שתף קטע נבחר

אלימות מתועדת נגד נהגי אוטובוסים: "הוא רצה להרוג ולהרוס"

נהג רכב פרטי חתך אוטובוס במעלה אדומים, תלש מגב מהשמשה והחל להכות את דלתות האוטובוס. אחת הנוסעות: "חשבנו שזה פיגוע". בשבוע שעבר תקף נוסע נהג אוטובוס בבאר שבע. בחמישי: הנהגים ישביתו את האוטובוסים בדרום לשעתיים

האלימות נגד נהגי האוטובוסים נמשכת: אמש (א') הותקף נהג של "אגד תעבורה" במעלה אדומים ובשבוע שעבר הותקף נהג "דן דרום" בבאר שבע. בעקבות התקיפה, צפויים הנהגים בדרום לנקוט בעיצומים ולשבות ביום חמישי הקרוב בין השעות 10:00-12:00.

 

 

אתמול בסביבות השעה 21:00 חתך נהג רכב פרטי אוטובוס של חברת "אגד תעבורה" במעלה אדומים. הנהג יצא מרכבו, עקר את מגב השמשה של האוטובוס והחל להכות שוב ושוב בדלתות במטרה להיכנס פנימה. לאחר זמן מה עזב את המקום.

 

מקרה אלימות באוטובוס בקו 174 של
נהג הרכב הפרטי תולש את המגב ומכה בדלתות

מקרה אלימות באוטובוס בקו 174 של

האירוע תועד ומספר הרכב של הנהג התוקף נקלט בעדשת המצלמה. אחד מנוסעי האוטובוס נשמע בתיעוד צועק "תקרא למשטרה". נוסעי האוטובוס סיפרו כי ראו את הנהג נוסע בצורה פראית ומסוכנת. "הוא רצה להרוג ולהרוס", שחזר אחד הנוסעים.

 

נוסעת אחרת סיפרה: "מהמכות שהוא נתן על האוטובוס חשבנו שזה פיגוע". הנהג נעצר, נחקר ובהמשך שוחרר בתנאים מגבילים.

 

זה לא היה המקרה היחיד בשבוע האחרון. ביום חמישי שעבר הותקף נהג האוטובוס, מנצור אל-עתאוונה, שנהג בקו 13 של חברת "דן דרום" בבאר שבע. בשיחה עם ynet סיפר הנהג כי הנוסע התעצבן עליו מכיוון שהוא סירב לפתוח את הדלתות במקום שסיכן את הנוסעים.

 

 

לטענתו, לאחר שהוא פתח את הדלתות הגיע אחד הנוסעים "ותן לי מכה על הפנים, ירד מהאוטובוס וברח. סתם ככה. לא דיברנו, לא שום דבר". אל-עתאוונה נזקק לטיפול רפואי ופונה לבית החולים. לדבריו, מדובר באלימות יומיומית: "ירקו עליי כמה פעמים. העניין הזה נמשך כל הזמן, אף אחד לא מטפל באנשים האלה, אף אחד לא עוצר אותם".

 

מאגד תעבורה נמסר בתגובה: "מדובר בעוד מקרה חמור שבו אזרח לוקח את החוק לידיים ומפעיל אלימות נגד נהג אוטובוס. אנו מצפים ממשטרת ישראל להבהיר שמדובר בתופעה פסולה ולמצות את הדין עם התוקף הזה ואחרים".

 

בעקבות התקיפה בבאר שבע ישביתו הנהגים ביום חמישי את האוטובוסים למשך שעתיים בין 10:00-12:00 בבוקר. "שכל העיר תלך ברגל, ואז ישאלו למה אין אוטובוסים – ויסבירו להם שזה בגלל האלימות נגד הנהגים", אמר אל-עתאוונה.

 

 אלימות באוטובוס בבאר שבע לפני שבוע ()
הנוסע תוקף את הנהג בבאר שבע. "שכל העיר תלך ברגל"

לפי ארגון נהגי האוטובוס, בכל חודש מבוצעות כ-50 תקיפות נגד נהגים, 34% מהן נחשבות תקיפות קשות. יו"ר הארגון, ישראל גנון, אמר: "הנהגים נמצאים בסכנה יומיומית בשל האלימות שפושה בכל עיר ומקום".

 

תם פרמוביץ, ראש ענף נהגי התחבורה הציבורית בארגון כח לעובדים, אמר: "אל מול האדישות של משרד התחבורה לאיום היומיומי על נוסעים ונהגים לא יהיה מנוס כנראה מהשבתת קווים. מסתבר שצעדות והפגנות לא מטרידות את שר התחבורה".

 

במשרד התחבורה טוענים שגיבשו שורה של צעדים שנועדו להבטיח את בטיחות נהגי האוטובוסים. בין היתר טענו כי המשרד פועל לצמצום החיכוך של הנהגים עם הנוסעים באמצעות ביטול התשלום אצל הנהג וכן יישום רפורמת העלייה מכל הדלתות.

 

מהמשרד נמסר עוד: "יצוין כי הגוף שאחראי על הטיפול באלימות בכלל וכלפי נהגים בפרט הינו משטרת ישראל. בכל אירוע של אלימות עומדת בפני הנהג האפשרות להזעיק את המשטרה באופן ישיר או באמצעות מפעיל התחבורה. בכל מקרה של אלימות מאפשר משרד התחבורה לנהג לעצור את האוטובוס עד להגעת המשטרה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תיעוד התקיפה במעלה אדומים
מומלצים