שתף קטע נבחר

בעקבות שני מקרי מוות: ילדים שנעצרו בגבול ארה"ב יעברו בדיקות רפואיות

מותם של שני ילדים מגואטמלה במתקני המעצר לאורך הגבול האמריקני עוררו ביקורת רבה וגרמו להחלטה להגביר את הפיקוח הרפואי. "המערכת שלנו נדחקה לקצה גבול היכולת"

סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP) הורתה אתמול (רביעי) לסוכניה לערוך בדיקות רפואיות לכלל הילדים המוחזקים במתקניה, זאת בעקבות מותם של שני ילדי מהגרים.

 

המזכירה לביטחון המולדת, קריסטן נילסן התייחסה לקושי שעמו מתמודדות הרשויות בטיפול בסוגיית המהגרים, לרבות בעניינם של ילדים, וציינה כי העלייה הדרמטית במספרם הובילה את המערכת ל"נקודת שבירה".

  

 

נילסן הפנתה אצבע מאשימה כלפי הדמוקרטים ומבקרי מדיניות ההגירה של הנשיא אמריקני דונלד טראמפ: "המערכת שלנו נדחקה לקצה גבול היכולת על ידי אלו המבקשים גבולות פתוחים. מבריחים, סוחרים וההורים עצמם מציבים את הילדים הללו בסיכון בכך שהם מובילים אותם במסע הקשה לעבר הגבול".

 

פליפה גומז אלונזו, ילד בן שמונה מגואטמלה מת ביום שני לאחר שהגיע לאחד ממתקני המעצר יחד עם אביו. הוא פונה לבית חולים בניו מקסיקו בעקבות  סימני מחלה ואובחן כלוקה בהצטננות וחום. הוא שוחרר חזרה למתקן המעצר ומת זמן קצר לאחר מכן. אביו ציין כי חרף מצבו הבריאותי סירבו הסוכנים במקום להעניק לבנו טיפול רפואי נוסף.

גבול ארה
"נקודת שבירה". מהגרים בגבול מקסיקו-ארה"ב(צילום: רויטרס)

גבול ארה
(צילום: רויטרס)

לפני כשבועיים מתה ג'אקלין קאאל, ילדה בת 7 מגואטמלה, לאחר שנתפסה על ידי משמר הגבולות האמריקני בעת שחצתה את הגבול יחד עם אביה. קאאל מתה מהתייבשות שמונה שעות לאחר שנעצרה. לפי אביה, ג'אקלין הקטנה לא אכלה ושתתה דבר במשך ימים - לפני שחיכתה שבע שעות לאוטובוס שיעביר אותה למתקן מעצר גדול יותר. במהלך הנסיעה שאורכת שעתיים היא החלה להקיא, ובבית החולים שאליו הוטסה נקבע מותה.

 

שני המקרים הציבו שוב באור הזרקורים את מדיניות ההגירה של טראמפ. נציב סוכנות המכס והגנת הגבולות, קווין מק'אלינן, התייחס לשני האירועים וציין את חריגותם: "לא אירעו מקרי מוות במתקני הסוכנות זה למעלה מעשור. מדובר באירועים קשים מאוד עבורנו".

גבול ארה
(צילום: רויטרס)

גבול ארה
(צילום: AFP)
  

השיח בנושא ההגירה מסרב לגווע ונראה כי אף מחריף סביב הדיון בנוגע לחומה בגבול מקסיקו, שהוביל ביום שבת להשבתה חלקית של הממשל האמריקני סביב המחלוקת בנוגע לתקציב בנייתה. טראמפ התעקש שיוקצו לו 5.7 מיליארד דולרים לטובת בניית החומה אך לא צלח את ההצבעה בסנאט.

 

"אנחנו הולכים להשבתה, אין שום דבר שאנחנו יכולים לעשות בקשר לזה, כי אנחנו צריכים שהדמוקרטים ייתנו לנו את הקולות שלהם", אמר טראמפ בסרטון שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "המדינה הנהדרת שלנו חייבת אבטחה בגבול. אנחנו לא רוצים שייכנסו לפה אנשים שלא אמורים להיות פה. אנחנו רוצים שאנשים ייכנסו בהליך מסודר. זה מאוד מסוכן שם. סמים זורמים פנימה, יש סחר בבני אדם, כנופיות, כל כך הרבה בעיות. אנחנו לא רוצים אותם במדינה שלנו.

 

"אנחנו צריכים מכשול גדול כדי למנוע את זה", הוסיף טראמפ. "תקראו לזה השבתה של הדמוקרטים, תקראו לזה איך שתרצו. אנחנו צריכים את עזרתם כדי לאשר את זה". טראמפ פנה לחברי המפלגה הדמוקרטית ואמר: "יש רשימה של דברים נפלאים שאנחנו צריכים כדי לשמור על המדינה שלנו מוגנת. אז בואו נצא לשם ונעבוד יחד, בתקווה שההשבתה לא תימשך זמן רב".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מהגרים בגבול מקסיקו-ארה"ב
צילום: רויטרס
מומלצים