שתף קטע נבחר

"רוצה דיאלוג". מכתב שנה טובה מפוטין לטראמפ

בסופה של שנה מתוחה שלח נשיא רוסיה מכתב לנשיא ארה"ב, וכתב שיחסי המדינות הכרחיים ליציבות העולמית. פוטין כתב גם לאסד, אחרי הנסיגה האמריקנית מסוריה: "מחויב להמשיך להגן על סוריה מטרור"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פנה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ במכתב לרגל השנה החדשה, אחרי שנה מתוחה במיוחד ביחסי המדינות. בהודעת הקרמלין היום (א') נאמר שפוטין כתב לטראמפ שהוא מעוניין בדיאלוג על אג'נדה רחבת היקף.  

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בין המנהיגים שוררת מתיחות, והפעם האחרונה שנפגשו הייתה בחודש יולי האחרון בהלסינקי שבפינלנד. לאחרונה נעשו מספר ניסיונות כושלים לקיום מפגש פסגה חדש בין המדינות. בסוף נובמבר טראמפ ביטל בפתאומיות פגישה מתוכננת עם פוטין, שהייתה צפויה להתקיים בשולי פסגת ה- G20 בארגנטינה, אחרי שכוחות רוסיים פתחו באש לעבר ספינות אוקראיניות בחצי האי קרים והשתלטו עליהן.

ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ מסיבת עיתונאים (צילום: רויטרס)
המפגש הקודם בין הנשיאים בהלסינקי(צילום: רויטרס)
 

בהודעת הקרמלין נאמר כי פוטין הדגיש במכתב ש"יחסי רוסיה וארה"ב מהווים את הגורם החשוב ביותר בהשגת יציבות אסטרטגית וביטחון בינלאומי". הוא אישר כי "רוסיה מוכנה לדיאלוג עם ארה"ב וזאת כדי לגבש אסטרטגיה רחבת היקף". ברוסיה אמרו כי אחד מהנושאים החשובים ביותר אשר עומדים על הפרק מבחינתם הוא פרישת ארה"ב מהסכם פירוק הנשק הגרעיני לטווח בינוני שעליו חתמה עם רוסיה ב-1987.

 

שר החוץ הרוסי סרגי לברוב צוטט באומרו שכעת ארה"ב צריכה להחליט אם לקיים מפגש פסגה ב-2019. "בוושינגטון צריכים להחליט. הנשיא פוטין ונציגיו אמרו שהם מוכנים לשיחות ברגע שארה"ב תהיה מוכנה".

  

  

נשיא רוסיה שלח מכתב לשנה החדשה גם לנשיא סוריה בשאר אסד, על רקע הנסיגה האמריקנית מסוריה. פוטין התחייב בפני בן בריתו להמשיך לסייע לממשלה הסורית, ולעם הסורי, "בקרב נגד הטרור, ובהגנה על ריבונותה של סוריה בשטחי המדינה".

 

נשיא סוריה בשאר אסד (צילום: רויטרס)
נשיא סוריה בשאר אסד. "נסייע להגן על ריבונות סוריה"(צילום: רויטרס)

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי (צילום: gettyimages)
ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי(צילום: gettyimages)

פוטין שלח מכתב ברכות לשנה החדשה גם לראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, בסיומה של שנה סוערת ביחסי המדינות אחרי הרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל, בחודש מרץ באנגליה. פוטין איחל "שגשוג והצלחה" לעם הבריטי.

 

ביום שישי נמסר מהשגרירות הרוסית בלונדון כי המדינות הסכימו להחזיר ציוד לשגרירויות, לאחר גירושם של עשרות דיפלומטים בעקבות הרעלת סקריפל. במחאה על ההרעלה הרוסית של הסוכן הכפול סקריפל ובתו בדרום אנגליה גירשה בריטניה 23 דיפלומטים רוסים. רוסיה, שהכחישה את ההאשמות גירשה בתגובה 23 דיפלומטים בריטים משטחה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים