שתף קטע נבחר

דיווח: טראמפ בחר בדוברת מחלקת המדינה לכהן כשגרירה באו"ם

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי הנשיא בחר בהת'ר נאוארט, מגישה לשעבר ב"פוקס ניוז", כמחליפתה של ניקי היילי שתפרוש בסוף השנה מהתפקיד. היא נחשבת למקורבת לבתו של הנשיא, איוונקה, ולבעלה ג'ארד קושנר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחר בדוברת מחלקת המדינה, הת'ר נאוארט, כמחליפתה של ניקי היילי בתפקיד השגרירה באו"ם. כך דיווחו הלילה (יום ו') כלי תקשורת אמריקניים. לפי רשת "פוקס ניוז", שבה שימשה נאוארט בעבר כמגישה, טראמפ צפוי במהלך היום להכריז על המינוי באופן רשמי בציוץ בחשבון הטוויטר שלו.

 

הת'ר נאורט דוברת מחלקת ה מדינה ה אמריקנית (צילום:  U.S Department of State)
הת'ר נאוארט, דוברת מחלקת המדינה(צילום: U.S Department of State)

היילי הכריזה לפני כחודשיים על פרישתה מהתפקיד בסוף השנה. כבר בסוף אוקטובר דווח ברשת "בלומברג" כי טראמפ נועד עם נאוארט בנוגע למינויה לתפקיד. היא נחשבת למקורבת במיוחד לבתו של הנשיא, איוונקה טראמפ, ולבעלה היועץ הבכיר ג'ארד קושנר.

 

אמש באו"ם: ארה"ב לא הצליחה להעביר גינוי לחמאס

 

לפי בלומברג, נאוארט בת ה-48 נחשבת למועמדת יוצאת דופן לתפקיד בשל ניסיונה הדל במדיניות חוץ או בעבודה ממשלתית בכלל. דוברת מחלקת המדינה הצטרפה לממשל טראמפ רק באפריל אשתקד, ובעבודה הקודמת שימשה כאמור כמגישה וכתבת ברשת "פוקס ניוז".

 

שם נוסף שהועלה בעבר להחלפתה של היילי בתפקיד הנחשק היה זה של דינה פאוול. עם זאת, לפי הדיווחים בארה"ב פאוול, יועצת בכירה לשעבר בבית הלבן, דחתה את הצעתו של טראמפ לכהן בתפקיד והעדיפה להישאר בתפקידה כמנהלת בכירה בבנק ההשקעות גולדמן זאקס. בכיר בממשל אמר אז כי בקרב חלק מעובדי הבית הלבן נרשמה התנגדות לחזרתה של פאוול לסביבתם.

 

 

נשיא ארה
השגרירה היוצאת ניקי היילי(צילום: AFP)

 

היילי הודיעה כאמור על התפטרותה במפתיע בתחילת אוקטובר. בהצהרה משותפת שנשאה יחד עם הנשיא טראמפ אמרה היילי כי "זה חשוב להבין מתי הזמן לזוז הצידה". גורם בבית הלבן אמר שהיילי הייתה מתוסכלת מהירידה במעמדה, מאז הפיכתם של היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון ומזכיר המדינה מייק פומפאו למובילי מדיניות החוץ האמריקנית.

 

חלקים עיקריים מעבודתה של היילי באו"ם הפכו לנחלתם של השניים: בין אם פומפאו שניהל את המו"מ עם צפון קוריאה - נגדה הובילה סנקציות במועצת הביטחון, ובולטון שמיתג את עצמו כדמות המובילה בממשל בכל הנוגע לאיראן והסנקציות נגדה.

 

"זו הייתה ברכה להגיע לאו"ם עם שכפ"ץ מדי יום ולהגן על אמריקה", סיכמה היילי את תקופתה כשגרירה. "עכשיו מכבדים את ארה"ב. אולי יש מדינות שלא אוהבות את מה שאנחנו עושים, אבל הן מכבדות את זה. ארה"ב שוב חזקה", אמרה היילי. השגרירה התייחסה לנושאים שהעסיקו אותה במהלך הקדנציה, בהן ההטיה נגד ישראל באו"ם, ואמרה: "הנשיא גילה עוצמה ואומץ בהעברת השגרירות לירושלים. הוא הוכיח לעולם ש'אנחנו נשים את השגרירות שלנו במקום שאנחנו רוצים שהשגרירות תהיה'".

 

אחד ממהלכיה האחרונים של היילי באו"ם היה ניסיונה אמש להעביר בעצרת הכללית של הארגון הצעה לגינויו של חמאס - בפעם הראשונה אי-פעם. עם זאת, מהלכה נכשל לאחר שהעצרת קבעה כי על החלטה שכזו לעבור ברוב של שני-שלישים - ועל אף שהגינוי זכה לרוב גורף של 87, מול 57 שהתנגדו, הגינוי לא זכה בסופו של דבר לרוב הנדרש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום:  U.S Department of State
הת'ר נאוארט
צילום: U.S Department of State
מומלצים