שתף קטע נבחר

משלוחים עד למוצבים בעוטף עזה: חייל חשוד במאות עסקאות סמים

ברשות החייל נמצאו עשרות גרמים של קנאביס והתכתבויות ב"טלגראס" המתעדות מכירת סמים לכ-80 לוחמים ואנשי קבע. על פי החשד, במסגרת העסקאות שבוצעו בצבא - הסמים סופקו ישירות למוצבים. החייל שוהה במעצר ו-10 חשודים נוספים נעצרו והועברו לחקירת מצ"ח

 

 

מצ"ח ומחוז דרום במשטרת ישראל החלו בחקירה משותפת בעקבות מציאת 70 גרם קנאביס ברשותו של סמל י', המשרת בבסיס נבטים של חיל האוויר בדרום הארץ. בפרשה מעורבים על פי החשד כ-80 לוחמים ואנשי קבע.

 

חקירת הפרשה החלה לאחר שסמל י', חייל ללא עבר פלילי או משמעתי, נעצר לביקורת תנועה באחד מכבישי הדרום. שוטרי התנועה שעיכבו אותו מצאו ברשותו את כמות הסם הגדולה. בבדיקה שנערכה בהמשך בטלפון הנייד שלו - התגלו התכתבויות בקבוצת "טלגראס" המתעדות מכירת סמים לעשרות חיילים.
 
בית הדין הצבאי ביפו האריך שלשום (רביעי) את מעצרו של סמל י' עד ליום שלישי הבא. 10 חיילים נוספים נעצרו והועברו לחקירת מצ"ח - שהקימה צוות חקירה מיוחד לטיפול בפרשה.

החייל החשוד בהארכת מעצרו בבית הדין הצבאי ביפו ()
החייל החשוד בהארכת מעצרו בבית הדין הצבאי ביפו

במצ"ח חושדים כי סמל י' עמד מאחורי מאות עסקאות סמים שהתבצעו בחודשים האחרונים בצבא. עוד נבדק החשד כי הסמים סופקו לחיילים, בהם לוחמים שמשרתים בגבול עזה, באמצעות משלוח עד לפתח המוצב שבו הם משרתים.

 

תחילה החייל קשר עצמו לעבירת אחזקת הסמים, אך בהמשך החקירה הכחיש את החשדות נגדו וטען כי הוא לא עומד מאחורי העבירות המיוחסות לו. בכוונת הפרקליטות הצבאית להגיש נגדו כתב אישום בגין סחר ושימוש בסמים וכן אחזקת סמים. 

 

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במצ"ח מתנהלת חקירה בעניינו של החייל החשוד בעבירות סחר ושימוש ואחזקה של סמים מסוכנים שלא לצריכה עצמית. בית הדין הצבאי האריך את מעצרו עד ליום שלישי הבא". גורמים צבאיים הוסיפו כי "בעת מעצרו נתפסו על גופו של החייל 70 גרם ברוטו של חומר החשוד כסם מסוג קנאביס".

עו"ד עידן פסח (צילום: פרטי) (צילום: פרטי)
עו"ד עידן פסח(צילום: פרטי)

עורך הדין עידן פסח המייצג את סמל י' מסר בתגובה: "מדובר בחייל ותיק וחיובי, חסר עבר פלילי וללא הסתבכויות עם רשויות החוק עד כה. החקירה מצויה כעת בראשיתה ואני סבור כי בסופו של יום יתברר כי 'ההר הוליד עכבר' וכי החשד לסחר מסיבי בסמים, כפי שטוענים גורמי החקירה, הוא מופרך".

 

בחודש ספטמבר עוכבו לחקירה 35 חיילים וכמה אזרחים בחשד למעורבות בסחר ושימוש בסמים במסגרת חקירת היחידה המרכזית לחקירות מיוחדות במצ"ח, בליווי הפרקליטות הצבאית והמשטרה.

 

חודש קודם לכן נעצרו קרוב ל-70 חיילים במבצעים שונים בחשד לעבירות סמים, בהם לוחמים ואנשי קבע. בתגובה למעצרים הללו נמסר מצה"ל כי "פעילות זו היא רק חלק משורה של צעדים הננקטים להטמעה ואכיפה של איסור השימוש בסמים בקרב חייליו ולמיצוי הדין במלוא החומרה בקרב כל חייל אשר יהיה מעורב בסחר בסמים או בהכנסת סמים לצבא".


פורסם לראשונה 20/12/2018 22:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הארכת מעצרו של החייל החשוד בסחר בסמים
מומלצים