שתף קטע נבחר

עשרות נפגעים בסין: חטף אוטובוס ודרס הולכי רגל

החוטף, חמוש בסכין, רצח שמונה ופצע עוד 22. בסרטון שפורסם נראים שוטרים מכניעים אותו. לאחרונה מתמודדת סין עם גל דריסות מכוונות

לפחות שמונה בני אדם נהרגו ועוד 22 נפצעו היום (ג') כשגבר חמוש בסכין חטף אוטובוס בעיר לונגיאן שבסין ודרס הולכי רגל. המשטרה המקומית מסרה כי האוטובוס נחטף בשעת אחר הצהריים לפי השעון המקומי – והחוטף דרס עוברים ושבים.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

סין חמוש ב סכין חטף אוטובוס דרס עשרות ()
שוטר אחד נרצח. ההשתלטות על התוקף שדקר ודרס

בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות בסין ולאחר מכן גם בכמה כלי תקשורת סיניים בולטים, נראו אופנועים מחוצים ואנשים פצועים שרועים על הקרקע. בסרטון וידאו אחד נראו שוטרים נאבקים בחשוד על הקרקע. לפי דיווחים, אחד ההרוגים באירוע הוא שוטר.

 

העיר לונגיאן שוכנת במחוז פוג'יאן, מדרום לשנגחאי. בהודעה על האירוע לא נמסרו זהותו של הדורס או המניע למעשיו. לא נמסר גם כמה מהנפגעים הם יושבי האוטובוס, השייך לחברה ציבורית, וכמה הם הולכי הרגל.

סין חמוש ב סכין חטף אוטובוס דרס עשרות ()
זירת האירוע מדרום לשנגחאי

סין חמוש ב סכין חטף אוטובוס דרס עשרות ()
האוטובוס החטוף

בשנים האחרונות פקדו את סין כמה וכמה אירועי דריסה מכוונים. רק בחודש שעבר נהרגו שישה ילדים ונפצעו עוד 20 בני אדם, גם הם ילדים ברובם, כשמכונית דרסה אותם ליד בית ספר יסודי בעיר הולודאו שבצפון מזרח המדינה. בצילומי אבטחה מהמקום נראו ילדים חוצים את הרחוב מול בית הספר שלהם, ואז נראתה מכונית נוסעת לעברם, עוברת נתיב – ופוגעת בהם.

 

חודש לפני כן דרס גבר חמוש בסכין הולכי רגל בעיר נינגבו שבמזרח סין, הרג שני בני אדם ופצע עוד 16. בספטמבר נרצחו 11 בני אדם ועוד 44 נפצעו כשגבר דרס במכוון אנשים בכיכר במחוז הונאן. אחר כך קפץ מהמכונית ותקף קורבנות בסכין ובאת חפירה.

 

ברוב המקרים מהסוג הזה שהתחוללו בשנים האחרונות קבעו הרשויות שהתוקפים היו לוקים בנפשם או מבודדים מהחברה או שביקשו לנקום על דבר מה.

 

באמצע העשור התמודדה סין עם כמה פיגועי דריסה ודקירה שיוחסו למיעוט האויגורי, התובע לעצמו אוטונומיה בחבל שינג'יאנג. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים