שתף קטע נבחר

"מעורבות בלחימה בדרום סודן": סנקציות אמריקניות על בכיר לשעבר בצה"ל

הממשל האמריקני טוען כי אלוף (במיל') ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף המבצעים, סיפק כלי נשק לצדדים הלוחמים, תוך שהוא עומד בראש חברה שפעלה במסווה של חברה חקלאית: "נפעל נגד מי שהרוויח מהסבל של תושבי דרום סודן"

ישראל זיו ()
"סיפק נשק לצדדים הלוחמים". אלוף במיל' ישראל זיו

משרד האוצר של ארצות הברית הודיע אתמול (שישי) כי הוא מטיל סנקציות על שלושה מעורבים במלחמת האזרחים בדרום סודן, בהם גם אלוף (במילואים) ישראל זיו, לשעבר ראש אגף המבצעים בצה"ל.

 

בהודעת המשרד נטען כי זיו עמד בראשה של חברה שמכרה לצדדים הלוחמים כלי נשק ותחמושת בשווי של 150 מיליון דולרים, תוך שהיא פועלת במסווה של חברה חקלאית. בין הציוד שסופק היו רובים, רימונים וטילי כתף.

 

בהצהרה האמריקנית צוין כי וושינגטון תפעל נגד כל מי שסיפק כלי נשק וחיילים ותרם להחרפת העימות בדרום סודן: "נתבע אחריות מאלו המרוויחים מסבלם של בני העם הסודני".

כ-400 אלף הרוגים. מלחמת האזרחים בדרום סודן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
כ-400 אלף הרוגים. מלחמת האזרחים בדרום סודן(צילום: AFP)

  (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

פרט לזיו, הסנקציות הוטלו גם על איש העסקים הדרום סודני אובאק אולאוו שסיפק גם הוא כלי נשק לצדדים הלוחמים, וכן על גרגורי וסילי, בכיר במדינה שפעולותיו הוגדרו כ"מערערות על השלום והיציבות".

 

במלחמת האזרחים בדרום סודן שנמשכה כחמש שנים נהרגו קרוב ל-400 אלף בני אדם, ויותר משני מיליון נאלצו לעזוב את בתיהם. בספטמבר חתמו הצדדים הלוחמים על הסכם שלום, אך למרות זאת הלחימה בחלק מהאזורים עדיין נמשכת.

 

ביוניצ"ף - קרן החירום הבינלאומית של האו"ם לילדים - מעריכים שכ-19 אלף ילדים מתחת לגיל 18 גויסו לשורות הצבא, לארגוני מורדים שונים או למיליציות חמושות במהלך חמש שנות הלחימה. כמעט 3,000 מהם שוחררו מהארגונים השונים מאז 2015. רוב הילדים הצטרפו למיליציות רק כדי לשרוד.

 

אף גורם רשמי בדרום סודן לא התייחס לפי שעה להודעה האמריקנית, כשהממשל עצמו נתון לביקורת גוברת מצד ארה"ב, שאף איימה בהפסקת הסיוע למדינה.

 


פורסם לראשונה 14/12/2018 23:17

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים