שתף קטע נבחר

העבריין נמלט מהארץ - והמדינה רוצה את ערבות המיליונים של קרוביו

גולן אביטן נעלם מהארץ לפני כחודשיים לאחר שנסע לטיפול אצל רופא שיניים, ועל פי ההערכות מסתתר במדינה ללא הסכם הסגרה. המשטרה והפרקליטות מעוניינות לממש 11 מיליון שקרוביו וחבריו העמידו כערבות על-מנת שלא יברח מהארץ בזמן המשפט

חודשיים אחרי שנעלם - המדינה מבקשת לממש ערבויות בסך 11 מיליון שקל שגייסו קרוביו וחבריו של העבריין גולן אביטן, המואשם במעורבות בפיגוע הפלילי בתל אביב לפני 15 שנה.

נמלט - ומסכן 11 מיליון שקל של קרוביו. גולן אביטן (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
נמלט - ומסכן 11 מיליון שקל של קרוביו. גולן אביטן(צילום: יריב כץ)

מוטי חסין גולן אביטן מחוזי תל אביב ()
אביטן עם מוטי חסין

עו"ד יניב שגב, סנגורו של אביטן: "שמח שהוא בחיים" (צילום: רועי רובינשטיין) (צילום: רועי רובינשטיין)
עו"ד יניב שגב, סנגורו של אביטן: "שמח שהוא בחיים"(צילום: רועי רובינשטיין)

במשטרה מעריכים כי אביטן מסתתר במדינה שלא חתומה על הסכם הסגרה עם ישראל. הפרקליטות והמשטרה פועלות כעת כדי לבוא חשבון עם מי שחתם על הערבות לשחרורו ממעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

 

בבקשת החילוט מוזכר כי אביטן התקשר לסניגורו, עו"ד יניב שגב, אחרי הבריחה ובישר לו שהוא בחו"ל. אביטן הסביר לו כי ברח בשל חוסר שביעות רצונו מההליך הפלילי והחשש מתוצאותיו.

 

סנגורו של אביטן מסר בתגובה: "לשמחתי התברר לי שגולן בן החיים. אינני מבקר את בחירותיו. באשר לבקשת החילוט נלמד את הבקשה ונגיב במקום הראוי לה".

 

אביטן, בן 51 מאשדוד, בכיר לשעבר בארגון הפשע של יצחק אברג'יל, הואשם במעורבות בפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי לפני 15 שנה. לעומת שאר הנאשמים, אביטן שוחרר למעצר בית בתמורה לערבות כספית גדולה שהייתה אמורה להשאירו בארץ.

 

לפי המידע שנמצא בידי המשטרה, אביטן נסע לטיפול אצל רופא שיניים - ונעלם. מכשיר הטלפון שלו הצביע על איכון טלפוני מדרום לאשדוד, אך לא היה זמין.

 

הפרקליטות ניסתה להגיע עמו להסדר טיעון משותף יחד עם כל הנאשמים, וביקשה שמונה שנות מאסר. אביטן סירב להצעה, הפיל את הסדר הטיעון עם כולם והמשיך לנהל את המשפט מביתו.

 

מטרתו של הפיגוע הפלילי ברחוב יהודה הלוי הייתה לחסל את זאב רוזנשטיין בחנות המרת כספים שבה ביקר לעתים קרובות.

 

שלושה בני אדם נרצחו ועשרות עוברי אורח תמימים נפצעו בפיצוץ. הנרצחים - רחמים צרויה, בן 43 מתל אביב, שעבד בחברה להשכרת מוניות ורק בא לאכול צהריים; משה מזרחי, בן 27 מאילת, שליח של אותה חנות להמרת כספים; ונפתלי מגד מאשדוד, בן 19, שמצא עצמו בחנות של אבא בדיוק כשרוזנשטיין הגיע למקום.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים