שתף קטע נבחר

זוועות דאעש: גרמנייה הותירה ילדה למות בצמא

ג'ניפר, שהצטרפה לדאעש בעיראק, מואשמת במולדתה בפשעי מלחמה: היא לקחה הביתה שפחה בת חמש, וכשהילדה חלתה ג'ניפר ובעלה קשרו אותה מחוץ לבית. הם נתנו לה למות בצמא בשמש הקופחת

גרמנייה שהייתה פעילת דאעש מואשמת במולדתה בפשעי מלחמה, אחרי שהותירה ילדה למות בצמא בשמש הקופחת. הילדה, בת חמש, הייתה שפחה בבית של ג'ניפר בת ה-27 ובן זוגה במוסול. העיר העיראקית נכבשה על ידי דאעש ב-2015.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

"אחרי שהילדה חלתה והרטיבה את המזרן שלה, בעלה של הנאשמת קשר אותה מחוץ לבית כעונש ונתן לילדה למות בצמא בחום הכבד", מסרו אתמול התובעים במשפט של ג'ניפר. "הנאשמת אפשרה לבעל לעשות את זה ולא עשתה כלום להציל את הילדה".

ילדים שנמלטו ממוסול בזמן כיבוש דאעש (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
ילדים שנמלטו ממוסול בזמן כיבוש דאעש(צילום: רויטרס)
התובעים מאשימים את ג'ניפר בפשעי מלחמה, רצח ואישומי נשק. הם הגישו את כתב האישום ב-14 בדצמבר בבית משפט במינכן שמטפל באישומי טרור וביטחון. אם ג'ניפר תורשע היא עלולה להישלח למאסר עולם.

 

ג'ניפר עזבה לראשונה את גרמניה באוגוסט 2014, והגיעה לעיראק דרך טורקיה וסוריה. בעיראק היא הצטרפה לדאעש והתגייסה ל"משטרת המוסר" של ארגון הטרור. היא הייתה מסיירת ברחובות מוסול ועיר נוספת שאז הייתה בשליטת דאעש, פלוג'ה. "המשימה שלה הייתה לוודא שהנשים מצייתות לחוקי הלבוש וההתנהגות של ארגון הטרור", נמסר בהצהרת התובעים במינכן. כדי להרתיע את הנשים ג'ניפר הייתה חמושה ברובה קלצ'ניקוב, אקדח וחגורת נפץ.

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

 

 

בינואר 2016, כמה חודשים אחרי שהילדה שלקחה לביתה כשפחה מתה מצמא, הגיעה ג'ניפר לשגרירות גרמניה בטורקיה. היא רצתה לקבל מסמכים מזהים חדשים. כוחות הביטחון הטורקיים עצרו אותה, והיא הוסגרה לגרמניה כמה ימים לאחר מכן.

 

מכיוון שתחילה לא היו ראיות נגדה היא קיבלה אישור לחזור לביתה במדינת סקסוניה התחתונה. "מאז (ששבה הביתה) היעד המוצהר שלה היה לחזור לשטח בשליטת דאעש", אומרים התובעים. בחודש יוני, כשניסתה להגיע לסוריה, המשטרה הגרמנית עצרה אותה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
ילדים שנמלטו ממוסול בזמן כיבוש דאעש
צילום: רויטרס
מומלצים