שתף קטע נבחר

המטרה: למנוע מהממשלה החלטות בלתי הפיכות לפני הבחירות

המשנה ליועמ"ש רז נזרי פנה ליועצים המשפטיים של המשרדים השונים והזהיר מפני שימוש לרעה בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, מקים "קו חם" לפניות היועצים המשפטיים של משרדי הממשלה כדי למנוע החלטות בעיתיות של הדרג הפוליטי בעת מערכת בחירות. מדובר בהחלטות שיכולות להיתפס כשימוש במשאבים ציבוריים על מנת להיטיב עם הדרג הפוליטי.

 

כל שר הפונה למזכירות הממשלה בתקופת הבחירות, על מנת להניח הצעת החלטה או טיוטת הצעת חוק, חייב להצמיד לה אישור של היועץ המשפטי של המשרד המאשר את הגשתה. במכתב ליועצים המשפטיים כתב נזרי: "על הממשלה היוצאת להמנע, כשהדבר לא נדרש, מהכרעות בלתי הפיכות שיקשו על הממשלה החדשה שתכהן מכח אמון הכנסת לממש את מדיניותה לפי רצון הבוחר".

רז נזרי (צילום: מוטי קמחי )
רז נזרי(צילום: מוטי קמחי )

עוד התריע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה מפני שימוש לרעה בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה, "לתעמולה או להשגת יתרון בלתי הוגן למפלגה או למועמד".

 

נזרי פנה ליועצים בבקשה לסייע לשרים ולפקידים להבטיח שההחלטות שיקבלו לא יחרגו מהמותר בתקופה "ייחודית" זו. לדבריו, נוסף לייעוץ המשפטי השגרתי שמעניקם היועצים, מוטל עליהם להוסיף בחינה נוספת של התאמת הפעילות המוצעת לתקופת בחירות.

 

לפי נזרי מוטל על היועצים לבחון את נחיצות קבלת ההחלטות במשרד, בהתאמה לאינטרס הציבורי, וכי יש לבחון אם החלטה תגרום לקושי משפטי, תקציבי או מינהלי לממשלה הבאה; האם בהחלטה יש כדי לקבוע עובדות בשטח שיקשו לאחר מכן על הממשלה הנכנסת, אם יש בה שינוי בסדרי עדיפויות של הממשלה, עד כמה יש בהחלטה משום תועלת לציבור הבוחרים ויש חשש שהיא עלולה להיתפס כהטבת בחירות.

 

נזרי הדגיש כי יועץ משפטי של משרד הנתקל בבעיה יכול לפנות בכל עת לצוות הייעוץ של משרד המשפטים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יואב דודקביץ
רז נזרי
צילום: יואב דודקביץ
מומלצים