שתף קטע נבחר

החשד: דרעי הרוויח שני מיליון שקלים מהעלמות המס

"ידיעות אחרונות" חושף כי היקף עסקאות הנדל"ן והעברות הכספים שבגינן הומלץ להעמיד לדין את שר הפנים אריה דרעי עומד על כשמונה מיליון שקלים. החשד: כרבע מהסכום, כולל ריבית והצמדה, אמור היה לעבור לרשויות המס, אך נשאר בחשבון הבנק של דרעי

שני מיליון שקלים - זהו הסכום, בתוספת ריבית והצמדה, שיו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, חסך לעצמו בעבירות העלמת המסים שבהן הוא חשוד. ל"ידיעות אחרונות" נודע כי היקף העסקאות שבהן היה מעורב דרעי, ושבהן בוצעו לכאורה עבירות המס, מגיע לכשמונה מיליון שקלים. בגין אותן עסקאות צריך היה דרעי לשלם, כאמור, מס של כשני מיליון שקלים במחירים של היום.

השר אריה דרעי (צילום: AFP) (צילום: AFP)
השר אריה דרעי(צילום: AFP)
  

שלשום פורסם כי נמצאו ראיות לכאורה המצדיקות העמדה לדין של דרעי בשורה של עבירות, ובהן מרמה והפרת אמונים, שבועת שקר, העלמת מס, הלבנת הון וניסיון לשיבוש הליכי חקירה. זאת אחרי שחקירה סמויה, שבהמשך הפכה לגלויה, העלתה חשד להתנהלות חריגה בחשבונות הבנק של דרעי ושל בני משפחתו. החוקרים הבחינו, בין היתר, בהעברות של סכומי כסף גדולים מאנשי עסקים למשפחתו של השר, חלקן לפני חזרתו לפעילות פוליטית וחלקן לאחריה.

ביתו של אריה דרעי, הנחשד בעבירות מרמה והפרת אמונים בירושלים (צילום: משה מזרחי)
הבניין בירושלים שעבר לפי החשד לאחיו של דרעי(צילום: משה מזרחי)
  

אריה דרעי בית קיט ספסופה גליל מרמה העלמת מס (צילום: תומריקו)
בית הקיט בספסופה (צילום: תומריקו)

בתום חקירה מורכבת, שבמסגרתה אף עלה חשד לקבלת שוחד, נותרו בהמלצות להעמדה לדין רק עבירות הקשורות להעלמות המס. על החקירה הסבוכה ברשות המיסים היה מופקד פקיד שומה חקירות מס הכנסה בתל אביב, דרור דניאל, שעמד בראש צוות שכלל יותר מעשרה חוקרים. ברשות המיסים הבהירו אתמול כי הצוות לא הגיש "המלצות" אלא "סיכומי חקירה", ובסיכומים אלה נכתב כי יש תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום נגד דרעי במספר פרשות.

  

הפרשה הראשונה עוסקת במכירת דירות וקרקעות של השר בשכונת גבעת שאול בירושלים לאחיו שלמה דרעי. העסקאות דווחו אומנם לרשות המסים, אולם השווי המדווח שלהן היה נמוך בכ-50% מהשווי האמיתי. חוקרי רשות המסים חושדים כי בכך ניסו מבצעי העסקה להתחמק מתשלום מלא של שני סוגי מיסים - מס רכישה ומס שבח.

 

  

בפרשה השנייה נחשד השר דרעי בהעלמת מס בעסקה הקשורה למגרש שרכש במושב ספסופה שבצפון. בעל הקרקע קיבל חצי מיליון שקל במזומן, הנכס נרשם על שם בתו וחתנו של דרעי, והסכום לא דווח לרשות המסים. בנוסף, שלושה קבלנים שבנו את הבית על המגרש, וגם שיפוצניק שעבד במקום, קיבלו את שכרם בכסף מזומן ממקור בלתי ידוע. גם במקרה זה לא דווחו התשלומים.  

 

בפרשה השלישית החשד נוגע לעבירה של אי דיווח על כספים שהתקבלו מגורמים עסקיים. לרשות המסים לא נמסר דיווח כזה, והוא גם לא הופיע בדיווחים שמסר דרעי לכנסת ולמבקר המדינה לאחר שנבחר שוב לכנסת.

  

הפרשה הרביעית עוסקת בהלוואה בסכום של 200 אלף שקלים שקיבל אריה דרעי, כאשר לא היה חבר כנסת או שר, מאיש העסקים אילן שרעבי. דרעי לא דיווח על ההלוואה ליו"ר הכנסת ולמבקר המדינה, ולא החזיר את הכסף לשרעבי. מאוחר יותר הסביר: "שכחתי". בהמשך הוא התערב בעניין משפטי לטובת האינטרסים של שרעבי.

  

שלשום, אחרי פרסום ההמלצות להעמיד לדין את דרעי, נמסר מלשכתו: "אנו מאמינים כי כאשר הפרקליטות תידרש לעניין, יוסרו החשדות ויתברר כי השר אריה דרעי לא עבר על החוק".

פורסם לראשונה 22/11/2018 06:38

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים