שתף קטע נבחר

הוריו של אילון שלו-אמסלם: "להעמיד לדין את הנהג הפוגע גם בגין הפקרה"

בעתירה שהגישו אתמול לבג"ץ, דורשים הורי הנער אשר נדרס למוות כי בג"ץ יורה לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד הנהג הדורס, אליהו בר זכאי, שיכלול עבירת הפקרה ולא רק הריגה. "במקום להזעיק עזרה, בחר הנהג לפעול כדי לטשטש את עקבות האלכוהול הרב שזרם בדמו", אמרו

הוריו של הנער אילון שלו-אמסלם שנדרס למוות עתרו אתמול (ה') לבג"ץ, ודרשו להעמיד לדין את אליהו בר זכאי, הנהג שפגע בבנם ובחברו, גם בעבירה של הפקרה ולא רק בעבירה של הריגה.

 דיון נוסף אלי בר זכאי (צילום: יריב כץ)
אביו של אילון, קובי אמסלם' בבית המשפט(צילום: יריב כץ)

"במקום להזעיק עזרה, במקום לבדוק להיכן נעלם אחד הנערים בהם פגע, במקום לעדכן את כוחות הסיוע שהגיעו בסופו של דבר שלא נער אחד נפגע אלא שניים, בחר הנהג, בקור רוח מזעזע, לפעול כדי לטשטש את עקבות האלכוהול הרב שזרם בדמו במטרה למלט עצמו מתוצאותיהן הפליליות של פשעיו", כך נכתב בעתירה שהגישו.

 

עוד נכתב כי "העותרים נותרו עם אבל כבד וחיים שלמים של סימני שאלה, ובראשם השאלה אם ניתן היה להציל את בנם בכורם לו היה האדם שבחר לשתות לשוכרה ולנהוג במהירות מופרזת, דרך על דוושת הגז של הרכב בו נהג ודרס את דניאל ואילון, כיורה בנשק הלוחץ על ההדק, מזעיק עזרה ברגע התאונה או מסייע לאתר את אילון מוקדם יותר".

 

ההורים דורשים מבג"ץ שיורה לפרקליטות להגיש כתב אישום גם בגין הפקרה ולא רק בגין הריגה ומבקשים לעצור את כל הדיונים בתיק שמתנהל כעת בבית המשפט המחוזי בתל אביב עד להחלטה בנושא.

דיון בבית משפט מחוזי תל אביב בעניינו של הנאשם בדריסת אילו שלו אמסלם (צילום: מוטי קמחי )
הנהג הדורס, אליהו בר זכאי, בבית המשפט המחוזי בת"א(צילום: מוטי קמחי )

כתב האישום: הריגה, חבלה חמורה ושיבוש הליכים

בר-זכאי (23) מואשם שב-26 ביולי הוא דרס למוות את אילון שלו-אמסלם בן ה-13 ופצע את חברו. הוא מואשם בנוסף בחבלה חמורה, נהיגה בשכרות, הדחה בחקירה, שיבוש מהלכי משפט וניסיון להשמדת ראיה.

  

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, באותו יום סיכמו בר-זכאי וחברו שייסעו מירושלים לבילוי באזור המרכז. הם נסעו ברכב פורד של אחיו של הנאשם לדירת חבר ובדרך רכשו בקבוק וודקה "בלוגה" ומשקאות אנרגיה. בדירת החבר שתה בר-זכאי לפחות כוס וחצי מהמשקה, ולאחר מכן תכנן להיפגש עם חבריו במועדון שלוותה בתל אביב.

  

אחד החברים הבחין שבר-זכאי שתוי וסיכם איתו שיהיה נהג תורן כי לא שתה. "אתה לא תצא לשלוותה, אתה תגיע לשלוותה עם שלילה לכל החיים כפרה עליך", אמר לו. בר-זכאי ענה לו: "אחי, אני אחרי בקבוק בלוגה לבד".

  

בסופו של דבר, נטען, עזב בר-זכאי את המקום שיכור ונהג למועדון. בשעה 1:08 הוא עבר ברחוב ש"י עגנון וחייג בטלפון הנייד. באותו עת חיכו שלו-אמסלם וחברו בצומת עם אבן גבירול על המדרכה לאחר שחזרו מבילוי בנמל. הם המתינו שהרמזור יתחלף, ובזמן שהמתינו התקרב אליהם בר-זכאי במהירות גבוהה, תוך חריקת צמיגים וכשהוא מזגזג מצד לצד. במקום להאט הוא עלה על המדרכה ופגע בהם חזיתית.

 

אביו של אילון: "ההפקרה דוקרת את העין ומקוממת את הלב"

על פי כתב האישום, כבר לאחר התאונה ניסה בר-זכאי לשבש את החקירה. הוא התקשר מזירת התאונה לחברו ואמר בלחש: "תקשיב, אני מסטול מת, תביא לי מים, הבן אדם פה גוסס. תבוא לפה מהר". נטען שהוא עשה כן כדי להעביר את סימני האלכוהול בגופו טרם בדיקת הינשוף.

  

לאחר מכן הוא קיבל מפקח עירייה בקבוק מים של ליטר וחצי לבקשתו, שתה את תכולתו וביקש עוד. לאחר מכן התקשר שוב לחבר ואמר: "תקשיב לי שנייה, לא שתינו, אף אחד לא שתה, הכל בסדר, תבוא לפה. פינו שני אנשים לבית החולים".

 

קובי אמסלם, אביו של אילון אמר ל-ynet כי "לא ייתכן שנהג שדרס ילד למוות ופצע אחד אחר ולא נקף אצבע כדי לסייע לפצועים שותתי הדם מולו בזירה, לא יואשם בעבירה של הפקרה. במקום לחייג למד"א הנהג הדורס התקשר לחברו כדי שיסייע לו לשבש את החקירה. הוא פעל לא רק בניגוד לחובה החוקית להזעיק עזרה, אלא גם בניגוד לחובה הבסיסית של אדם לסייע לפצוע ונהג שלא כבן אנוש. אם זאת לא הפקרה, אז אבוי לכולנו. ההפקרה דוקרת את העין ומקוממת את הלב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
הנהג הדורס, אלי בר זכאי ואילון שלו אמסלם ז"ל
צילום: יריב כץ
מומלצים