שתף קטע נבחר

ההשלכות: גבאי עשוי לבקש להדיח את לבני מראשות האופוזיציה

בעקבות הטלטלה הפוליטית: גבאי החל לבדוק כיצד להחזיר למפלגתו את התואר שממנו לבני נהנית זה חמישה חודשים. כמה ח"כים בעבודה בוחנים הצטרפות ללבני, אחרים שמחו לקראת הפריימריז

 

 

הפילוג במחנה הציוני בין יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי ויו"ר התנועה ציפי לבני, העלה לסדר היום גם שורה של שאלות משפטיות וסוגיות שגבאי מנסה לטפל בהן כעת.

 

רגע לאחר שהפתיע הבוקר (יום ג') את לבני ופירק את השותפות מול עיתונאים וחברי כנסת המומים, החל גבאי לבדוק כיצד ניתן יהיה להחזיר למפלגת העבודה את ראשות האופוזיציה שנמסרה ללבני לפני חמישה חודשים ובצל אולטימטום שלה.

אבי גבאי וציפי לבני (צילום: אוהד צויגנברג)
גבאי ולבני(צילום: אוהד צויגנברג)
 

גבאי מקיים התייעצות ועשוי להודיע ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שהוא מבקש להדיח את לבני מראשות האופוזיציה - תפקיד ממלכתי שבמסגרתו נהנית השותפה עד היום לא רק מהתואר אלא גם מרכב השרד, מאבטחים ומעמד מיוחד בטקסים רשמיים או ממלכתיים ככל שיתקיימו כאלה עד לבחירות.

 

לפי הנוהג בכנסת, הודעה רשמית צריכה לעבור ליו"ר הכנסת, ובמקרה שאיש מחברי האופוזיציה לא מתנגד לכך - יו"ר הכנסת מעדכן על אודות המינוי החדש.

 

 

אם באופוזיציה מחליטים לקרוא תיגר על המינוי החדש, ניצבת בפניהם האפשרות לצאת למהלך של החתמות נגד המינוי החדש ולהציע מועמד אחר שמרבית חברי האופוזיציה תומכים במועמדותו.

 

באשר לחברי הכנסת של התנועה, בוועדת הכנסת כבר התקבלה פנייה רשמית ממפלגת העבודה לאשר רשמית את הפיצול שעליו הודיע גבאי הבוקר.

 

במפלגת העבודה יש חברי כנסת ששוקלים לעזוב לטובת מעבר ללבני. אם אכן ייצאו למהלך כזה, הם יצטרכו לעשות זאת ללא יחידת המימון וזמן התעמולה, שכן המועד האחרון להתפלג וליהנות מזכויות חברי הכנסת היה יום ראשון האחרון (שלושה ימים לאחר שפורסם החוק לפיזור הכנסת).

 

בימים הקרובים, אומרים בסביבת לבני, היא תשקול את צעדיה הלאה כשהמטרה העליונה היא חתירה לחיבור גדול או הרכבת גוש גדול.

 

הפיצול במחנה הציוני מהווה בשורה טובה עבור חברי כנסת של מפלגת העבודה שניצבים בפני פריימריז להרכבת הרשימה לכנסת. העובדה שלבני והשריונים שהובטחו לה הם כבר לא חלק ממפלגת העבודה, תאפשר יותר מקומות לחברי המפלגה - בתנאי שגבאי לא ישריין מועמדים אחרים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
גבאי ולבני
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים