שתף קטע נבחר

מנהיג מחאת הנכים מקים מפלגה: "לא אהיה נכה מחמד"

אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם" וממנהיגי מחאת הנכים, החליט להקים מפלגה בראשותו שתייצג את ציבור הנכים. כך נודע ל-ynet. הוא נפגש עם גנץ, כחלון ולוי-אבקסיס כדי לבחון שיתוף פעולה: "אסכים לאיחוד רק מעמדת כוח משמעותית"

אלכס פרידמן ()
פרידמן. מקים מפלגה חדשה

אלכס פרידמן, ממנהיגי מחאת הנכים ויו"ר ארגון "נכה, לא חצי בן אדם", נכנס לחיים הפוליטיים ויקים מפלגה בראשותו. כך נודע ל-ynet.

 

ההחלטה להיכנס לפוליטיקה התקבלה אצל פרידמן בחודשים שעברו לאחר שאושר בכנסת החוק להעלאת קצבאות הנכים. לדבריו, הוא הבין שמאבק הנכים הסתיים בהעברת החוק, אך הוא חייה להימשך במקום אחר. פרידמן הוסיף: "קיבלתי המון פניות מהשטח על הצורך באדם שייצג את ציבור הנכים. נכון להיום אין מישהו כזה בכנסת".

 

"כרגע אני מתכוון להקים מפלגה עצמאית בראשותי, אך איני פוסל איחוד שיאפשר לי להשפיע ברמה שאנחנו מכוונים אליה". פרידמן נפגש עם הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ודן איתו על אפשרות לשיתוף פעולה. במקביל הוא שוקל אפשרות לשילוב עם מפלגת כולנו של שר האוצר משה כחלון ועם מפלגת גשר של אורלי לוי-אבקסיס.

 


פרידמן במחאת הנכים. "לא אהיה נכה מחמד של אף מפלגה" (צילום: ארגון "נכה, לא חצי בן אדם") (צילום: ארגון
פרידמן במחאת הנכים. "לא אהיה נכה מחמד של אף מפלגה"(צילום: ארגון "נכה, לא חצי בן אדם")
"אני עדיין בוחן את האפשרות להתאחד עם מפלגות אחרות. לא אהיה מוכן להיות 'נכה מחמד' של אף מפלגה, אסכים לאיחוד רק אם הוא יאפשר לי להמשיך בעשייה מעמדת כוח משמעותית", אמר פרידמן והוסיף: "הממשלה הנוכחית אמנם הצליחה להזיז מעט דברים, אבל כופפנו להם את היד בצורה אלימה. מה שלא נעשה עד היום חייב להיעשות בקדנציה הבאה".

 

לפי סקר שערך מכון "גיאוקרטוגרפיה" בקרב 500 משיבים בעלי זכות הצבעה, השיבו חמישה אחוזים כי היו בוחרים במפלגה בראשותו של פרידמן. בסקר אחר, שערכה מינה צמח, עלה שאיחוד אפשרי בין מפלגתו של פרידמן למפלגת "כולנו" יעניק לכחלון מנדט נוסף בכנסת.

אלכס פרידמן ()

ארגון "נכה, לא חצי בן אדם", שבראשותו עומד פרידמן, הוקם בשנת 2014 במטרה להעלות את קצבת הנכים לשכר המינימום. בישראל חיים כ-2.5 מיליון נכים וקשישים שלדבריו, לצד הציבור הכללי, הם הכוח האלקטורלי אליו הוא פונה.

 

בפברואר 2018 אישרה מליאת הכנסת את העלאת קצבת הנכות בתום מאבק שנמשך כשלוש שנים וכלל מאות פעולות מחאה, בהן חסימות צירים ראשיים למשך שעות רבות. כיום עומדת הקצבה על 3,270 שקלים. בממשלה התייחסו להעברת החוק כהישג גדול, אך רובם המוחלט של ארגוני הנכים דחו אותו וראו בו הפרה של התחייבויות מפורשות שניתנו להם על פי המתווה שסוכם עם נציגיהם בחודש ספטמבר 2017.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים