שתף קטע נבחר

האישה בוורוד יורדת מהמסך בצפון קוריאה

הטלוויזיה בצפון קוריאה משתנה ורוצה להיות מעודכנת וצעירה יותר. רי צ'ון הי, הקריינית הלאומית, משלמת את המחיר: "יש מגישות חדשות ויפות"

כבר עשרות שנים שרי צ'ון הי היא קריינית החדשות הלאומית של צפון קוריאה. המגישה הוותיקה בת ה-75 הופיעה על המסך בכל אירוע חשוב. היא סיפרה בגאווה לצפון קוריאנים על הניסויים הגרעיניים של המדינה המבודדת, והתייפחה כשהודיעה על מותם של המנהיגים קים איל סונג וקים ג'ונג איל. הקריינות המלודרמטית שלה ליוותה את רגעי המפתח של האומה, ו"האישה בוורוד" הפכה לפרצוף מוכר בעולם.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ 

 

 

 (צילום: AFP / KCTV) (צילום: AFP / KCTV)
(צילום: AFP / KCTV)

בשנים האחרונות רי כבר לא משדרת חדשות באופן קבוע, ומופיעה על המסך רק ברגעים חשובים. בתקופה האחרונה "האישה בוורוד" לא הופיעה בטלוויזיה בכלל, ונראה שרשת הטלוויזיה הממלכתית החליטה לוותר עליה. רשת KCTV התחילה לשלב דור חדש בשידורי החדשות שלה, וההערכה היא שרי לא תיקרא לדגל בעתיד.

 

לפי רשת ABC תחנת השידור הממלכתית של צפון קוריאה מתכננת מהפכה. היא מחליפה את הדור הוותיק, "והמיושן", במנחים צעירים בחליפות ועוברת לאולפן חדש ונוצץ. ב"טלגרף" נכתב שההנחיה המלודרמטית של רי לא תואמת את מה שרוצה השלטון של קים ג'ונג און לשדר, ושבצפון קוריאה מעדיפים מגישה צעירה יותר.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

"המוטו המרכזי בעידן החדש של קים ג'ונג און הוא לעמוד בקצב של המאה הנוכחית והטרנדים שלה", אמר ל-ABC קאנג דונג וואן, פרופסור מאוניברסיטת דונג איי בסיאול. "אפשר לומר שהשינוי משתקף בהפקות הטלוויזיה". הצופים הצפון קוריאנים חשופים כיום מעט יותר לתוכניות טלוויזיה בחו"ל, ובחדשות בטלוויזיה עוסקים היום במגוון רחב יותר של נושאים ולאו דווקא בהאדרת "המנהיג הדגול".

 

לאור השינויים נראה שההנחיה המלודרמטית של רי כבר לא רלוונטית. המגישה העניקה ב-2012 ראיון נדיר לרשת CCTV הסינית, ונשאלה מתי תפרוש לצמיתות מהטלוויזיה. היא סיפרה שהיא מוכנה לרדת מהבמה לטובת הדור הצעיר. "יש הרבה מגישות צעירות ויפות שהרבה יותר מתאים שהן יופיעו מול הצופים", אמרה אז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים