שתף קטע נבחר

פוטין צפה בשיגור טיל שחסין מפני יירוט: "רגע גדול בחיינו"

נשיא רוסיה חגג אחרי ניסוי של טיל על-קולי גרעיני, "אוונגרד", והכריז שהוא יוכל להיות בשימוש כבר ב-2019: "סוג חדש של נשק אסטרטגי, מתנה נהדרת לשנה החדשה". ברקע: המתיחות עם ארה"ב והחשש ממירוץ חימוש

 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (ד') שרוסיה תוכל לפרוס כבר בשנה הבאה את היחידה הראשונה של הטילים העל-קוליים שלה, המצוידים ביכולות גרעיניות. פוטין הכריז שלרוסיה יש כעת בארסנל סוג חדש של נשק אסטרטגי - שבלתי אפשרי ליירט.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

פוטין אמר את הדברים אחרי שהגיע לבניין משרד הביטחון במוסקבה. שם הוא צפה בניסוי של אחד הטילים החדשים, טיל עם יכולות גרעיניות שנקרא אוונגרד. "זו מתנה נהדרת לאומה לשנה החדשה", אמר פוטין לבכירי הצבא. בישיבת ממשלה אמר הנשיא לנוכחים: "הניסוי, שהרגע נגמר, הסתיים בהצלחה מוחלטת".

ניסוי ברוסיה של טיל השיוט הגרעיני אוונגרד  ()
מתוך הסרטון שמתעד את הניסוי

ניסוי ברוסיה של טיל השיוט הגרעיני אוונגרד  ()
  

"מהשנה הבאה, 2019, הכוחות המזוינים של רוסיה יקבלו את המערכת הבין-יבשתית האסטרטגית החדשה, 'אוונגרד'. זה יהיה רגע גדול בחיי הכוחות המזוינים ובחיי האומה. רוסיה השיגה סוג חדש של נשק אסטרטגי", הכריז הנשיא. "ה'אוונגרד' חסין מפני יירוט על ידי כל מערכת טילים קיימת ועתידית של היריבים הפוטנציאליים".

 

בחודש מרץ, לפני הבחירות לנשיאות (שבהן ניצח בקלות), הודיע פוטין שרוסיה פיתחה כמה כלי נשק מתקדמים חדשים, כולל טיל ה"אוונגרד". אותו נאום היה אחד הלוחמניים ביותר של פוטין בשנים האחרונות. פוטין אמר שרוסיה הייתה חייבת לפתח את הטילים בתגובה לפיתוח מערכות הטילים של ארה"ב – פיתוח שעלול לפגוע בהרתעה הגרעינית של רוסיה.

ולדימיר פוטין צופה בניסוי של טיל השיוט אוונגרד רוסיה (צילום:  AP)
פוטין צופה בניסוי, היום(צילום: AP)

ולדימיר פוטין צופה בניסוי של טיל השיוט אוונגרד רוסיה (צילום:  AP)
(צילום: AP)

ולדימיר פוטין צופה בניסוי של טיל השיוט אוונגרד רוסיה (צילום:  AP)
(צילום: AP)
 

לטיל ה"אוונגרד" יכולת תמרון גבוהה במיוחד, שמאפשרת לו לחמוק בקלות ממערכות להגנה מפני טילים. פוטין אמר שהטילים הרוסיים החדשים יכולים לפגוע כמעט בכל מקום בעולם, ולחמוק מטילים מתוצרת ארה"ב. בניסוי האחרון שוגר טיל "אוונגרד" מבסיס הטילים דומברובסקי בהרי אוראל, בדרום-מערב רוסיה. הטיל עבר מרחק של 6,000 קילומטרים, פגע במטרה בקמצ'טקה והשמיד אותה. קמצ'טקה נמצאת במזרח הרחוק של רוסיה.

 

הניסוי התבצע על רקע המתיחות בין רוסיה לארה"ב. בשתי המדינות הודו שהיחסים לא היו גרועים כל כך מאז המלחמה הקרה. לפני חודשיים, כשדונלד טראמפ החליט לפרוש מהסכם הנשק הגרעיני לטווח בינוני שנחתם ב-1987, הודיע הקרמלין שאם ארה"ב תפתח טילים חדשים, גם רוסיה תעשה זאת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים