שתף קטע נבחר

"מתעללים בנו": שגרירי ישראל זועמים על הפגיעה בשכרם

שגרירים בנציגויות ישראל בחו"ל גילו כי האוצר קיזז ממשכורותיהם אלפי דולרים עקב מיסוי "דמי ייצוג", וחלקם אף קיבל שכר שלילי. "בעיצומו של מאבק על מדינה פלסטינית הודיעו לי שאני חייב למדינה 7,000 אירו. מישהו השתגע", אמר אחד השגרירים. משרד האוצר: "העובדים הודו שקיבלו לאורך השנים תוספות שכר של אלפי דולרים בחודש ולא שילמו עליהן מס כחוק"

שגרירי ישראל ברחבי העולם נסערים לאחר שגילו אתמול (יום ג') כי משרד האוצר מיסה את דמי הייצוג שהם מקבלים מהמדינה, וקיזז את הסכום ממשכורותיהם באופן רטרואקטיבי מאז תחילת השנה.

 

הדיפלומטים מקבלים בתלוש השכר "דמי ייצוג" עבור פעילויות שנוגעות לתפקידם, כגון פגישות עבודה במסעדות ובבתי קפה, קבלות פנים בבית ודמי אחזקת בית. דמי הייצוג נעים בין 7 ל-33 אחוז משכרם, ויכולים לנוע בין כמה מאות דולרים בחודש לדיפלומט זוטר ועד 6,000 דולר לנושא משרה בכירה, כמו למשל שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר.

"מישהו כאן באמת השתגע". שגרירים ששכרם נפגע זועמים (צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות") (צילום: עמית שאבי,
"מישהו כאן באמת השתגע". שגרירים ששכרם נפגע זועמים(צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות")

משמעות ההחלטה היא קיצוץ דרסטי במשכורות השגרירים. משכורתה של שגרירת ישראל בפריז עליזה בן נון קוצצה ב-3,000 אירו בפעימה אחת. חלק מהשגרירים קיבלו אף שכר שלילי - וכבר הודיעו שלא יוכלו להחזיק מעמד ללא קבלת שכרם. במשרד החוץ אמרו שהפגיעה במשכורות עומדת על 35% הפחתה.

 

אחד משגרירי ישראל בחו"ל אמר בתגובה כי "פשוט מתעללים בנו, זה מבייש". שגריר אחר סיפר: "החודש לא היה כסף לדלק. לאן הגענו".

 

"מישהו כאן באמת השתגע", זעם שגריר נוסף. "אני חייב כ-7,000 יורו למדינה אותה אני מייצג. בעיצומו של המאבק על מדינה פלסטינית ושימוש בנשק כימי בסוריה, ניהול עשרות שיחות והתייעצויות עם שגרירים ואנשי מזכירות הארגון, מודיעים לי שלא רק שאני לא מקבל משכורת, אלא שאני צריך להביא כסף מהבית כדי לשלם למדינה. לא 100 או 500 שקלים - אלא 30,000 שקלים".

שכרה קוצץ ב-3,000 אירו. שגרירת ישראל בצרפת עליזה בן נון (צילום: ארז ליכטפלד) (צילום: ארז ליכטפלד)
שכרה קוצץ ב-3,000 אירו. שגרירת ישראל בצרפת עליזה בן נון(צילום: ארז ליכטפלד)

 

בנימין נתניהו (צילום:  עמוס בן גרשום, לע
הערכה - ייתכן שלמהלך קשר לכוונת נתניהו למנות שר חוץ חדש(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ועד העובדים של שליחי המדינה פנה לבית הדין לעבודה בירושלים בבקשה להוציא צו מניעה להחלטה, ולהורות למשרד האוצר לחדול מהניסיונות לשחוק בתנאי השכר ובהוצאות האירוח והייצוג כפי שהיו מוכרות עד היום. מנגד, האוצר דורש להטיל מיסוי על כלל העובדים בחו"ל, גם על סעיפים שהיו פטורים עד כה ממס.

 

סכסוך השכר במשרד החוץ נמשך למעלה מארבע שנים והוביל לפגיעה משמעותית בגיוס צוערים ועובדים חדשים לשירות החוץ הישראלי. מקורות במשרד החוץ ציינו כי הם אינם זוכרים משבר כה קשה והעריכו שייתכן כי המהלך קשור לכוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות בשבוע הקרוב שר חדש במשרד החוץ.

 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "במסגרת הדיון בבית המשפט הודו עובדי משרד החוץ שהם קיבלו לאורך השנים תוספות שכר של אלפי דולרים בחודש ולא שילמו עליהן מס כחוק". במשרד הוסיפו: "עובדה זו מדברת בעד עצמה".


פורסם לראשונה 27/11/2018 22:49

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"
סערה במשרד החוץ
צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות"
מומלצים