שתף קטע נבחר

בן 20 נפצע קשה בקטטה בת"א, חמאס ב"מצוד אחר משאית". סיכום חדשות השבת

שני צעירים נעצרו בחשד לתקיפת הצעיר בתור למועדון ברחוב יהודה הלוי בתום מרדף משטרתי. בינתיים, חמאס ממשיך במאמצים לגלות פרטים על המבצע שהסתבך ו"עורך מצוד אחר משאית". אמש: שני הרוגים בתאונות דרכים בצפון ובדרום. ובפריז, מפגינים קראו למקרון להתפטר

המועדון בו התרחשה הקטטה (צילום: עמית הובר)
בן 20 במצב קשה. זירת האירוע בתל אביב(צילום: עמית הובר)

צעיר בן 20 נפצע הלילה (בין שישי לשבת) באורח קשה במהלך קטטה במועדון בתל אביב. הצעיר הותקף ככל הנראה בידי שני צעירים אחרים בתור לכניסה למועדון ברחוב יהודה הלוי. הוא פונה לבית החולים איכילוב והוא סובל מפגיעת ראש. שוטרים עצרו את החשודים בתום מרדף רגלי.

 

 

 

המבצע שהסתבך: לפי העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", חמאס ממשיך במאמציו לנסות ולגלות פרטים על פעולת היחידה המיוחדת בעזה שנחשפה. החקירה מתמקדת, בין היתר, במצוד אחר אותה משאית קטנה שלפי צילומי האבטחה שחשף חמאס, שבה לפי הדיווח נעשה שימוש על ידי אנשי הכוח או לחילופין על ידי משתפי פעולה מתוך רצועת עזה. מנגנוני הביטחון של חמאס סבורים כי המשאית נמצאת עדיין ברצועת עזה וכי מציאתה תשפוך אור ופרטים נוספים על המשימה. עוד סבורים בחמאס כי המטרה הייתה הנחת אמצעי האזנה על רשתות התקשורת הפנימיות של הזרועות הצבאיות ברצועה.

מבצע משאיות חמאס עזה ()
דיווח בלבנון: "חמאס עורך מצוד אחר משאית"
 

מאות מפגינים גדשו היום בצהריים (שבת) את השאנז אליזה בפריז שבצרפת במחאה על הכוונה להעלות את מחירי הדלק ב-1 בינואר, כמו גם מדיניותו הכלכלית של נשיא המדינה עמנואל מקרון. המפגינים, שרובם משתייכים לקבוצת "האפודים הצהובים", צעקו: "מקרון הגנב, תתפטר". מדובר בשבוע השני של ההפגנות הללו – שהפכו שוב אלימות. כוחות המשטרה ניסו להדוף את המפגינים באמצעות גז מדמיע וזרנוקי מים.

 

 

הפגנות בפריז  (צילום: AFP)
הפגנות בפריז (צילום: AFP)

הפגנות בפריז  (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

הפגנות בפריז  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

הפגנות בפריז  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
  

בלשי המשטרה עצרו הבוקר בנמל התעופה בן גוריון שני צעירים בני 27 ו-24, תושבי ג'לג'וליה, החשודים במעורבות באירועי הירי לעבר מתקני שירות בתי הסוהר בשבוע שעבר. מהמשטרה נמסר עוד כי "החקירה נמשכת". אחד מהם שוחרר כעבור זמן קצר. סניגורו, עו"ד שי טובים, אמר כי "הקצב שבו הציבור שופט חשודים מהיר עוד יותר מקצב המעצרים של המשטרה. נדהמתי למקרא הטוקבקים מאתמול שכבר הרשיעו את הלקוחות שלי. אני שמח שלפחות המשטרה לא נענתה לפזיזות חריצת הדין, ושיחררה את מרשי".

הפגיעה במגדל השמירה (צילום: דוברות שב
הפגיעה במגדל השמירה(צילום: דוברות שב"ס)

התרמילים ליד בית הסוהר (צילום: דוברות שב
התרמילים ליד בית הסוהר(צילום: דוברות שב"ס)

הפגיעה במגדל השמירה (צילום: דוברות שב
הפגיעה במגדל השמירה(צילום: דוברות שב"ס)

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, תקף הבוקר את התנהלות הממשלה, ואמר כי "מה שקורה היום בפוליטיקה הישראלית הוא איום קיומי על המדינה". באירוע "שבתרבות" במועצה האזורית אשכול, שבו לקח חלק, תקף שר הביטחון לשעבר את מחליפו אביגדור ליברמן שהתפטר גם הוא ואת ראש הממשלה בנימין נתניהו. על ליברמן אמר: "הוא הסתתר מאחורי הרמטכ"ל באופן ציני".

  

ברקע הדיווח על עיכוב יוזמת השלום האמריקנית, הקרמלין טוען כי הוא עדיין מוכן לתווך בין ישראל לפלסטינים. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר: "אנו מאמינים בחידוש השיחות הישירות בין נתניהו לאבו מאזן - ומוכנים לארח אותן". הוא הוסיף כי "היציבות במזרח התיכון תלויה בסכסוך בין ישראל לפלסטינים". שר החוץ הפלסטיני: "מחכים שהקהילה הבינ"ל תפתור את הבעיה שהיא יצרה - מדינת ישראל".

 

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה היום כי על ארצה לא לקוות ל"עסקה טובה יותר" מהאיחוד האירופי בנוגע לברקזיט – ההיפרדות מהאיחוד – מחשש שהפרלמנט הבריטי לא יאשר את ההסכם. את הדברים אמרה מיי ל-BBC, כיממה לפני וועידת האיחוד האירופי שתיערך בבריסל שבבלגיה בהשתתפות 27 מנהיגי מדינות – כשברקע עדיין מרחפת שאלת טריטוריית גיברלטר שנמצאת בבעלות הממלכה המאוחדת, שלגביה דורשת ספרד התחייבות בכתב מבריטניה שלפיה הנושא ינוהל במשא ומתן מולה.

 

 

דו"ח של הממשל האמריקני שפורסם אמש בארצות הברית מנבא תחזית שחורה במיוחד בעניין שינויי האקלים ומעריך כי ההתחממות הגלובלית תגרום להחמרת תופעות הטבע שיפקדו את כדור הארץ, ותעלה לכלכלה האמריקנית מאות מיליארדי דולרים עד סוף המאה ה-21: "פגיעה בעניים, בגישה למקורות מים ובמחירי התפעול בכל תחומי התעשייה". הבית הלבן מנסה להרגיע: "הם הסתמכו על התסריט הגרוע ביותר".

 

שר החוץ הטורקי, מבלוט צ'אבושולו, תקף אמש בחריפות את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הצהרותיו המפויסות כלפי יורש העצר הסעודי בדבר אחריותו לחיסול העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. בזמן שעסקת מכירת מטוסי F-35 לטורקיה בסימן שאלה, שר החוץ מתח ביקורת חריפה על דברי הנשיא האמריקני שאינו ממהר לצנן את היחסים עם יורש העצר הסעודי עקבה רצח: "כסף זה לא הכל, אסור להתעלם מערכים אנושיים בסיסיים".

 

השיירה שכוללת אלפי המהגרים מהונדורס התמקמה אתמול בטיחואנה, סמוך לגבול ארצות הברית. ראש העיר תקף את הממשלה שלא לקחה את איומי טראמפ ברצינות - ופנה לסיוע מהאו"ם. לעומת הערים הקודמות שפקדו, הפעם נראה כי 5,000 המהגרים שיצאו לפני כמעט חודשיים לדרכם ישארו בעיר המקסיקנית במשך כמה חודשים עד לבחינת בקשות המקלט. 

מטיילים בנחל צין (צילום: מיקי וולוקיטה, רשות הטבע והגנים)
מטיילים בנחל צין(צילום: מיקי וולוקיטה, רשות הטבע והגנים)
 

רוכב אופנוע החליק ומת מפצעיו בכביש 71 (צילום: תיעוד מבצעי מד
זירת התאונה בכביש 71(צילום: תיעוד מבצעי מד"א )
 

בגרמניה, בן 95 הואשם אמש בסיוע לרצח המונים כשומר במחנה ריכוז באוסטריה. הפרקליטות בגרמניה הודיעה כי הקשיש, שזוהה בשם האנס, שירת ב"יחידות גולגולות המת" כשומר במחנה הריכוז מאוטהאוזן שבאוסטריה. "הכיר את כל שיטות ההרג והיה מודע לתנאי האסירים", טענו בפרקליטות.

 

צעיר כבן 20 החליק אמש בזמן נסיעה בכביש 71 שבין עפולה לבית שאן ונהרג במקום. צוות מד"א פינה מהזירה צעיר נוסף במצב קל עד בינוני. מדובר ב"כביש דמים" שגבה קורבנות רבים בעבר - אך הסיבה לתאונה עדיין נבדקת. בתאונה שהתרחשה מאוחר יותר ברחוב התעשייה בערד נהרג גבר כבן 35.

 

מזג האוויר הסתווי היום, לאחר יום שישי גשום מאוד, הוציא עשרות אלפי מטיילים מבתיהם. מרשות הטבע והגנים נמסר כי כ-60 אלף מטיילים פקדו השבת את שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. על פי נתוני הרשות, בין האתרים המובילים היו הגנים הלאומיים קיסריה, ירקון (תל אפק), וקומראן, ושמורות הטבע עין גדי, בניאס ועין אפק - שם נערכה פעילות "חורף של ציפורים". עוד בלטה שמורת נחל מערות, שם ערכה הרשות סיור ב"שביל הרגליים היחפות".

 

התחזית: הגשמים יתמעטו בהמשך היום בצפון הארץ ובמרכזה, אך עדיין יירד גשם מקומי. ממרכז החיזוי "מטאו-טק" נמסר כי בדרום הארץ ובמזרחה ירדו גשמים לפרקים, מלווים בסופות רעמים. קיים חשש לשיטפונות. כביש 90 בקטע שבין עין גדי לעין בוקק - אזור מלונות ים המלח - עדיין חסום לתנועה בשני הכיוונים עקב הצפה של הנחלים באזור. מחר (יום ראשון), מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד שעות הצהריים. ייתכן גשם מקומי וקיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית הובר
המועדון בתל אביב
צילום: עמית הובר
מומלצים