שתף קטע נבחר

מגעים להסדר טיעון עם הסייעת שהואשמה בהריגת יסמין וינטה

הפרקליטות במגעים מתקדמים להסדר טיעון עם הסייעת שהואשמה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה. לפי ההסדר המסתמן, הסייעת תודה בהריגה ותואשם בסעיפים קלים, ולא בהתעללות, במקרים הנוספים. מחלוקת בנוגע לעונש

יסמין וינטה הפעוטה ()
יסמין וינטה

הפרקליטות נמצאת במגעים מתקדמים להסדר טיעון עם אינה סקיבנקו, הסייעת שהואשמה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה. היא צפויה להודות בעבירת ההריגה שבה הואשמה והפרקליטות תקל בשאר הסעיפים שבהם הואשמה.

 

במסגרת הסדר הטיעון המסתמן, הסייעת תודה גם בשאר המקרים שמופיעים בכתב האישום, אך לא תואשם בהתעללות, אלא בסעיפים קלים יותר. בעניין העונש לא הושגה הסכמה בין הצדדים והפרקליטות צפויה לדרוש עונש מאסר בפועל דו ספרתי. כך פורסם הערב (יום רביעי) בחברת החדשות, בהמשך לפרסום על המגעים ב"כאן".

 

לפני כחצי שנה הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד סקיבנקו באמשת הריגתה של וינטה, בת השנה וחודשיים, בפעוטון בפתח תקווה. היא הואשמה גם בהתעללות בתינוקות שונים בשמונה הזדמנויות בגן. בין היתר היא הטיחה אותם בחוזקה לעבר הרצפה וזרקה אותם בכוח לתוך הטרמפולינות.

אינה סקיבנקו (צילום: יריב כץ)
סקיבנקו בבית המשפט. מגעים להסדר טיעון(צילום: יריב כץ)

 

 

המועצה לשלום הילד מסרה בתגובה לפרסום כי "ההתנהגויות המזוויעות שמתוארות בכתב האישום היו צריכות להוביל לאישומים בעבירות הכי חמורות בספר החוקים. אם המעשים המתוארים אינם נחשבים התעללות, אז לא ברור מה אי פעם ייחשב התעללות. אנחנו קוראים לפרקליטות לעמוד בחזית ההגנה על ילדים - ודאי ילדים רכים בשנים, חסרי אונים וחסרי קול להתלונן או לקרוא לעזרה, ולהעביר מסר חד וברור שחייהם, גופם ונפשם של תינוקות אינם הפקר. חשוב לזכור שאת סיפורה של יסמין וינטה ז"ל כנראה אף אחד לא היה יודע לספר אלמלא המצלמות המותקנות בגן. רק השבוע עבר החוק הקובע כי במסגרות לפעוטות יותקנו מצלמות. החוק פורש מעטפת הגנה הכרחית על אלה שלא יכולים לספר בעצמם, ולפעמים אפילו יוכל להציל את חייהם".

 

על פי כתב האישום, בין השנים 2016-2018 סקיבנקו עבדה כסייעת בפעוטון בפתח תקווה וטיפלה בתינוקות בני שלושה חודשים עד חצישנה. בהזדמנויות רבות היא התעללה בתינוקות בכך שאחזה בהם בכוח בזרועם, טלטלה אותם באוויר, בעטה בהם, הטיחה אותם בחוזרה אל הרצפה, גררה אותם בכוח, הניחה שמיכות על ראשם וגופם והקשתה עליהם לנשום או לנוע.

 

במקרה של וינטה כתב האישום מתאר כי סקיבנקו אחזה אותה בזרועה, הניפה אותה באוויר וטלטלה אותה. לאחר מכן היא הטיחה אותה על מזרון לצד תינוק נוסף, כיסתה את ראשם בשמיכה עבה, הידקה אותה סביבם ונשענה עליהם תוך שהיא מתעסקת בטלפון הנייד.

 

כשהתינוקות החלו לנוע מתחת לשמיכה, הידקה סקיבנקו את אחיזתה בהם והניחה עליהם גם את ראשה, תוך שהיא מונעת בכוח כל ניסיון של וינטה להשתחרר מאחיזתה ולהוציא את ראשה תחת השמיכה. סקיבנקו לא הסתפקה רק בזה, היא עטפה וכרכה את השמיכה סביב ראשה ופלג גופה העליון של התינוקת מבלי להשאיר לה כל פתח לנשימה, נשכה שוב על התינוקות וצפתה בטלפון הנייד שלה עם אוזניות. באותן דקות ניסתה התינוקת להשתחרר מלפיתת החנק של הסייעת ללא הצלחה.

 

רק לאחר כעשר דקות שבהן שכבה הנאשמת על התינוקות הכלואים בשמיכה, היא התרוממה והתירה את השמיכה שהייתה כרוכה סביב ראשה וצווארה של יסמין. כשהבחינה סקיבנקו שהתינוקת אינה מגיבה, היא כיסתה שוב את ראשה של התינוקת בשמיכה ושבה לעסוק בטלפון הנייד שלה. התינוקת נשארה מכוסה במשך כשעה וחמישים דקות, עד שנמצאה ללא רוח חיים על ידי סייעת אחרת.

 

אמיר אלון השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים