שתף קטע נבחר

שגריר צפון קוריאה באיטליה ערק: "מסתתר וביקש מקלט"

עריקה נדירה של בכיר צפון קוריאני: ג'ו סונג גיל עזב את השגרירות ברומא בסוף נובמבר וירד למחתרת עם רעייתו. "הוא הגיש בקשת מקלט", אמר גורם בדרום קוריאה. "איטליה שומרת עליו במקום בטוח"

דרום קוריאה הודיעה הבוקר (יום ה') שהשגריר של צפון קוריאה באיטליה ערק וירד למחתרת. הסוכנות החשאית בסיאול עדכנה את חברי הפרלמנט שהשגריר הצפון קוריאני, ג'ו סונג גיל, ברח מהשגרירות בסוף נובמבר ומאז הוא נמצא עם רעייתו במקום מסתור.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

העדכון בסיאול הגיע בתגובה לפרסום בתקשורת המקומית על כך שג'ו הגיש בקשת מקלט ביחד עם אשתו וילדיו, במדינה מערבית ששמה לא פורסם. "הוא הגיש בקשת מקלט בתחילת החודש שעבר", אמר גורם דיפלומטי בסיאול לעיתון ג'ונגאנג אילבו. הוא הוסיף שהרשויות באיטליה "התייסרו" ולא ידעו מה לעשות, אך הוסיף שהאיטלקים "שומרים עליו במקום בטוח". במשרד החוץ האיטלקי מסרו הבוקר שלא ידוע להם שג'ו ביקש מקלט.

שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און (צילום: רויטרס/KCNA) (צילום: רויטרס/KCNA)
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און(צילום: רויטרס/KCNA)
 

שגרירות צפון קוריאה ב רומא איטליה השגריר ערק ומבקש מקלט (צילום: AP)
שגרירות צפון קוריאה ברומא(צילום: AP)

שגרירות צפון קוריאה ב רומא איטליה השגריר ערק ומבקש מקלט (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

שגרירות צפון קוריאה ב רומא איטליה השגריר ערק ומבקש מקלט (צילום: AP)
(צילום: AP)

ג'ו בן ה-48 התחיל לכהן בתפקיד השגריר ברומא באוקטובר 2017. הוא התמנה לתפקיד אחרי שאיטליה גירשה את השגריר הקודם, מון ג'ונג נאם, במחאה על ניסוי גרעיני של צפון קוריאה שהפר את החלטת האו"ם. מומחה לצפון קוריאה אמר לעיתון ג'ונגאנג אילבו שהשגריר ג'ו הוא "בנו, או חתנו, של אחד הגורמים הבכירים ביותר במשטר הצפון קוריאני".

 

רוב הדיפלומטים הצפון קוריאנים שנמצאים בשליחות בחו"ל נדרשים להשאיר בפיונגיאנג כמה בני משפחה – בדרך כלל ילדים – כדי למנוע אפשרות של עריקה. עם זאת ג'ו הגיע לרומא במאי 2015 עם אשתו והילדים, מה שמעיד על כך שהוא אכן מגיע ממשפחה "מיוחסת" כפי שטוען המומחה.

הבכיר הקודם שערק. סגן השגריר בלונדון תאה יונג הו (צילום: youtube) (צילום: youtube)
הבכיר הקודם שערק. סגן השגריר בלונדון תאה יונג הו(צילום: youtube)
 

השגרירות של צפון קוריאה באיטליה חשובה למדיניות החוץ של המדינה המבודדת. השגרירות אחראית למגעים עם ארגון המזון והחקלאות של האו"ם, שהמטה שלו נמצא ברומא. צפון קוריאה סובלת ממחסור כרוני של מזון.

 

הבכיר הצפון קוריאני האחרון שערק היה תאה יונג הו, שהיה סגן השגריר בלונדון. הוא ערק באוגוסט 2016 לדרום קוריאה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס/KCNA
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און
צילום: רויטרס/KCNA
מומלצים