שתף קטע נבחר

נשיא צ'כיה: "מאמין שהביקור הבא שלי יהיה לרגל פתיחת שגרירות בירושלים"

מילוש זמאן המבקר בארץ השתתף בחנוכת "הבית הצ'כי" ואמר: "החברות בינינו מגדילה את האור על פני האפלה". נתניהו: "יש בינינו קשר עמוק"

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא צ'כיה מילוש זמאן השתתפו אחר הצהריים (יום ג') בטקס חנוכת "הבית הצ'כי" - מרכז תרבות במתחם הסינמטק, ירושלים שתחת חסותו יתקיימו פעילות התרבות, הכלכלה, התיירות והמדע של צ'כיה בישראל. הטקס נערך במסגרת חגיגות היום הלאומי של צ'כיה.

 

הנשיא זמאן המבקר בישראל אמר בשיחה עם נתניהו בפתח האירוע: "אני מאמין שהביקור הבא שלי בישראל יהיה לרגל פתיחת שגרירות צ'כיה בישראל. החברות הקרובה בין שתי המדינות שלנו מגדילה את האור על פני האפלה, ואני מודה לך על השתתפותך באירוע הזה שחשוב לעם הצ'כי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בטקס חניכת בית צ'כיה בסינמטק ירושלים עם נשיא צכ'יה מילוש זמאן (צילום: עמית שאבי)
נתניהו והנשיא זמאן בטקס בירושלים(צילום: עמית שאבי)

 

נתניהו ענה לו: "עכשיו נובמבר ואני מציע שבשנה הבאה ניפגש בשגרירות צ'כיה בישראל. אתה ואני כבר קבענו תאריך בשנה הבאה לפגישתנו בפראג".

 

נתניהו התייחס להיסטוריה של שתי המדינות, ובפרט לנשק שקנתה ישראל הצעירה מצ'כיה במהלך מלחמת העצמאות: "מערכת היחסים של ישראל עם צ'כיה שונה מהיחסים עם מדינות אחרות. יש בינינו קשר עמוק, כמו הקשר עם ארה"ב. לעולם לא נשכח שאתם תמכתם בנו, נתתם לנו את 'הנשק לשרוד', ועל כך אנו מוקירים תודה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי
נתניהו וזמאן, היום בירושלים
צילום: עמית שאבי
מומלצים