שתף קטע נבחר

תמנו-שטה: "הוא אמר 'אלמד אותך לכתוב'"; חזן: "העריץ ההוזה לפיד מנצל אותה כעולה"

ח"כ תמנו-שטה אמרה באולפן ynet כי היא "לא נפגעת מפגועים", אחרי שח"כ חזן כינה אותה "עולת מחמד". לדבריה, בתה בקיאה בפרטים: "היא אמרה 'חבל שלא ענית לו חיית מחמד'". חזן: "היא וחבריה במפלגה הלבנה הופכים לכלים שבורים". על הפריימריז: "אני לא מתעסק בהימורים, מה לנו ולהימורים"

 

 

ח"כ פנינה תמנו-שטה (יש עתיד) התייחסה הבוקר (יום ה') בריאיון באולפן ynet לעימות בוועדת הכנסת, שבמהלכו כינה אותה ח"כ אורן חזן (הליכוד) "עולת מחמד". לדברי תמנו-שטה, "עוד לפני האמירה הבזויה הזאת, הוא אומר לי 'את לא יודעת לנאום, אני רוצה ללמד אותך לכתוב'".

 

העימות בין שני הח"כים התרחש אתמול במהלך הכנת הצעת חוק פיזור הכנסת לקריאה שנייה ושלישית. אחרי שחזן קרא לעברה "עולת מחמד", השיבה לו תמנו-שטה: "אני שחורה גאה, אתה מנוול, בושה שאתה הפנים של הליכוד".

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה יו
"יש כאלה שרוצים שאהיה פרצוף יפה ושקט". ח"כ תמנו-שטה(צילום: דוברות הכנסת)

הבוקר אמרה תמנו-שטה בנוגע לתקרית כי "אמרתי שם שאני לא נעלבת ונפגעת מפגועים. אני גאה במקום שממנו באתי, עליתי, ואני כבר לא 'עולה חדשה'. מרטין לותר-קינג אמר שבסוף אנחנו נזכור לא את המילים של האויבים שלנו, אלא את השתיקה של החברים שלנו".

 

היא האשימה בהקשר זה כי "יושב שם מזכיר הממשלה שהוא יד ימינו של ראש הממשלה, יושבת היועצת הבכירה של ראש הממשלה, יושבים חברי כנסת, ואף אחד מהם לא חושב לרגע לעצור את הדיון בוועדה. זאת כנסת ישראל ריבונו של עולם. יש כאלה שרוצים שאהיה פרצוף יפה ושקט, זה מה שהוא רגיל בליכוד כנראה, שאהיה האישה האתיופית הכנועה, שחלילה אביע דעה".

 

- אבל אי אפשר להיות צבועים. יש רשימות שלוקחות "עולים מרוסיה", "ביטחוניסט מחמד".

"כשאני נכנסתי ל'יש עתיד', היה גם את ח"כ לשעבר שמעון סולומון (יוצא העדה האתיופית). לא נכנסתי על תקן של 'האתיופית', לא היה צריך. אם רוצים לקחת קהילה של 140 אלף איש, לא היה צריך שניים ברשימה, ואני נכנסתי ממש ברגע האחרון.

 

"מי שמכיר אותי יודע שאני פונה לכלל החברה הישראלית. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אומר לי 'כל בוקר תקומי, תעשי את השליחות שלך, ותילחמי על החברה הישראלית ועל הקהילה האתיופית'. וזה לא הדבר היחיד שחזן אמר. לא יכול להית שתהיה שתיקה חוץ מחברת הכנסת אלהרר ושל חברי הכנסת טיבי ופריג' שיודעים מה זה גזענות".

 

"קיבלתי עדכון שראש הממשלה רתח מעצבים" 

תמנו-שטה אמרה עוד: "איזה מסר אנחנו מעבירים לילדים? אני רצה בכל הארץ כדי לעשות הרצאות בבתי ספר, ויש לנו המון אנשים טובים. יש המון אנשים שהם לא יוצאי אתיופיה. זה מפליא אותי, מי שעומד בראש הוועדה למיגור גזענות ואפליה הוא ראש הממשלה. ראיתם אותו מגיב? המזכיר שלו ישב שם, הוא ידע, הוא עודכן, וקיבלתי עדכון שראש הממשלה רתח מעצבים".

 

היא סיפרה כי פנתה הבוקר לבתה שחוגגת היום יום הולדת."דיברתי איתה כי לא רציתי שתיחשף לעניין בבית הספר. שאלתי אותה 'את מכירה את אורן חזן?' היא אמרה לי 'כן, חבל שלא אמרת לו חיית מחמד'. במקרה הזה היא צודקת לגמרי. אני אישה גאה, אני אומרת שהוא לא מזיז לי, זה בעיקר המסר שיוצא לילדים, שלא ייתנו לאף אחד להוריד להם את הראש".

 

 

ח"כ חזן נשאל בריאיון לאולפן ynet על דבריה של תמנו-שטה, שאמרה כי היא "לא נפגעת מפגועים". לדבריו, "אני חבר הכנסת שליווה את הדרישה להחזיר את אברה מנגיסטו לישראל. אני לא זוכר שראיתי שם את גברת תמנו-שטה. פנינה, בדיוק כמו יתר החברים שלה, פעם אחר פעם נשלחים אחרי העריץ יאיר לפיד ההוזה בעתיד, לקלל, לגדף, לפגוע בליכוד ולפגוע בראש הממשלה נתניהו".

 

- לא באת להגן על נתניהו בהתבטאויות שלך.

"צריך להבין מאיפה זה הגיע ומה בדיוק נאמר. כשהיא קוראת לי בוועדה 'חלאה' ו'מנוול', ואומרת שההתנהגות היא של קרקס, אז כמובן צריך להסביר לה".

 

- קראת לה "עולת מחמד".

"צריך לדייק, לא אמרתי את זה עליה. אמרתי לה שעצוב מאוד שאחרי כל כך הרבה זמן במפלגה של יאיר לפיד, עצוב שהיא לא מבינה שבסך הכול הוא מנצל אותה כעולה, הוא צריך שתהיה לו עולה ברשימה כדי שיהיה לו עוד משהו למכור לציבור והיא בעיניו לא יותר ממחמד. אני עומד מאחורי הדברים האלה. העריץ הזה, שקובע את הרשימה אצלו בסלון, מנצל אותה".

 

- אז לך ליאיר לפיד ותגיד לו, למה אתה מנצל את תמנו-שטה?

"אני לא זה שהופך אותה לכלי. היא ויתר חבריה במפלגה הלבנה של העריץ לפיד הופכים את עצמם לכלים שבורים, הייתי אומר".

 

- לא ידענו שהליכוד היא מפלגה לא לבנה.

"ההבדל בין המפלגה שלי שהיא מודל ודגל הוא שאנחנו מפלגה דמוקרטית, הציבור בוחר בנו, אנחנו מתמודדים בפריימריז, ולא יושב העריץ ביחד עם רעייתו בסלון הבית וקובע את הרשימה לפי מי שליטף לו את הישבן שנים ומי שמשרת אותו יותר. אצלנו הדמוקרטיה קובעת. אתם באים אליי בתלונות, אבל אני לא שומע אתכם אומרים מילה על כך שבמשך רבע שעה היא עמדה וקיללה".

אורן חזן  (צילום: יואב דודקביץ')
"במשך רבע שעה היא עמדה וקיללה". ח"כ חזן(צילום: יואב דודקביץ')

- אתה תהיה בכנסת הבאה? יו"ר הכנסת אדלשטיין אומר שהפריימריז בליכוד ינקו אנשים שלא מתאימים לפרלמנט. הוא התכוון אליך?

"אני מאוד מסכים עם יולי אדלשטיין שצריך לנקות את כל האנשים שלא מתאימים לכנסת ובראשם את יולי אדלשטיין, שאפשר לח"כים המחבלים בכנסת לבזות את מדינת ישראל, לקלל את חיילי צה"ל, נתן לאחמד טיבי לרוץ לאו"ם כדי לגנות את ישראל ואחרי זה לשבת על הכיסא שלו. אני תוהה מה יעשה אדלשטיין, מי יבחר בו עכשיו לנשיאות, אני קצת מוטרד בשבילו".

 

חזן אמר עוד: "האמת היא אחת, הכנסת הגיעה לשפל. בכנסת הזאת אני מצאתי את עצמי מגן פעם אחר פעם וגם משלם על הדברים האלה. בפריימריז אני מאמין שמתפקדי הליכוד יחזירו לי על ארבע שנים שבהן שמרתי על צבא ישראל ותורת ישראל. צריך לזכור: אני הייתי ואני אהיה גם בעתיד. כל האמת בפרצוף, זה אני".

 

- תהיה בעשירייה הראשונה?

"אני לא מתעסק בהימורים, מה לנו ולהימורים. אני מאמין ויודע שהרבה אנשים רוצים לראות אותי שר הממשלה, והדברים האלה לא תלושים מהמציאות. תנועת הליכוד יודעת שהיא צריכה אותי כי אני מביא קהלים חדשים לליכוד, גם ראש הממשלה יודע את זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תמנו-שטה וחזן בעימות ביניהם
מומלצים