שתף קטע נבחר

פוטין נלחם בהיפ הופ: "שירים על סקס וסמים"

הנוער הרוסי אוהב ראפ, ופוטין מודאג ורוצה לפקח על התכנים: "אם אי אפשר לעצור את זה, חייבים להוביל את זה". לאחרונה נעצרו ראפרים והופעות בוטלו

ולדימיר פוטין מודאג מהפופולריות של ההיפ הופ בקרב הנוער הרוסי, ורוצה שהמדינה תפקח על הז'אנר והתכנים שלו. מבחינתו "ראפ מבוסס על שלושה עמודי תווך: סקס, סמים ומחאה".

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

למרות הביקורת של נשיא רוסיה על ההיפ הופ הוא לא רוצה לאסור על השמעת המוזיקה ברוסיה. הוא חושב שהדבר ייצור את האפקט ההפוך - וההערצה לראפרים רק תתחזק. בפגישה עם יועצים לענייני תרבות בסנט פטרבורג הוא אמר שהדרך הנכונה היא שהמדינה תשלוט על הז'אנר, ותבטיח שהתכנים שעליהם שרים הראפרים יהיו חינוכיים. "אם אי אפשר לעצור את זה - אנחנו חייבים להוביל את זה", אמר בפגישה.

מופע היפ הופ מוסקבה רוסיה למען שחרור הראפר האסקי  (צילום: AFP)
קהל במוסקבה בהופעה למען הראפר האסקי, שנעצר(צילום: AFP)

מופע היפ הופ מוסקבה רוסיה למען שחרור הראפר האסקי  (צילום: AP)
(צילום: AP)

ראפ היפ הופ הראפר אוקסימורון מופע ב מוסקבה רוסיה (צילום: AP)
אוקסימורון, אחד הראפרים האהובים ברוסיה, בהופעה במוסקבה(צילום: AP)

פוטין אמר שהוא מודאג במיוחד מהעידוד של הראפרים לשימוש בסמים. "תעמולה בעד סמים", לפי פוטין, גרועה מקללות. לדעתו שירים בעד סמים תורמים ל"ביזוי" האומה הרוסית. דבריו של הנשיא מגיעים על רקע הגברת הפיקוח של רוסיה על מוזיקה פופולרית, מהלך שמזכיר את ימי הצנזורה החריפה של ברית המועצות.

 

בתחילת השנה החליטה גם סין להילחם בהיפ הופ. גם בסין, כמו ברוב העולם, הראפ כבש את הנוער. הממשלה הסינית החליטה לפקח על התכנים ולבדוק אם הם מתכתבים עם ערכי המפלגה הקומוניסטית. בייג'ינג אף אסרה על הופעות ראפ בטלוויזיה.

הראפר האסקי נעצר אחרי הופעה מוסקבה רוסיה היפ הופ ראפ (צילום: AP)
הראפר האסקי שנעצר אחרי ההופעה(צילום: AP)
 

לשלטון הרוסי יש דילמה: הוא מודאג מהתכנים הלא חינוכיים בהיפ הופ, ומשירי המחאה נגד השלטון - אבל לא רק רוצה להרגיז את הצעירים ולהראות שהוא מדכא במופגן את הז'אנר. לאחרונה בוטלו הופעות של יותר מעשרה ראפרים רוסים ולפחות שלושה אמנים נעצרו, אך גורמים בשלטון ניסו לשכנע שאין לקרמלין קשר למעצרים ולביטול ההופעות.

 

בשבוע שעבר הוזמנו לפרלמנט הרוסי מוזיקאים פופולריים לדיון עם פוליטיקאים, ופוטין ביקש לחקור מדוע הופעות היפ הופ בוטלו. ביום חמישי הכריז הפרלמנט הרוסי על על "תחרות שירי ראפ", בניסיון נוסף להפוך את הז'אנר לחינוכי יותר. הפרלמנט קבע שהשירים שיתמודדו בתחרות יהיו חייבים לעסוק בטיולים ברוסיה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: MCT)
פוטין. להשמיע ראפ, אבל לפקח עליו(צילום: MCT)
  

חבר הפרלמנט מיכאיל דגטייארב אמר שהמנצח בתחרות הראפ בפרלמנט יזכה בטיול ברחבי המדינה. "אנחנו רוצים לתת במה לדיון פתוח ולהדגיש את היתרונות – וגם את החסרונות – של יישוב כזה או אחר. לדוגמה, אם יש כביש מסוכן ליד אטרקציה תיירותית צריך להיות עליו סרטון".

 

בחודש שעבר נעצר בעיר קרסנודאר ברוסיה הראפר "האסקי" – מוזיקאי עם יותר מ-6 מיליון צפיות ביוטיוב. הוא נעצר בהופעה מאולתרת, שבה שר לקהל על גג של מכונית. בבית המשפט הוא הואשם בחוליגניזם ונשלח ל-12 ימים בכלא. כעבור ארבעה ימים הוא שוחרר - שעות ספורות לפני מופע למענו במוסקבה בהשתתפות ראפרים מוכרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"ראפ מבוסס על סקס, סמים ומחאה"
צילום: AFP
מומלצים