שתף קטע נבחר

הטיסה לפיליפינים תתקצר? "רוצים לטוס מעל סעודיה"

"פיליפין איירליינס" פנתה לסעודים בניסיון לקצר את הדרך לישראל וממנה. נשיא החברה: אם נזכה באישור, נוכל להפעיל את הקו תוך חצי שנה. במרץ האחרון החלה "אייר אינדיה" לטוס בקו שעובר מעל סעודיה

 

האי בורקאי הפיליפינים (צילום: EPA)
האם הטיסה תתקצר בקרוב? האי בורקאי שבפיליפינים(צילום: EPA)

חברת "פיליפין איירליינס" פנתה לסעודיה בבקשה לאשר למטוסיה לטוס מעל שטחה האווירי בדרכם לישראל בניסיון להפוך לחברה השנייה, אחרי "אייר אינדיה", שתקצר את הדרך ארצה. בחודש מרץ שעבר חלפה טיסה מסחרית ראשונה מעל שמי סעודיה בדרכה לישראל.

 

נשיא החברה, ג'יימס באוטיסטה, אמר כי אם סעודיה תאשר את הטיסה מעל שטחה – החברה תוכל לקצר את הטיסות לישראל ובו זמנית לחסוך כסף. על פי באוטיסטה, הקו הישיר יצא לפועל תוך שישה חודשים ברגע שיתקבל אישור סעודי.

 

באוטיסטה מסר כי ועדת התעופה האזרחית בארצו פנתה לסעודיה באוקטובר האחרון בנושא. "הוועדה פנתה בכתב לסעודים בחודש אוקטובר ושלחה להם מכתב", מסר.

 

הסעודים לא מכירים בישראל, וקיומן של טיסות מסחריות למדינה מעל שטחה האווירי הוביל לביטול איסור בן 70 שנה. המהלך היווה נקודת מפנה דיפלומטית ביחסים של ישראל וסעודיה, והוא מגיע על רקע הרצון לפנות למדינות במפרץ הפרסי.

 

עד כה הסעודים לא אותתו על אופציה של קיום טיסות מסחריות מעל שטחה על ידי חברות ישראל. אל על, החייבת לעבור סביב הממלכה, פנתה לארגון התעופה הבינלאומי כדי שיעזור לה בהשגת האישור המיוחל מהסעודים.

 

הטיסות הישירות בין ישראל לפיליפינים יהוו בשורה של ממש עבור אלפי העובדים הפיליפינים בישראל, לצד תיירים שיוכלו להגיע בקלות רבה יותר למדינת האיים. בשנת 2017 קפץ מספר המטיילים מישראל לפיליפינים ב-61 אחוזים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
האי בורקאי, הפיליפינים
צילום: EPA
מומלצים