שתף קטע נבחר

מסתמן: בנט ושקד יקימו מפלגה חדשה

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט והשרה איילת שקד מתכוונים למסור הודעה לכלי התקשורת ב-20:15. הם ככל הנראה יעזבו את הבית היהודי ויקימו פלטפורמה פוליטית חדשה, שתפנה לקהל ימני חילוני ודתי

 

איילת שקד ונפתלי בנט (צילום: AP)
השרים נפתלי בנט ואיילת שקד(צילום: AP)

 

מסתמן: בנט ושקד יקימו מסגרת פוליטית חדשה. יו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, ושרת המשפטים איילת שקד, ימסרו הערב (שבת) הצהרה מיוחדת לתקשורת בשעה 20:15 בבית סוקולוב בתל אביב. ככל הנראה, בנט ושקד יודיעו על כוונתם לעזוב את הבית היהודי ולהקים פלטפורמה פוליטית חדשה, שתפנה לקהל ימני חילוני ודתי.

 

השבוע אמרה השרה שקד שייתכנו שינויים במפה הפוליטית בימין. בריאיון לאולפן ynet ציינה שקד: "אם יהיה גוש שמאל גדול ומפלגות שלו יתאחדו, בוודאי שנעשה איחודים גם בימין. אין שאלה". שקד הוסיפה כי "אנחנו מתארגנים וננסה להשיג מספר דו-ספרתי של מנדטים כדי להיות חלק מהממשלה הבאה. בסופו של דבר ממשלה נחשבת ימין או שמאל לא בגלל מי שעומד בראשה אלא בגלל השותפות הקואליציוניות". 

 

 

 

 

ביום שני החליטו ראשי סיעות הקואליציה על בחירות כלליות לכנסת. הבחירות ייערכו ביום שלישי, 9 באפריל. בהודעת ראשי מפלגות הקואליציה נמסר כי "מתוך אחריות תקציבית ולאומית החליטו ראשי מפלגות הקואליציה, בהסכמה ופה אחד, לפזר את הכנסת וללכת לבחירות חדשות בתחילת אפריל לאחר קדנציה של ארבע שנים מלאות. השותפות בכנסת ובממשלה תימשך גם בתקופת הבחירות".

 

ההחלטה התקבלה ככל הנראה על רקע ההבנה שקואליציית ה-61 לא תצליח להעביר את חוק הגיוס, שאמור היה לעבור עד 15 בינואר, ולהסדיר את גיוסם לצה"ל - או אי גיוסם לצה"ל - של תלמידי ישיבות. מפלגות יש עתיד וישראל ביתנו הבהירו שבניגוד להצהרותיהן בעבר, הן לא מתכוונות לתמוך בחוק מהאופוזיציה.

 

 

 

מעבר לסוגיית הגיוס, שזה חודשים ברור שתשפיע על עתיד הקואליציה, ההחלטה על הקדמת הבחירות התקבלה כשהפרשות הפליליות של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתקרבות לישורת האחרונה. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כינס ביום שני לראשונה את הצוות המורחב העוסק בתיקי נתניהו לקראת ההחלטות בפרשות השונות.

  

החל מיום רביעי תצא הכנסת לפגרת בחירות. בהמשך יתפנו חברי הכנסת בליכוד, במפלגת העבודה, בבית היהודי ובמרצ לעבר המשוכה הקשה לפני הבחירות: פריימריז. הבחירות המקדימות בליכוד ככל הנראה יתקיימו בתחילת פברואר. במפלגת העבודה עוד לא דנו במועד הסופי, אולם ההערכות מדברות על סוף ינואר או לכל המאוחר תחילת פברואר. במרצ מתכוונים לערוך את הבחירות המקדימות בין תחילת לאמצע פברואר.

 

שלשום הצטרף רשמית למרוץ הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף במיל' בני גנץ. אחרי תקופה ארוכה של חוסר ודאות רשם גנץ את מפלגתו החדשה, שתכונה "חוסן לישראל". בימים האחרונים בוחן גנץ שותפים פוטנציאליים לרשימתו לכנסת ומקיים מפגשים עם ראשי מפלגות ועם דמויות פוליטיות בכירות.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
נפתלי בנט ואיילת שקד
צילום: AP
מומלצים