שבהתפטרותך גם פגעת בביטחון.

כל הרמיזה על ענייני שושו היא מעשה בלתי אחראי. זה שמנסים להסתתר מאחורי כל מיני מודיעין ודברים זה נטו פגיעה בביטחון המדינה.

 

אז ראש הממשלה עשה מעשה בלתי אחראי?

אני לא יודע מי תדרך אבל התדרוכים האלה בלתי אחראיים. לגבי הפרישה שלי - אני משתדל גם בפוליטיקה להיות נאמן לעקרונות ופרשתי כמה פעמים, אבל בניגוד לראש הממשלה וצמרת הליכוד לא הייתה לי שום בעיה בהתנתקות להיות באופוזיציה, להצביע בכנסת נגד התנתקות. נתניהו וכל צמרת הליכוד הצביעו בעד ההתנתקות. התייצבתי מול המשפחה בעסקת שליט, אמרתי שזאת לא עסקה נכונה, שגויה, הצבעתי נגד.

 

ישבת באולפן הזה לא מזמן ואמרת - "אין סיבה שנלך לבחירות, ישראל זקוקה ליציבות".

אנחנו זקוקים ליציבות ממשלתית, אבל אנחנו לא יכולים לקבל כניעה לטרור. העברת 15 מיליון דולר במזומן לידי חמאס שהולכים נטו לטרור. ברגע שכסף עובר לרצועת עזה אין עליו שום פיקוח.

 

 

בנט שאמר שצריך לנצח את חמאס. אם הוא יישב במשרד הביטחון יכול להיות שהוא ינצח את חמאס.

אי אפשר לקבל עובדה שאחרי שספגנו 500 רקטות בדרום הארץ אנחנו הולכים ומקבלים הפסקת אש בתנאי חמאס. זה היו שתי החלטות יותר מדי מבחינתי - העברת כסף לחמאס וגם הפסקת אש אחרי שסופגים 500 רקטות. לכן לא הייתה לי שום ברירה פה. אחרים נדבקים לכיסא וממשיכים לשבת. צריך ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים. כרגע יש לנו ממשלת ימין בדיבורים בלבד.

 

אתה נמנע מלתקוף את נתניהו. גם בנאום שלך בכנסת נמנעת.

אני לא מדבר לגופם של אנשים. אני לא מתכוון לתקוף לא את בנט ולא את נתניהו.

 

בשנה הראשונה באופוזיציה עשית את זה.

אני חושב שעשיתי את זה כמה שנים, לכן אני פטור מזה עכשיו.

 

זה נדמה כמשחק די הדדי. גם ראש הממשלה לא תוקף אותך, הוא תוקף את בנט וכחלון שהם מפרקים את הימין. זה קצת מחשיד ברמה הפוליטית.

אני לא יודע אם מחשיד. אנחנו צריכים ללכת לבחירות מהר ככל האפשר ואין מה לעשות. אנחנו רואים כרגע בעיות לא רק בפוליטיקה, יש בעיות גם בכלכלה. היום הממשלה מתעסקת עם עוד קיצוץ, אנחנו שומעים על הגרעון, יש בעיות בביטחון. הגענו לנקודה שהממשלה הזאת קיימת כבר ארבע שנים ואין שום סיבה כרגע להיגרר ולהידרדר.

 

נניח שיכריזו על בחירות במרץ. אתה חושב שתוכל לחזור להיות שר הביטחון?

אני יודע כמה קולות קיבלנו בקלפי, לא בסקרים. אנחנו נביא תוצאה יפה מאוד, נביא תוצאה דו-ספרתית. כך גם עשינו בסיבוב השני שעכשיו הסתיים. במעלות ארקדי פומרנץ נבחר לראש העיר אחרי כהונה של 42 שנה לפניו, בירושלים, גם במקומות אחרים. התוצאות של המערכת הקרובה יהיו מפתיעות ולכן אני מציע להמתין. בואו קודם נעבור את הגשר שנקרא בחירות ואחרי זה נדבר על חלוקת השלל. כרגע אני לא מנהל שום משא ומתן קואליציוני.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים