שתף קטע נבחר

נתניהו נפגש עם גנץ, ייפגש גם עם אשכנזי

שר הביטחון החדש נועד עם אחד מיריביו האפשריים בבחירות הקרובות וישוחח גם עם רמטכ"ל לשעבר נוסף, שאף הוא הוזכר כיריב פוטנציאלי. נתניהו נועד גם עם עמיר פרץ, ארנס ומופז - ולא צפוי להיפגש עם יעלון וברק

 

נתניהו וגנץ (צילום: חטיבת דובר צה"ל) (צילום: חטיבת דובר צה
נתניהו וגנץ(צילום: חטיבת דובר צה"ל)

ראש הממשלה נפגש במסגרת תפקידו החדש כשר ביטחון עם אחד מיריביו הפוטנציאליים - ויוועד גם עם יריב פוטנציאלי אחר: מטעם נתניהו נמסר הבוקר (יום ד') כי "עם כניסתו לתפקיד שר הביטחון, מקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצויות ביטחוניות ומקצועיות עם שרי ביטחון ורמטכ"לים לשעבר". הוא נפגש כבר עם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, שהוזכר פעמים רבות כמי שעשוי להתמודד בבחירות הקרובות, וייפגש עם קודמו בתפקיד של גנץ, גבי אשכנזי - שגם הוא הוזכר כמי שעשוי להתמודד בבחירות 2019.

 

בנוסף, נפגש נתניהו עם שרי הביטחון לשעבר עמיר פרץ ומשה ארנס, וייפגש בימים הקרובים גם עם שאול מופז, שכיהן הן כרמטכ"ל והן כשר ביטחון. בהודעה הרשמית מטעמו של נתניהו נמסר כי המזכיר הצבאי של ראש הממשלה נוכח בכל הישיבות. בהודעה לא הוזכרו פגישות מתוכננות עם שני שרי ביטחון אחרים שכיהנו כרמטכ"לים - משה (בוגי) יעלון, שהתעמת איתו ופרש בעקבות זאת מהממשלה, וכן אהוד ברק, שמצוי עם נתניהו ביריבות עזה ותוקף אותו בחריפות מעל כל במה.

 

הפגישה עם גנץ מעוררת עניין מיוחד בשל העובדה שהרמטכ"ל לשעבר שוקל בחודשים האחרונים את דרכו הפוליטית. שמו עלה בהקשרים שונים כמי שעשוי להתמודד במסגרת עצמאית או במסגרת חבירה למפלגה קיימת.

 

 

בשבוע שעבר תקפה שרת התרבות מירי רגב את הרמטכ"ל לשעבר בתוכנית הבוקר בקשת, ובהמשך אמרה בריאיון לאולפן ynet כי "בני גנץ בהיותו רמטכ"ל סיים באקורד סיום מאוד רע את תפקידו. הוא נתן 'נאום כלניות' בעייתי ביותר עם חוסר הערכה לגבי המצב בגבול הדרום. או שהוא התעלם מהערכת המודיעין שהתפרסמה מיד בתקשורת, קצין בכיר שאמר באמ"ן: 'המודיעין על המשך הכוונה לירי הגיע אלינו והבנו שיש סבירות שכן הולכים להמשיך לירות. הרמטכ"ל התכוון כנראה לעתיד הרחוק', זאת אומרת גם הם הובכו ממה שאמר הרמטכ"ל".

 

רגב הוסיפה כי "יש שתי אופציות: או שהרמטכ"ל לא מכיר את הערכת המצב המודיעינית שזה איום, או שהוא מכיר ומתעלם ממנה וזה גם נורא ואיום. אני אמרתי דבר מאוד פשוט. שאלו אותי אם הוא מתאים להיות שר ביטחון, אז אמרתי - אי אפשר כל הזמן לשכתב את ההיסטוריה".

 

בהתייחס לשאיפותיו הפוליטיות האפשריות של גנץ אמרה רגב: "אני לא יודעת מה יהיה בעוד שנה. לא נתניהו אמר שחוזרים לשגרה. עמד שם הרמטכ"ל גנץ ואמר תחזרו לשגרה, שקט פה, כשהוא ידע שממשיכים לירות. שבוע לאחר מכן נהרג הילד בן 4 דניאל טרגרמן. אני לא האשמתי אותו בהרג של הילד. אני האשמתי אותו שכרמטכ"ל הוא צריך לדעת מה הערכות המצב. הוא יכול לעמוד ולהגיד: 'חברים, הסתיימה הלחימה, עדיין כנראה יהיה ירי בדרום'. יש הבדל בין להגיד 'תחזרו, אנחנו בשקט, לבין להגיד יכול להיות שעוד יהיה ירי'".

 

 

 

איתמר אייכנר השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי, אמיל סלמן
גנץ ונתניהו
צילום: מוטי קמחי, אמיל סלמן
מומלצים