שתף קטע נבחר

הצבא במצוקה - וגרמניה שוקלת לגייס זרים

גרמניה רוצה להגדיל את מספר החיילים שלה, ולא מצליחה לשכנע צעירים להתגייס. הרמטכ"ל אמר שייתכן שזרים עם אזרחות אירופאית יצטרפו לצבא

כדי לפתור את המחסור בחיילים שוקלת גרמניה לגייס לצבא גם זרים, בעלי אזרחות אירופאית. כך אמר היום (ה') רמטכ"ל הצבא הגרמני.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

גרמניה ביטלה את גיוס החובה ב-2011, ומאז מתקשה הצבא לגרום לצעירים להתגייס - במדינה עם כלכלה מתפקדת ואבטלה נמוכה. הצבא מנסה למשוך את הצעירים גם באמצעות תוכניות ריאליטי וסרטוני יוטיוב, ומגייס גם גרמנים מתחת לגיל 18. המאמצים הגדולים לשכנע את הצעירים להתגייס עוררו ביקורת בגרמניה, שבה הצבא הוא נושא רגיש גם יותר מ-70 שנה אחרי תום מלחמת העולם השנייה.

 

 

 אורסולה פון דר ליין שרת ההגנה של גרמניה מבקרת חיילים ב אפגניסטן  (צילום: EPA)
אורסולה פון דר ליין, שרת ההגנה של גרמניה, מבקרת חיילים באפגניסטן (צילום: EPA)
 

 אורסולה פון דר ליין שרת ההגנה של גרמניה מבקרת חיילים ב אפגניסטן  (צילום: EPA)
 

 אורסולה פון דר ליין שרת ההגנה של גרמניה מבקרת חיילים ב אפגניסטן  (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

למרות המאמצים שמשקיע הצבא הגרמני, הוא לא מצליח לעמוד ביעדיו. בשנה שעברה הודיעה גרמניה שהיא מתכוונת להגדיל את מספר החיילים בשירות סדיר מ-179 אלף ל-198 אלף עד שנת 2024. האיום של דונלד טראמפ, להפסיק את הסיוע לחברות נאט"ו שלא יגדילו את תקציב הביטחון, רק מגביר את הלחץ להגדיל את מספר החיילים בצבא גרמניה.

רמטכ
שרת ההגנה עם הרמטכ"ל צורן(צילום: gettyimages)

הרמטכ"ל הגרמני אמר היום שייתכן שאזרחים אירופאים שחיים במדינה יצטרפו לצבא, לתפקידים ספציפיים. בראיון לעיתון "פונקה" אמר גנרל אברהרד צורן: "אנחנו חייבים לבדוק כל כיוון בתקופה שבה אנו סובלים ממחסור של מומחים. אחת האפשרויות שאנחנו בודקים היא השאלה אם לאפשר גיוס של אזרחי מדינות אחרות באיחוד האירופי, לתפקידים ספציפיים מאוד. הכוונה היא, לדוגמה, רופאים או מומחי טכנולוגיית מידע".

טירונים ב צבא גרמניה אימון ב בסיס וירק ליד גבול פולין (צילום: רויטרס)
טירונות בבסיס גרמני ליד גבול פולין(צילום: רויטרס)

טירונים ב צבא גרמניה אימון ב בסיס וירק ליד גבול פולין (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

לפי הדיווחים בגרמניה, לאור המצוקה רוצה שרת ההגנה לגייס פולנים, איטלקים ורומנים שחיים בגרמניה. השרה, אורסולה פון דר ליין, רוצה לגייס רק את מי שחיים בגרמניה כבר כמה שנים ומדברים גרמנית שוטפת.

 

לפי מסמך מסווג של הצבא, בגרמניה חיים 255 אלף פולנים, 185 אלף איטלקים ו-155 אלף רומנים בגילאי 18 עד 40 – כמחצית מהזרים שמחזיקים באזרחות אירופית בגרמניה. אם 10% מהם יתגייסו, נכתב במסמך, יצטרפו לצבא הגרמני עוד 50 אלף חיילים. לא ברור אם גרמניה מתכננת שהזרים ישרתו ביחידות עם חיילים גרמנים, או ישרתו ביחידות חדשות שיוקמו – בדומה ללגיון הזרים הצרפתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
הקנצלרית מרקל עם חיילים
צילום: AP
מומלצים