שתף קטע נבחר

מבריח הצעצועים לילדים הסורים הולך לכלא

רמי הוכתר כגיבור כשנסע מפינלנד לחלב הנצורה וחילק צעצועים ליתומים. הוא גייס למענם תרומות, אבל לקח חלק מהכסף לכיס ונשלח למאסר

בית משפט בהלסינקי גזר אתמול (ד') עונש מאסר על גבר ממוצא סורי, שהתפרסם ברחבי העולם כשהביא צעצועים לילדים יתומים בסוריה. הוא הורשע בהלבנת הון ובהונאה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בשיא המשבר בעיר חלב הנצורה נסע אליה רמי אדהם, בן 46 ואב לשישה ילדים, והביא צעצועים וסיוע כספי ליתומים סורים. הוא הוכתר כגיבור וכונה "מבריח הצעצועים" על פעילותו למען הילדים הסורים, ואסף תרומות של יותר מ-300 אלף אירו. לפי בית המשפט בחלק מכספי התרומות הוא עשה שימוש פסול ולא הצהיר על כל הסכום שאסף.

ילדים סורים משחקים בצעצועים (צילום: shutterstock)
"מבריח הצעצועים" סייע לילדים יתומים בחלב(צילום: shutterstock)
 

בהחלטתו פסק בית המשפט בהלסינקי שאדהם, שהיה יו"ר האיגוד הסורי-פיני, לא העביר את כל התרומות שנאספו לסורים הנזקקים. כ-62 אלף דולר הושקעו בבניית בקתה בחצר בפינלנד, וחלק מהכסף הגיע לחשבון בנק שרמי פתח בטורקיה. לפי בית המשפט, בנוסף לא היו לו את האישורים הדרושים לאסוף חלק מהכסף שגייס.

רמי אדהם מבריח צעצועים לילדים ב סוריה הולך לכלא ב פינלנד ()
רמי אדהם. עשרה חודשי מאסר
 

רמי הכחיש את ההאשמות נגדו. הוא טען להגנתו שהכסף לבניית הבקתה הגיע מהדוד שלו בסעודיה, ושהוא העביר את הסיוע לילדים הסורים בצורות שונות, ולא רק באמצעות כסף מזומן.

 

החקירה של המשטרה התחילה ב-2016, בעקבות פניות של אזרחים שביקשו לחקור את גיוס התרומות שלו למען הסורים. השופט בהלסינקי אמר שעונש המאסר של אדהם הכרחי מכיוון שבעבר הורשע שלוש פעמים. התקשורת הפינית דיווחה שההרשעות הקודמות שלו היו על הונאת מס, עבירות סמים ותקיפה.


פורסם לראשונה 21/11/2018 21:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
"מבריח הצעצועים" סייע ליתומים בחלב
צילום: shutterstock
מומלצים