שתף קטע נבחר

על רקע החשש מהסלמה: משלחת מצרית צפויה להגיע לרצועה

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המקורב לחמאס, דיווח שהמצרים העבירו מסר מישראל שלפיו היא אינה מעוניינת בהסלמה חדשה בעזה. במהלך היום צפויה הפגנה במרכז הרצועה - וייתכן שהמפגינים יקצינו את פעולותיהם וינסו לפרוץ את הגדר

 

התפרעויות בגבול רצועת עזה (צילום: EPA)
ההפגנה שבה נהרגו ארבעה בשישי(צילום: EPA)

משלחת של המודיעין המצרי צפויה להגיע היום (ב') לרצועת עזה על רקע מותם של ארבעה מפגינים בעימותים עם צה"ל על הגדר ביום שישי. עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני המקורב לחמאס מדווח שהמצרים העבירו לחמאס מסר מישראל שלפיו היא אינה מעוניינת בהסלמה חדשה ברצועה.

 

במקביל, צפויה היום להתקיים הפגנה שלא מן המניין במרכז הרצועה. ייתכן שבהפגנה זאת ישתמשו העזתים באמצעים קיצוניים יותר מההפגנות הקודמות כולל ניסיונות לפרוץ את הגדר ולהשתמש בצמיגים בוערים כדי לחפות על המפגינים.

 

 

ביום שישי חמאס הפעיל פחות ריסון על המפגינים והן נשאו אופי אלים יותר ביחס לשבועות הקודמים. כתוצאה מכך נהרגו מאש צה"ל ארבעת המפגינים.

 

הזרועות הצבאיות ברצועת עזה פרסמו אתמול את תגובתם להרג ארבעת המפגינים ביום שישי במהלך העימותים על גדר המערכת ברצועה במסגרת צעדות השיבה. התגובה – אחרי שאיימו במרומז אמש לתגובה אפשרית נגד ישראל על הרג הארבעה.

 

ההודעה מבהירה שאין בכוונתם להגיב לפי שעה על הרג המפגינים וכי יום שישי יהיה "יום המבחן" עבור ישראל בכל הנוגע להתנהגותה ודרך טיפולה במפגינים הפלסטינים.

התפרעויות בגבול רצועת עזה (צילום: AFP )
(צילום: AFP )

התפרעויות בגבול רצועת עזה (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

בהודעה מהפלגים נכתב כי "הפשעים נגד עמנו חצו את הקווים האדומים וההתנגדות לא תתפשר מול האויב ולא תעמוד מנגד". עוד אמרו הפלגים הפלסטיניים כי "כשמדובר בדם של העם שלנו ובסבלו, לא הכסף, לא החשמל, לא המים ואפילו ניתוק האוויר לא יכול לעצור אותנו מלעשות את המוטל עלינו. נראה שהאויב התגעגע לסבבי הלחימה ולתגובות הקשות של ההתנגדות - שיחנכו אותו ויעצרו אותו במקומו". הם הוסיפו כי יש להם "תגובות מוכנות וקשות שהתנהגות של האויב תכתיב את צורתן ואת העיתוי שלה".

 

שלשום שיגרו הזרועות הצבאיות איום מרומז לתגובה אפשרית שלהם על ההרוגים בעימותים על הגדר - מניין הרוגים גבוה מכפי שהיה בשבועות האחרונים.

 

בהודעת חמ"ל הזרועות הצבאיות בעזה נאמר כי "בעקבות פשעי ישראל אמש נגד מפגינים לא-אלימים בצעדות השיבה שהובילו למותם של ארבעה מפגינים ולפציעתם של עשרות - החמ"ל המשותף נמצא בהתייעצויות מתמשכות. לחמ"ל תהיה עמדה ברורה בנושא מחר בנוגע להגדרת מדיניותו וכללי הפעולה שלו באשר לטיפשות הישראלית ולפשעיה נגד בני עמנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
תיעוד מההפגנה שבה נהרגו ארבעה
צילום: EPA
מומלצים