שתף קטע נבחר

פרשת המסרונים: החוקר יוכל לשוב לתפקידו כבר במרץ

ביהמ"ש קיבל את ערעורו של ערן שחם-שביט מהרשות לניירות ערך, ששלח את ההודעות לשופטת פוזננסקי-כץ בתיק 4000. בכך הפך החלטה קודמת של בית הדין למשמעת. סנגורו: "פעל בתום לב, הפרשה הסתיימה עבורו"

שחם-זביט ופוזננסקי-כץ (צילום: מוטי קמחי, יריב כץ) (צילום: מוטי קמחי, יריב כץ)
שחם-זביט ופוזננסקי-כץ(צילום: מוטי קמחי, יריב כץ)

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (שלישי) כי יכובד הסדר הטיעון שנחתם בין עורך הדין ערן שחם-שביט - היועץ המשפטי של הרשות לניירות ערך ומי שהיה מעורב בפרשת המסרונים - לבין פרקליטות המדינה, ובכך הפך החלטה קודמת של בית דין למשמעת של עובדי המדינה.

 

בית המשפט החליט לאמץ את ההסדר של שחם-שביט עם הפרקליטות - שעיקרו נזיפה חמורה, הורדה בדרגה למשך שנה אחת, העברתו מתפקידו כיועץ המשפטי של הרשות לניירות ערך ומעבר לתפקיד של משפטן בכיר באותה מחלקה למשך תשעה חודשים. זאת, בעקבות הסתבכותו בפרשת מסרוני הוואטסאפ בינו לבין שופטת המעצרים בפרשת בזק-וואלה (תיק 4000) - רונית פוזננסקי כץ. המשמעות של ההסדר היא כי שחם-שביט יוכל לשוב כבר בחודש מרץ הקרוב לתפקידו.

 


עו"ד ערן שחם-שביט (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עו"ד ערן שחם-שביט(צילום: מוטי קמחי)

מדובר בערעור על פסק דין קודם, של בית הדין למשמעת של עובדי המדינה מחודש יולי האחרון, שקבע שלמרות הסדר הטיעון בין שחם שביט למדינה, יש להחמיר עמו.  שחם שביט הורשע על פי הודאתו בבית הדין למשמעת בשל התנהגותו כלפי בית המשפט באופן שאינו מכובד, ראוי ומקובל כמתחייב ממעמדו, אחרי שהחליף מסרונים בוואטסאפ עם השופטת פוזננסקי-כץ בנוגע להארכות מעצר במסגרת תיק 4000.  

 

במסגרת הפרשה נחשפו בחודש פברואר חילופי מסרונים בין שופטת המעצרים פוזננסקי-כץ מבית משפט השלום בתל אביב לנציג הרשות לניירות ערך, עו"ד  שחם שביט - לקראת הדיונים בהארכת מעצרם של מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, אור אלוביץ' ועמיקם שורר. עו"ד שחם שביט כתב לשופטת: "לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחרר מחר בתנאים".

עו"ד עודד סבוראי (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
עו"ד עודד סבוראי(צילום: טל שחר)

 בהודעה נוספת הוא כתב, "תראי מופתעת". השופטת פוזננסקי-כץ השיבה: אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". עו"ד שחם-שביט הוסיף בהתייחסו להנדלר ולאיריס אלוביץ': "סטלה ואיריס נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה. את בהחלט, אבל בהחלט יכולה לתת יומיים...". השופטת השיבה: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת". בהמשך היא כתבה: "אולי המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות".

  

בהחלטה קודמת נקבע כי במקום תשעה חודשי הרחקה כפי שנקבע בהסדר הטיעון, שחם-שביט יורחק למשך שנתיים וחצי. משמעות ההחלטה הקודמת הייתה כי עד תחילת שנת 2021 שחם-שביט לא יורשה לייצג את הרשות בפני בית המשפט.

 

שני הצדדים הסכימו בערעור כי מדובר בהסדר עם עונש מוסכם שהיה ראוי ולא מפלה ולכן יש לכבדו, וגם השופטת קבעה שיש לכבד את ההסדר. השופטת פוזננסקי כץ עצמה הודחה מתפקידה בעקבות הפרשה, אך ערערה על ההחלטה.

 

סניגורו של שחם-שביט, עו"ד עודד סבוראי, הביע שביעות רצון מההחלטה: "אנו שמחים על כך שבית המשפט קיבל את עמדתנו במלואה והכיר בכך שעו"ד שחם- שביט פעל בתום לב ולפי מיטב מצפונו וערכיו. בהתאם לפסק הדין, עו"ד שחם-שביט, המכהן כיום כיועץ משפטי בכיר ברשות לני"ע, יוכל לשוב לתפקידו כיועץ המשפטי של מחלקת החקירות ברשות כבר בעוד כחודשיים, ובכך תסתיים בעבורו הפרשה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי, יריב כץ
שחם-שביט ופוזננסקי-כץ
צילום: מוטי קמחי, יריב כץ
מומלצים