שתף קטע נבחר

פריז: פעילי מחאת "האפודים הצהובים" הטרידו יהודייה במטרו

עיתונאי צרפתי שחזה במאורע דיווח כי הגברים שרו שירי גנאי למקרון וביצעו תנועה אנטישמית. גם אחרי שהאישה הציגה את עצמה כניצולת אושוויץ, הפעילים לגלגו עליה והמשיכו בשלהם

מטרו בפריז (צילום: shutterstock)
המטרו בפריז(צילום: shutterstock)

שלושה פעילים ממחאת האפודים הצהובים בצרפת תקפו מילולית אישה יהודייה במטרו בפריז במוצאי שבת. כך דווח בעיתון הצרפתי 20 Minutes.

 

לפי הדיווח, הפעילים שהיו על הרכבת התחתית שרו שירי גנאי לנשיא עמנואל מקרון וביצעו את התנועה האנטישמית "קנל" (מעין הצדעה הפוכה במועל יד). האישה קמה ממקומה וביקשה מהם לחדול מההצדעה, תוך שהיא אמרה להם: "אני יהודייה שנלקחה בזמן מלחמת העולם השנייה לאושוויץ. אני מבקשת מכם להפסיק עם התנועה".

קנל אנטישמיות מועל יד (צילום: AP)
התנועה האנטישמית "קנל" (על המפגין משמאל)(צילום: AP)

העיתונאי טיבו שווילאר דיווח כי בעקבות ההערה, שלושת הגברים צחקו וניסו לגרש את האישה בצעקות "לכי מפה זקנה!". עוד נכתב כי הגברים צעקו בתוך הקרון פעם אחר פעם "כאן זה הבית שלנו", עד שהאישה חזרה למקומה וירדה בתחנה הקרובה.

 

בפוסט שפרסם כתב העיתונאי הצרפתי על החרטה שלא התערב, אך הדגיש כי למרבה הצער אף אחד מיושבי הקרון לא ניסה להגן על האישה או להפסיק את ההתפרעות של פעילי המחאה על יוקר המחייה בצרפת. שווילאר קרא לאישה להתלונן במשטרה והדגיש כי הוא מוכן למסור את עדותו.

 

בעקבות הפרסום, האישה, שכונתה בשם הבדוי אגנס, יצרה קשר עם מערכת העיתון ושיתפה את גרסתה לאירועים אשר כללו לדבריה אמירות נוספות, המזוהות עם הימין הקיצוני, שנאמרו מצד הגברים.

 

אגנס טענה בשיחתה עם העיתון כי היא ירדה מהרכבת התחתית בראש מורם, וכי היא מרוצה מכך שהתעמתה עם הגברים. היא אמרה שהיא מבינה את שאר יושבי הקרון שלא התערבו בסיטואציה, וציינה כי "הם בוודאי חשבו שאין טעם לענות להם, וגם במקרים קשים יותר כבר ראינו שהעוברים והשבים לא מתערבים בנעשה".

 

עם זאת, אגנס אמרה שהיא בכל זאת הייתה מצפה לתגובה מצד יושבי הקרון בשל התנועה האנטישמית, ולאחר שהתייעצה עם משפחתה החליטה שלא להגיש נגד "המתפרעים השיכורים" תלונה במשטרה על-מנת שהדבר לא יקנה להם חשיבות יתר.


פורסם לראשונה 23/12/2018 23:37

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים