שתף קטע נבחר

ארבעה דורות של צופים והוקרה לסבתא

בגיל 90, לנחמה דקל יש במשפחה שבט שלם. אמש הפתיעו אותה עם הדלקת נרות מיוחדת

עבור נחמה דקל, בת 90, תנועת הצופים זה כנראה חלק מה-DNA. היא עצמה, נכדתו של אליהו דובקין, מחותמי מגילת העצמאות, הייתה פעילה בשבט הנשיא בירושלים; בנה בועז (בעלי PMI - המותג "סופרגול") ובתה נועה היו פעילים בשבט באשקלון (ונועה אף ריכזה בהמשך את שבט כ"ס); נכדיה גם הם היו כולם בתנועה - שלושת בניו של בועז ובנה של נועה - ניר, שהוא חלק משכבת י' של השבט ברמת השרון כיום; ואפילו אחת מהנינות שלה, בת 18, כבר פעילה בהנהגת צופים צבר בסיאטל - אחד מכמה שבטים בעולם שהפעילות שלהם מתקיימת בעברית שוטפת.

משפחת דקל- ארבעה דורות בצופים (צילום: רועי אלמן)
נחמה דקל והמשפחה מדליקים נרות. ארבעה דורות בצופים(צילום: רועי אלמן)
 

במוצאי שבת, נר שביעי של חנוכה, החליטה המשפחה כולה להפתיע את נחמה: כחלק מחגיגות שנת ה-100 לפעילות הצופים בישראל התייצבו כל ארבעת הדורות במשפחה, בבגדי חאקי ועניבות - כמו פעם, והדליקו ביחד נר שביעי של חנוכה. לצד החזרה לתקופת הנעורים חיכתה לנחמה הפתעה נוספת - הנינה שחר הצטרפה להדלקת הנרות בשידור ישיר מסיאטל, וכמובן - גם היא במדי החאקי של התנועה.

 

לאחר הדלקת הנרות העניקו נציגי תנועת הצופים בהווה לנחמה תעודה מיוחדת: תעודת "צופה רבה".

 

נחמה דקל: "נכנסתי לצופים בגיל שמונה, בשנת 1937 - כשרק נוסד שבט מצדה בירושלים. הקמתי עם הצופים את קיבוץ יראון, ובהמשך פגשתי בהכשרה גם את בעלי, שהיה בשבט הוותיקים בתל אביב. מי שיער אז שיותר משמונים שנים לאחר מכן אשב לצד בנים, ונכדים ונינים, וכולם עם החאקי והעניבה. זה מאוד מרגש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי אלמן
היו נכונים
צילום: רועי אלמן
מומלצים