שתף קטע נבחר

מאות חסמו את רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק

28 נעצרו במחאה שבה השתתפו מאות ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק. המפגינים נענו לקריאת גוף המזוהה עם הפלג הליטאי שקרא ל"מחאות ענק" עקב מעצרו של עריק. מפגינים קראו: "נמות ולא נתגייס"

 

 


חוק הגיוס תקוע, והחרדים הקיצוניים חוזרים לרחובות: מאות חרדים חסמו בצהריים (יום ב') את רחוב ז'בוטינסקי בבני ברק באזור מחלף גהה במסגרת הפגנת מחאה עקב מעצרו של עריק והם מתעמתים עם שוטרים. "הוועדה להצלת עולם התורה", המזוהה עם הפלג הליטאי הירושלמי, קראה ל"מחאת ענק" ברחוב, מצירי התנועה המרכזיים של גוש דן. במשטרה נערכו לעומסים ואף לירידה אפשרית של מפגינים לכביש 4. ynet העביר את ההפגנה בשידור חי.

 

המשטרה עצרה עד כה 28 מפגינים שהפרו את הסדר וזרקו בקבוקי מים על שוטרים. נכון לשעה זו המשטרה חסמה את רחוב ז'בוטינסקי, מרחוב אבו חצירא עד צומת גהה לשני הכיוונים. בעקבות החסימות, פרשי משטרה הוכנסו לכביש שנחסם. המפגינים החרדים קוראים לשוטרים "נאצים" ו"ארורים" ומנסים לפרוץ את הגדרות שהציבו במטרה למנוע חסימות. בין הקריאות של המפגינים: "נמות ולא נתגייס".

 

בהודעת הוועדה נכתב: "בעקבות המשך מעצרו של אסיר עולם התורה הבחור החשוב יצחק אריה נרו יאיר, וזאת בשל סירובו לשתף פעולה עם חוק הגיוס הנפשע, הורו הבוקר גדולי התורה לצאת למחאה המונית וכפי שהורה רבנו הגדול זצ"ל 'להרעיש עולם ומלואו'".

 

הפגנה מחאה חרדים בני ברק גיוס צה
שמונה נעצרו אחרי שחסמו כבישים. ההפגנה בבני ברק(צילום: צביקה טישלר)

הפגנה מחאה חרדים בני ברק גיוס צה
(צילום: צביקה טישלר)

העילה הרשמית לחידוש המחאה היא מעצרו של תלמיד ישיבה עריק שסירב להתייצב בלשכת הגיוס, גם לא לטובת הסדרת מעמדו המיוחד. מדובר רק בתירוץ, מכיוון שמטרת פעילי הפלג היא להחזיר לסדר היום הציבורי - הכללי והפנים-חרדי - את נושא "חוק הגיוס", ולאותת בכך לנבחרי הציבור כי עוצמת ההפגנות תגבר אם תאושר הצעה שאינה מקובלת גם על הזרמים הקיצוניים במגזר.

 

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר בנוסף כי "המאבק על עתידו של עולם התורה והיהדות כולה יימשך בכל הכוח, עד להסרת האיום המרושע האופף את היכלי הישיבות. חוק הגיוס חייב לחזור למצבו הקדום בו ניתן לכל תלמיד ישיבה פטור 'תורתו אומנותו', ללא התניות של יעדים ומכסות".

 

במשטרה נערכים להפגנה והודיעו על עומסים הצפויים באזור בעקבותיה. הרחובות הצפויים להיחסם ובהם גם צפויים עומסי תנועה: רחוב ז'בוטינסקי מבן גוריון לכיוון מזרח, כביש היצירה בפתח תקווה לכיוון מערב, רחוב ז'בוטינסקי בקטע שבין בן גוריון לצומת גהה ייסגר במידת הצורך, רחוב החלוצים צפוי להסגר לתנועת כלי רכב מרחוב אברבאנל עד ז'בוטינסקי.

 

 
הפגנה מחאה חרדים בני ברק גיוס צה
(צילום: צביקה טישלר)

הפגנה מחאה חרדים בני ברק גיוס צה

הכוחות נערכים גם לירידת המפגינים לכביש 4 הסמוך, ומסרו כי אם ייחסם - כלי הרכב יופנו לכיוון אלוף שדה מדרום לצפון ולמחלף 471. במקרה כזה הכביש ייסגר לתנועה מכיוון צומת מורשה לכיוון דרום. מהמשטרה נמסר כי על נוסעי התחבורה הציבורית להתעדכן בהתאם אל מול חברות האוטובוסים ומוקדי המידע שלהם עקב החסימות הצפויות.

 

בחודש שעבר עשרות מפגינים חרדים חסמו לזמן קצר את כביש 4 ממחלף מורשה עד מחלף בר אילן בשני הכיוונים במחאה על מעצר עריק על ידי המשטרה הצבאית בשבוע שעבר. המשטרה פינתה אותם משם וקראה לנהגים לנסוע בדרכים חלופיות. זאת לאחר שחסמו מאות חברי הפלג הירושלמי את צומת הרחובות ז'בוטינסקי ואהרונוביץ' בבני ברק. המפגינים קראו קריאות נגד הצבא, בהן גם "נמות ולא נתגייס". המשטרה עצרה 13 מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי, וחסמו כביש ראשי בניגוד להוראות המשטרה.

 

 

 


פורסם לראשונה 10/12/2018 14:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
הפגנת חרדים בבני ברק בחודש שעבר
צילום: יריב כץ
מומלצים