שתף קטע נבחר

"ג'ק המרטש הסיני" הוצא להורג

סין הוציאה להורג את גאו צ'נגיונג, רוצח סדרתי שנתפס אחרי 28 שנים ו-11 קורבנות. הוא עקב אחרי צעירות בלבוש אדום, אנס ורצח אותן. אז ביתר את גופותיהן

רוצח סדרתי שמכונה בסין "ג'ק המרטש", בגלל הדרך המזוויעה שבה רצח את הקורבנות שלו, הוצא להורג אתמול (יום ד') בסין – כ-30 שנה אחרי הרצח הראשון שלו.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

בית המשפט בעיר באיין, במחוז גאנסו בצפון מערב סין, הודיע שגאו צ'נגיונג בן ה-54 הוצא להורג. בשנה שעברה גזר עליו בית המשפט עונש מוות. בית המשפט העליון אישר את הפסיקה.

סין הוציאה להורג את הרוצח גאו צ'נגיונג ג'ק המרטש הסיני (צילום: AFP)
הרוצח הסדרתי גאו צ'נגיונג בבית המשפט(צילום: AFP)
 

גאו שדד, אנס ורצח 11 ילדות ונשים בין 1988 ל-2002 במחוז גאנסו ובמחוז השכן, האוטונומיה מונגוליה הפנימית. ב-2016 הוא נעצר. במרס 2018  הורשע ששדד, אנס ורצח את הקורבנות שלו.

 

הקורבנות של "ג'ק המרטש" הסיני היו נשים צעירות שלבשו אדום. הוא עקב אחריהן הביתה. ברוב המקרים שיסף את הגרונות שלהן וביתר את הגופות. הנרצחת הצעירה ביותר הייתה ילדה בת שמונה. "כדי לספק את היצר החולני שלו הוא השחית חלק גדול מהקורבנות שלו", מסר בית המשפט. "המניעים שלו היו נתעבים. הדרכים שבהן פעל היו אכזריות להחריד".

 

המשטרה ניסתה במשך שנים לתפוס את גאו. "הוא סוטה מין ששונא נשים", אמרה המשטרה ב-2004 כשקבעה בפעם הראשונה שמדובר ברוצח סדרתי. היא הציעה פרס של 30 אלף דולר למי שימסור מידע שיוביל למעצרו. "הוא מתבודד ולא חברותי, אבל סבלני", תיארה המשטרה את פרופיל הרוצח.

 

פריצת דרך בחקירה הגיעה אחרי שהמשטרה לקחה דגימת DNA מקרוב משפחה של גאו, שביצע עבירה קלה. אחרי בדיקה התברר שהוא קרוב משפחה של הרוצח שאותו מחפשת המשטרה כבר 28 שנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים