שתף קטע נבחר

עו"ד של טראמפ הודה: שיקרתי על הקשר עם רוסיה

הנשיא מסתבך? מייקל כהן, שהיה יד ימינו, חתם על הסדר טיעון והודה ששיקר כשהעיד על הקשר בין הקרמלין לקמפיין טראמפ: "הייתי נאמן"

עו"ד מייקל כהן, שהיה יד ימינו של דונלד טראמפ, הודה היום (ה') ששיקר כנשאל בקונגרס על הקשר של קמפיין טראמפ לגורמים רוסים - במסגרת חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות. כהן הגיע אחר הצהריים לבית המשפט במנהטן, שם חתם על הסדר טיעון בחקירה שמנהל התובע הכללי רוברט מולר.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

כהן הודה ששיקר בעדות בשנה שעברה בוועדת המודיעין של הסנאט, כשנשאל על מגעים עם רוסיה במהלך הקמפיין לנשיאות - מגעים לבניית "מגדל טראמפ" במוסקבה. כהן אמר לשופט במנהטן ששיקר על התקופה שבה היו המגעים ועל פרטים נוספים. הוא אמר ששיקר מתוך נאמנות לטראמפ, ורצה לפעול לפי דף המסרים של הנשיא. טראמפ אמר בתגובה שכהן משקר על פרויקט הנדל"ן כדי לקבל עונש קל, והוסיף שלא ידע מתי כהן זנח את הפרויקט. "הוא אדם חלש", הוסיף הנשיא מחוץ לבית הלבן, לקראת יציאתו לפסגת ה-G-20.

מייקל כהן עורך הדין לשעבר של נשיא ארה
כהן יוצא מבית המשפט בניו יורק, היום(צילום: רויטרס)

מייקל כהן עורך הדין לשעבר של נשיא ארה
(צילום: gettyimages)
ב-2015 כהן, שהיה אז גם בכיר בארגון טראמפ, התחיל לבדוק את האפשרות להקים "מגדל טראמפ" במוסקבה בעזרת הקרמלין. הוא נעזר בשירותיו של פליקס סאטר, יזם ממוצא רוסי. "אני אשיג את פוטין לפרויקט ואנחנו נגרום לדונלד להיבחר", כתב סאטר במייל לכהן. החברה של טראמפ שלחה למוסקבה בקשה לבנות את המגדל בסוף 2015. באמצע ינואר 2016 כהן פנה לדמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, וביקש עזרה בפרויקט הנדל"ן. בעדותו בסנאט שיקר כהן על היקף הקשר שלו לקרמלין ועל המו"מ לבניית המגדל, מו"מ שלא נגמר בהסכם. בין השאר הוא אמר שהמו"מ, שנגמר ביוני 2016, הסתיים לפני ינואר.

נשיא ארה
טראמפ היום בבית הלבן, לפני ההמראה לארגנטינה(צילום: רויטרס)
נשיא ארה
(צילום: רויטרס)
 

החתימה של כהן על הסדר טיעון היא ההתפתחות האחרונה בפרשה שמלווה את הנשיא הרפובליקני מאז ניצחונו בבחירות. מולר חוקר אם טראמפ ומקורביו שיתפו פעולה עם גורמים רוסים במטרה להשפיע על מערכת הבחירות ותוצאותיה. רשת ABC דיווחה שכהן החליט לחתום על הסדר טיעון עם התובעים אחרי כ-70 שעות של תשאולים. "כהן שיתף פעולה וימשיך לשתף פעולה", אמר עורך דינו אחרי שכהן עזב את בית המשפט. בספטמבר אמר עורך דינו שכהן סיפק "מידע קריטי" לחוקרים של מולר.

: רוסיה גייט התערבות רוסיה ב בחירות ארה

מדובר בהסדר הטיעון השני שעליו חותם כהן. באוגוסט הוא טען שטראמפ הורה לו לשלם דמי שתיקה לשתי נשים שאיתן טראמפ לכאורה ניהל רומן (אחת מהן היא שחקנית הפורנו סטורמי דניאלס), כדי לא לפגוע במירוץ של המועמד הרפובליקני לנשיאות – עבירת מימון בחירות. כהן הודה בשמונה אישומים, כולל הונאת בנקים והעלמת מס.

 

אחרי החתימה על הסדר הטיעון בקיץ השמיץ טראמפ את מי שהיה יד ימינו במשך שנים ארוכות. "אם מישהו מחפש עורך דין טוב, הייתי ממליץ מאוד שלא לשכור את שירותיו של מייקל כהן!", אמר הנשיא והוסיף שכהן "המציא סיפורים" כדי לקבל הסדר טיעון. טראמפ מרבה לתקוף את החקירה שמנהל מולר. הלילה כתב שמולר "והדמוקרטים הזועמים" כלל לא בודקים את הפשעים "האכזריים" של הילרי קלינטון והדמוקרטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
מייקל כהן. הסדר טיעון שני
צילום: AP
מומלצים