שתף קטע נבחר

ארגוני עולים נגד פיטורי מנכ"ל משרד הקליטה

מ"מ השר יריב לוין נפרד מאיש "ישראל ביתנו" אלכס קושניר, אנשי עמותות שמעריכים אותו מתחו ביקורת על עירוב הפוליטיקה. לוין: השר מינה מנכ"ל כמשרת אמון, מחליפו מנוסה וזכה להמלצות

ממלא מקום שר העלייה והקליטה, יריב לוין, פיטר אתמול (יום ד') את מנכ"ל המשרד, אלכס קושניר. מדובר באחד מצעדיו הראשונים בתפקיד של לוין, שמונה בתחילת השבוע והחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהחזיק בתיק מאז התפטרותה של השרה סופה לנדבר, שמינתה למנכ"ל המשרד את קושניר, איש מפלגתה "ישראל ביתנו", כמשרת אמון. מכיוון שלוין, בהיותו ממלא מקום שר, לא יכול למנות מנכ"ל קבוע במקומו של קושניר, הוא מינה לממלא מקום המנכ"ל את חביב קצב, שמכהן כסמנכ"ל בכיר לדיור, מנהל ומשאבי אנוש.

 

"השר לוין מונה ביום ראשון בלילה וכבר ביום שני בבוקר ניסיתי ליצור קשר עם הלשכה שלו", מספר קושניר, שכיהן כשנתיים וחצי בתפקיד. "בסוף יצרתי קשר עם ראש המטה שלו ועד אתמול לא הצלחתי להיפגש או לדבר עם השר בכלל. כשנפגשתי איתו הוא הסביר לי שבגלל שאני לא איש אמונו ויש פוליטיקה מאחורי כל דבר הוא צריך לסיים את תפקידי. לא הייתה חפיפה מסודרת, לא נשאלתי שאלה אחת מקצועית לגבי התפקוד של המשרד, לגבי האתגרים. כלום, שום דבר. פוליטיקה נטו".

אלכס קושניר משרד העלייה והקליטה (צילום: דוברות משרד העלייה והקליטה)
אלכס קושניר. "פוליטיקה נטו"(צילום: דוברות משרד העלייה והקליטה)

קושניר הוסיף וטען כי "בכל שנה מגיעים לכאן 30 אלף עולים ועכשיו המשרד נמצא עם שר שלא מכיר את המשרד ובלי מנכ"ל".

 

ליעמי לורנס, מנכ"ל ומייסד משותף של עמותת "התנועה להשארתם של עולים בישראל", מתח ביקורת על פיטוריו של קושניר. "אנחנו מסייעים לעולים חסרי בית, עולים עם נטיות התאבדות, עולים רעבים", אמר. "אלכס היה שם בשבילנו כל הזמן. הוא עזר לכל כך הרבה עולים ברמה האישית. היה לו באמת אכפת. בפוליטיקה הישראלית לכל אחד אכפת רק מעצמו ומהאגו שלו והם לא מסתכלים על התמונה היותר גדולה".

 

גם לינדה פרדס פרידבורג מעמותת "שישי שבת ישראלי", הרעיפה מחמאות על תפקודו של קושניר. "אלכס היה האוזן הקשבת בשבילנו. הוא הזמין אותנו לשבת איתו, הוא בא לדבר עם העולים, הוא דיבר איתם בגובה העיניים והוא לא היה בן אדם מנותק מהעמותות או מהעולים. המשרד באמת התייעל תחת ניהולו. הוא אדם מאוד מקצועי ומסור וראינו שיפור בתקופתו".

 

ממפלגת ישראל ביתנו, שקושניר הוא אחד מאנשיה, נמסר כי "הליכוד הוכיח פעם נוספת שנושאי העלייה והקליטה לא באמת מעניינים אותו. לצערנו, העולים שוב קיבלו יחס מזלזל מהמפלגה שמתיימרת להיות נציגת העם".

 

מלשכתו של השר לוין נמסר כי "השר נכנס לתפקידו ומינה מנכ"ל כמשרת אמון". מקורבים לשר הוסיפו כי ממלא המקום שמונה במקומו של קושניר, חביב קצב, מכהן כבר כ-40 שנה במשרד העלייה והקליטה וזכה להמלצות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות משרד העלייה והקליטה
אלכס קושניר
צילום: דוברות משרד העלייה והקליטה
מומלצים