שתף קטע נבחר

העקיצה של אלשיך לנתניהו: "מנהיגים לא מבינים שהמשטרה מאחדת"

בטקס הפרידה ממנו בבית הנשיא שיבח המפכ"ל היוצא את שיתוף הפעולה בינו לבין ריבלין, אך מתח ביקורת מרומזת על מנהיגי המדינה האחרים שאינם רואים את המשטרה כגוף ש"נלחם בגורמים שמשסעים וקורעים". הנשיא הודה לו: "אין ספק שעוד נראה אותך בתפקידים רבים"

 

 

 

מפכ"ל המשטרה היוצא, רב-ניצב רוני אלשיך, מתח היום (יום רביעי) ביקורת מרומזת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "רוב המנהיגים שלנו עדיין לא כל כך מבינים מה המשמעות והעוצמה שיכולה להיות למשטרה כמלכדת, מדביקה ומאחדת - ונלחמת בגורמים האחרים שמשסעים וקורעים". אלשיך אמר את הדברים במפגש פרידה ממנו בבית הנשיא.

 

אלשיך הודה לנשיא ואמר כי "המשטרה עוסקת בעצבים החשופים של החברה הישראלית, לכן לא פשוט לה אף פעם, בוודאי לא בעידן רגיש כמו העידן שבו זכיתי לשרת. אבל נדמה לי שהנשיא שלנו הוא אולי מאלה שהכי מבינים מהי משטרה, מה הפוטנציאל שלה, ומה באמת באמת תפקידה. מסתכלים על משטרה בטעות כמנגנון אכיפת חוק וזהו. אני חושב שמה שעשינו ביחד עם הנשיא זה דברים אחרים לגמרי שמשנים את פני החברה, ומאפשרים למשטרה להיות 'משטרה מנהיגת קהילה'".

מפכ
"המשטרה נלחמת בגורמים שמשסעים וקורעים". אלשיך והזוג ריבלין(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין חיבוק פרידה ממפכ
ריבלין נפרד מאלשיך(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

פרידה ממפכ
משפחתו של המפכ"ל בבית הנשיא(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

המפכ"ל הוסיף: "הרגשתי שאנחנו מובנים, מחובקים על ידי בית הנשיא בכל הפעילויות האלה. נדמה לי שלפחות במשטרה ובבית הזה מבינים היטב שחוסן חברתי זה אולי הדבר החשוב ביותר בביטחון הלאומי. על כך אני רוצה לומר תודה מתוך כל הרעש, זה תמיד היה מובן פה. אני מקווה שבעתיד יותר ויותר מנהיגים יבינו מה המשמעות של מה שעשינו וכמה חשוב להמשיך את זה".

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה אירחו בבית הנשיא את המפכ"ל יחד עם רעייתו שירה, ילדיו ונכדיו, והודו לו על שירותו בשלוש השנים האחרונות. הנשיא הודה לאלשיך על שנות שירותו, איחל לו הצלחה ואמר: "אנו נפגשים במסגרת משפחתית ומאוד אישית ואני רוצה לנצל את ההזדמנות ולומר לך שכל דבר נמדד, ומקבל את ערכו בפרספקטיבה, כאשר מסתכלים לאחור וממרחק של זמן. אין לי כל ספק שקרנה של המשטרה בשלוש השנים האחרונות עלה. אלה הן תחושות אישיות שלי אבל יש בי ביטחון רב שהן יתבררו כנכונות".

 

הנשיא הוסיף: "אנו חשים את פעילותך בעלייה ברמת הביטחון ובאמון הציבור במשטרה בצורה משמעותית. אין לי כל ספק שעוד נזכה לראות אותך עושה למען עם ישראל בתפקידים שונים ורבים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מארק ניימן, לע"מ
אלשיך בבית הנשיא
צילום: מארק ניימן, לע"מ
מומלצים