שתף קטע נבחר

ישראלי זכה באות הכבוד היוקרתי ביותר בבולגריה

מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר, קיבל מידי הנשיא רומן ראדב את אות "הרוכב ממדרה" - המוענק על תרומה משמעותית לחיזוק יחסים עם בולגריה. זינגר הדגיש את החופש הרוחני של הקהילה היהודית במדינה: "קשרי ידידות שאינם ניתנים לערעור"

נשיא בולגריה מעניק את אות הכבוד היוקרתי לישראלי רוברט זינגר (צילום: שחר עזרן)
רגע ההענקה(צילום: שחר עזרן)

נשיא בולגריה, רומן ראדב, העניק היום (ה') את אות הכבוד היוקרתי ביותר של ארצו למנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר. זינגר קיבל מידי הנשיא את אות "הורכב ממדרה" כהוקרה על חיזוק הקשרים בין בולגריה לעם היהודי ופעילות הקונגרס. הוא הישראלי הראשון מאז 1999 שקיבל את אות הכבוד היוקרתי.

רוברט זינגר (צילום: שחר עזרן)
מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי רוברט זינגר(צילום: שחר עזרן)

נשיא בולגריה מעניק את אות הכבוד היוקרתי לישראלי רוברט זינגר (צילום: שחר עזרן)
(צילום: שחר עזרן)
 

האות מוענק לאזרחים בולגרים ואזרחים זרים שתרמו באופן משמעותי במיוחד להקמה, חיזוק ופיתוח יחסים עם בולגריה. בשנים האחרונות פעל הקונגרס למען הקהילה היהודית בבולגריה וקידום תשתיות הביטחון, המאבק באנטישמיות, וחיזוק הקשר בינה לבין הממשלה המקומית.

 

הטקס התקיים במסגרת ביקור נרחב של זינגר בבולגריה שנפגש כאמור עם הנשיא ראדב, ראש הממשלה בויקו בוריסוב וראש העיר סופיה יורדנקה פנדקובה.

 

זינגר אמר כי "יש מעט מדינות בעולם שבהן היהודים גרים בחופש תרבותי ורוחני כפי שהם גרים בבולגריה. קשרי הידידות בין העמים אינם ניתנים לערעור. אנחנו שמחים במיוחד מתקומתה של הקהילה היהודית בבולגריה ומחויבים לרווחתה המתמשכת". זינגר הודה לממשלה הבולגרית על ההכרה והוסיף: "מי ייתן ושני העמים ימשיכו להתחזק"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שחר עזרן
רוברט זינגר מקבל את אות הכבוד
צילום: שחר עזרן
מומלצים