שתף קטע נבחר

שני חשודים בירי על בית הסוהר ברחו לרומניה - ונעצרו

פרסום ראשון: דרמה במהלך המצוד אחר החשודים שירו לעבר בית הסוהר ברמלה הלילה. שני חשודים בירי נעצרו ברומניה לאחר שנמלטו מהארץ. בצהריים הוארך בשבוע מעצרו של חשוד נוסף. עורך דינו: "בדיקה פשוטה תאשש שהוא לא היה באזור"

 

 

מתרחב המצוד אחר החשודים בירי אל מתחם בתי הכלא איילון ברמלה: בצהריים (יום ו') נעצרו ברומניה שני חשודים שנמלטו מהארץ לאחר הירי. במקביל, בית משפט השלום בפתח תקווה האריך בשישה ימים את מעצרו של חשוד, בן 23 תושב ג'לג'וליה, להמשך חקירה. החשוד השני שוחרר ביחידה לאחר שהחשד בעניינו הוסר. כמה שעות לאחר מכן נעצר חשוד חמישי המזוהה עם ארגונו של עודה קוטייר.

 

כניסה לכלא איילון ברמלה (צילום: ליהי קרופניק)
(צילום: ליהי קרופניק)

מיד לאחר הירי ביצעה המשטרה מעצר של שני חשודים אשר מעצרם הוארך בשישה ימים. במקביל במודיעין המשטרתי הצביע על כך ששני חשודים נוספים היו מעורבים. אחד מהם אחיו של חשוד שנעצר ומעצרו הוארך. השניים רכשו כרטיס טיסה לרומניה והמריאו לפנות בוקר.

 

מעצרם של השניים בנמל התעופה ברומניה נערך לבקשת המשטרה. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ששוהה בביקור מדיני בגרמניה ערך הערכת מצב עם ראש האגף לחקירות מיוחדות, מפקד מחוז מרכז ונציבת שב"ס בעניין הירי - והנחה אותם לפעול עם כל האמצעים לתפיסת החשודים.

 

השר ארדן מסר כי הוא "רואה את אירועי הירי על בתי הכלא בחומרה הגבוהה ביותר. מדובר בקריאת תיגר על זרוע הענישה של מדינת ישראל ויש לעשות הכל בכדי שכל המעורבים ישלמו מחיר כבד על מעורבותם בפשעים אלה". ארדן הורה להדק את שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל ושב"ס בכדי שכלל המידע והמודיעין הקיים בנוגע לאירועים ימוצה - ולתגבר את אמצעי האבטחה והמיגון סביב בתי הכלא, הקצינים והסוהרים שנמצאים תחת איום.

 

גלעד ארדן מסיבת עיתונאים מועמדים ל למפכ
ארדן, שמבקר בגרמניה, הנחה לפעול בכל האמצעים(צילום: מוטי קמחי)

עורך דין שי טובים  ()
עורך הדין שי טובים שמייצג את החשודים

"ההתקפות על שב"ס מלמדות על המצוקה שבה נמצאים ארגוני הפשיעה המעורבים שראשיהם נמצאים בכלא ומגובשים נגדם כתבי אישום", אמר ארדן והוסיף: "לא רק שהמתקפות של חברי הארגונים לא ירתיעו אותנו - אלא שהם יביאו לנחישות גדולה יותר במערכות אכיפת החוק למצות את הדין עם כל המעורבים".

 

העצור, יחיא מרעב, שומר על זכות השתיקה בחקירתו, מסרב למסור אליבי ולא מעביר לשוטרים את הסיסמא לטלפון הנייד שלו. סנגורם של העצור ושל החשוד ששוחרר, עו"ד שי טובים, אמר: "המעצר הנחפז מעיד על חוסר ידיעה של החשודים האמיתיים. מרשי לא היה כלל באיזור בתי הכלא בזמנים המיוחסים לביצוע העבירות. בדיקה טכנית פשוטה תאשש זאת. בטוחני כי טענותיו ייבדקו והוא ישוחרר בהקדם".

 

הירי למתחם בית הכלא היה סמוך לשעה 00:15, לא היו נפגעים אבל נמצאו פגיעות ירי במגדל השמירה הדרומי של בית הסוהר גבעון שבמתחם ובמבנה המפקדה בכלא. אנשי שירות בתי הסוהר פתחו בסריקות באזור והמשטרה הוזעקה למקום. המגדל שנפגע מהירי היה מאויש בסוהרים שביצעו עבודות שמירה באותה העת.

 

ההערכה היא שהיורים הם חיילים של ארגון הפשע קוטייר עודה מג'לג'וליה שהחליטו לשלוח מסר לשב"ס, בעקבות הרעת תנאים של מקורביהם בכלא. בין היתר חושדים כי הרקע למעשים היה הכבדת תנאיו של אחד האסירים שלא הורשה לצאת להלוויית אחיו. עודה וחברים נוספים מארגונו נאשמים בתיקי רצח - האחד בבת ים והאחר ביפו. לפני שלושה שבועות מת אחיו של עודה, וזה היה בטוח שיוכל לצאת להלוויה, אך שב"ס דחה את הבקשה. מכאן, חושדים במשטרה, כי הדרך הייתה קצרה למעשה הנקם - ירי אל בתי סוהר.

  

קוטייר עודה ()
קוטייר עודה

עורך הדין שי שורר ואיתי כהן ממשרדו המייצגים את קוטייר בעתירה על יציאתו לקבר אחיו, מסרו כי "לאחר הגשת העתירה שב"ס הגיע להסכמות בדבר היציאה - ובעקבות כך משכנו את הבקשה. קוטייר לא קשור לסיפור הזה ומוטב שיחפשו את בעל האינטרס לירי.
 
עורכת הדין נעמה אלחדד שמייצגת את עודה הדפה את הטענות של המשטרה ושב"ס: "קוטייר עודה שוהה כבר יותר משנה בתנאי הפרדה קשים שכוללים בין היתר מניעת ביקורים ושיחות טלפון. שב"ס אישרו זה מכבר לקוטייר לצאת אל קבר אחיו בליווי סוהרים ולכן התזה של המשטרה שלפיה אירועי הירי בוצעו על רקע שלילת יציאה לקבר אחיו משוללת כל יסוד. הקלות הבלתי נסבלת שבה מייחסים לקוטייר קשר לאירועי הירי הנטענים חייבת להיפסק".  

 

עוד אמרה עורכת הדין כי "המחלוקות של קוטייר עם שב"ס בנוגע לתנאי כליאתו מטופלים כבר תקופה ארוכה במסגרת עתירות לבית המשפט, כך שמוטב היה למשטרת ישראל ולשב"ס לו היו עוסקים בחתירה לחקר האמת במקום להתעסק בספקולציות, שאין בינן לבין המציאות כל קשר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות  שב"ס
סימני הירי, הלילה ברמלה
צילום: דוברות שב"ס
מומלצים