שתף קטע נבחר

החשוד ברצח הנערה שותק בחקירה, המשפחה מחכה לתוצאות בדיקת האונס

בית המשפט האריך בשבוע את מעצרו של טספברהן טספציון, החשוד ברצח ובאונס סילבנה צגאיי בת ה-13, למרות בקשת המשטרה להארכת המעצר ב-15 ימים. החשוד שומר על זכות השתיקה. משפחת הנרצחת על החשד לאונס: "קשה וכואב. לא קיבלנו את התוצאות"

  

 

מעצרו של טספברהן טספציון, החשוד ברצח סילבנה צגאיי בת ה-13 בתל אביב, הוארך בצהריים (יום ה') בשבוע בבית משפט השלום בתל אביב. בדיון התברר כי טספציון שומר על זכות השתיקה ולא מסר גרסה, וכי המשטרה לקחה ממנו דגימת רוק (DNA). נציגי המשטרה ביקשו מבית המשפט להאריך את מעצרו ב-15 ימים. כאמור, בית המשפט קיבל את הבקשה באופן חלקי.

 

נציגי המשטרה אלי כתבי ורקפת אברהם מסרו כי "מדובר באירוע בדרגה החמורה ביותר - רצח קטינה שחייה נגדעו באכזריות". עו"ד שמואל פלישמן מהסנגוריה הציבורית, המייצג את החשוד, אמר כי נלקחה דגימת רוק ותהה אם נלקחה בהסכמה. במשפחתה של הנרצחת אמרו כי מאז שהתבקשו לחתום על טופס ההסכמה לבדיקה בגין החשד לאונס, לא יצרו איתם קשר ולא עדכנו אותם בתוצאות.   

 

 

הארכת מעצר של טספברהן טספסיון החשוד ברצח סילבנה צגאיי (צילום: מוטי קמחי )
הארכת מעצרו של טספברהן טספציון, היום(צילום: מוטי קמחי )

השופט דניאל בארי מסר כי טספציון "חשוד בגרימת מוות בכוונת תחילה, בעילה שלא בהסכמה ובאיומים. המשיב שמר על זכות השתיקה ולא מסר גרסה. הגעתי למסקנה שצבר הראיות יוצר חשד סביר לדברים הנטענים. המשטרה מבקשת להאריך מעצר ב-15 יום לצורך ביצוע פעולות חקירה רבות. למרות החשד הכבד, יש מקום לצמצם את ימי המעצר על מנת לפקח פיקוח שיפוטי על המעצר".

הנרצחת אמש בתל אביב, סילבנה צאגיי ()
הנרצחת, סילבנה צגאיי

תעמה יוהנס, קרוב משפחה של סילבנה צגאיי, התייחס בצהריים בסוכת האבלים בדרום תל אביב לתוצאות הנתיחה שמעלות חשד לאונס: "זה מאוד קשה וכואב. עד עכשיו לא קיבלנו את תוצאות הבדיקה. לא אמרו לנו שום דבר. ביקשו מאמא שלה שתחתום על הסכמה לבדיקה ומאז לא דיברו איתנו, אבל אמא שלה ראתה אותה בעצמה אחרי שהיא נרצחה".

  

על תפיסת החשוד ברצח אמר: "תפסו, לא תפסו. זה לא מעניין אותנו ולא את האמא של סילבנה. זה לא יכול להחזיר לנו אותה. בשבילנו הדבר הכי חשוב זה סילבנה והיא לא תחזור, אז זה בסדר שתפסו אותו, אבל זה לא עוזר לנו בשום דבר. מגיע לו עונש". הוא אמר כי המשפחה "מעוניינת בהלוויה נוצרית באריתריאה, כמו לכולם. נטיס את הגופה שלה למדינה שלנו ושם היא תיקבר. דיברנו כבר עם השגרירות".

 

עו"ד פלישמן המייצג את החשוד אמר כי "חד-משמעית מדובר פה באירוע חמור, טרגדיה לא קלה. כרגע אנחנו בתחילתה של חקירה ונראה איך יתקדמו הדברים. החשוד ממעט לדבר. הצלחתי להבין שהוא היה פה כמה שנים בארץ, עבד באופן די מסודר. יש לו בעיות שפה והתקשרות".

 

לדבריו, "החשוד ציין שהסכים לתת טביעות אצבע, אבל אמר שלקחו ממנו בכוח את הרוק שכדי לקחת אותו המשטרה אמורה חד-משמעית לבקש את הסכמתו. אותי מעניין שדווקא הטופס הזה נעלם היום בבית המשפט מהתיק של המשטרה".

 

הבוקר נראו בלשי משטרה מחפשים בפחים ראיות נוספות שיסייעו לביסוס החשדות נגדו. עדיין לא ברור אם החשוד ברצח התחבא ברחוב, תוך שהוא נטמע בחסרי הבית באזור, או באזור חוף תל אביב, כמה עשרות מטרים מהמקום שבו נמצא. לפי ההערכות, טספציון התחבא באזור הכרמלית לפחות ביממה האחרונה. המצוד אחריו נמשך יומיים.

 

לאחר מעצרו של החשוד ברצח פרסמה המשטרה את הקלטת השיחה למוקד 100, שבה נשמע אזרח בשם ישראל שהוביל למעצר. הוא זיהה את טספציון לפי תמונה שפורסמה. עד הראייה הבחין בו בגן הכובשים באזור שוק הכרמל ויצר קשר עם המשטרה. למקום שוגרו כוחות גדולים. טספציון ניסה להימלט, אך בתום מאבק הוא נלכד ונעצר. עם מעצרו אמר טספציון לחוקרים: "חזרתי מהעבודה".

חיפוש שוטרים בשוק הכרמל מקום המסתור של החשוד ברצח סילבנה צגאיי (צילום: אבי חי)
שוטרים מחפשים באזור שבו הסתתר החשוד ברצח (צילום: אבי חי)

לפנות בוקר פרסמה המשטרה את קלטת השיחה שבה דיווח אזרח על אדם חשוד - שיחה שהובילה ללכידתו של טספציון.

 

ישראל: "נדמה לי שראיתי את הבחור באזור שוק הכרמל, עם מעיל וכובע על הראש, מסתובב כאן. בשוק הכרמל באזור הגן הציבורי. זהו, רציתי לדווח על זה"

  

המוקדן חוסיין: "אמרת אדם עם כובע ומעיל, באיזה צבע?"

  

ישראל: "עם מעיל, הקפוצ'ון סגור עליו על הראש. המעיל בגוון חום בהיר עם פס תכלת. הוא נמצא איפה שההומלסים מתרכזים בדרך כלל בלילה, בסוף השוק. הולך עם שקית ביד".

  

חוסיין: "מה השם שלך?"

  

ישראל: "ישראל"

  

חוסיין: "תישאר איתי על הקו"

  

ישראל: "אני כבר לא שם, התקדמתי"

 

חוסיין: "לפני כמה זמן ראית אותו?"

  

ישראל: "שלוש-ארבע דקות. נראה לי שהוא הלך ופנה, אני לא בטוח אם לגן או שהוא המשיך לשוק. לא יודע. לא כל כך קר ולא יורד גשם בשביל שישימו כובע כזה, אז זה מה שמשך לי את תשומת הלב"

  

חוסיין: "תישאר איתי על הקו"

  

ישראל: "אני לא אנתק, אבל אני על אחוזים בודדים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
טספברהן טספציון בבית המשפט, היום
צילום: מוטי קמחי
מומלצים