שתף קטע נבחר

סין יוצאת למלחמה בחתונות הראווה

הוצאות מנופחות, טקסים המוניים ומעשי קונדס שיצאו משליטה הובילו למאבק בחתונות המודרניות. הרשויות בסין מקדמות רפורמות מקיפות, וינסו לעודד זוגות לחגוג את היום הגדול שלהם "בצורה מסורתית וחסכונית"

החתונות הראוותניות הפכו נפוצות בסין בשנים האחרונות וההוצאות הרקיעו שחקים. כעת הרשויות במדינה מנסות להיאבק בתופעה, בין היתר על ידי קידום רפורמות מקיפות בענף החתונות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

זוג חתונה סין (צילום: AP)
לדברי הרשויות, החתונות המודרניות הן וולגריות, בזבזניות מדי ומעודדות "סגידה לכסף"(צילום: AP)

זוג חתונה בייג'ינג סין (צילום: AP)
(צילום: AP)

כמו במדינות אחרות, גם בסין אנשים מצאו את עצמם מתחרים עם שכנים וחברים, ונגררים להוצאות מנופחות בניסיון להפוך את החתונה שלהם לגדולה ולמיוחדת ביותר. עלויות החתונה האמירו בשני העשורים האחרונים, בעיקר באזורים הכפריים. מלבד קבלות פנים יקרות, טקסים המוניים, בגדים מיוחדים וצילומים ייחודיים, השתרשה בסין גם מסורת של מעשי קונדס לכלה ולחתן.

 

במקור אלה נועדו לסייע להם להירגע ביום הגדול שלהם, אך לעיתים קרובות המתיחות יוצאות מכלל שליטה והופכות אלימות. רק לאחרונה נפצעו כמה שושבינות כשחבריו של החתן שברו את דלת ביתה של הכלה עם גרזן ופרצו פנימה. במקרה אחר, חתן נמלט מ"טקס" שבמהלכו קשרו והיכו אותו – ונדרס.

 

הרשויות טוענות שהחתונות המודרניות הן וולגריות, בזבזניות מדי, מעודדות "סגידה לכסף" ונוגדות את הערכים הסיניים הסוציאליסטיים. המשרד לעניינים אזרחיים גינה את התופעה וקרא "להילחם במגמות החברתיות השליליות ובערכים השגויים".

 

גורם במשרד אמר כי הרשויות יפעלו לקבוע "קווים מנחים" לקיום חתונות, ויעודדו זוגות לחגוג את היום הגדול שלהם "בצורה מתורבתת יותר, מסורתית וחסכונית". בנוסף, גופים מקומיים שאחראים על ארגון חתונות יידרשו לנסח כללים ל"התנהגות הולמת" בטקסים.

זוג חתונה סין (צילום: AP)
המשרד לעניינים אזרחיים קרא להילחם ב"מגמות החברתיות השליליות"(צילום: AP)

זוג חתונה בייג'ינג סין (צילום: AP)
(צילום: AP)

זוג חתונה בייג'ינג סין (צילום: AP)
(צילום: AP)

זו לא הפעם הראשונה שסין מנסה לקבוע כללים לקיום חתונות. בשנת 2016, המפלגה הקומוניסטית פרסמה שורה של הנחיות לקיום חתונות ברוח הצנע. בערים מסוימות הוטלו בשנה שעברה מגבלות על גובה המוהר – כסף שמשולם על ידי הוריו של החתן למשפחת הכלה.

 

מלבד חתונות, סין מקדמת רפורמה גם בשוק ההלוויות במדינה. הרשויות מבקשות לפשט את נהלי ההלוויות ולהסדיר את מחירי השירותים, זאת לאחר שמשפחות רבות נקלעו לחובות בשל טקסים גדולים שכללו פעמים רבות "שירותי אבל מקצועיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
גופים שמארגנים חתונות ינסחו כללים ל"התנהגות הולמת"
צילום: AP
מומלצים