שתף קטע נבחר

ישראלים נערכים לסופה בתאילנד: "ביקשו שנישאר בבית המלון"

אלון מגדל, חבר מערכת רדיו ynet ששוהה בקוסמוי, התייחס להיערכות לסופה הטרופית הנדירה "פאבוק": "אנשים עדיין מסתובבים ברחובות, יש ברים פתוחים וחנויות פתוחות. בבית המלון ביקשו שנישאר בתוכו יום שלם"

 

 

תמונת מצב: בדרום תאילנד ממשיכים בהיערכות לקראת האפשרות שהסופה הטרופית הנדירה "פאבוק" תכה מחר (יום ו') בחופי המדינה האסייתית. לפי דיווחים, עשרות אלפי תיירים כבר עזבו את האזור, בהם גם ישראלים.

 

אלון מגדל, חבר מערכת רדיו ynet שנמצא בקוסמוי, סיפר כי התושבים ותיירים שנותרו באי נערכים לסופה. לדבריו, באזור הצ'אוונג, השדרה המרכזית והמוכרת ביותר באי, עדיין ניתן לראות מכוניות ותיירים שמסתובבים כרגיל.

 

מגדל סיפר עוד כי בשלב זה עדיין לא יורד גשם משמעותי וכי האווירה רגועה ושקטה. "לפי ההנחיות, רק מחר בשעות הצהריים תתחיל הסופה", סיפר מגדל. "אנשים עדיין מסתובבים פה ברחובות, יש ברים פתוחים וחנויות פתוחות. ככל הנראה מחר החנויות ייסגרו ואנחנו נתעדכן לפי השירות המטאורולוגי. בבית המלון ביקשו שנישאר בתוכו יום שלם".

 

סונגקלה תאילנד (צילום: AP)
נערכים לסופה בתאילנד(צילום: AP)


קוסומוי תאילנד (צילום: מושיקו חדד)
(צילום: מושיקו חדד)

סונגקלה תאילנד (צילום: AP)
(צילום: AP)

חן, ישראלית נוספת שנמצאת בתאילנד, הגיעה לקו לאק שבפוקט. היא מספרת כי לא ראתה ישראלים נוספים באזור, וביקשה לדעת אם הסופה עתידה להגיע גם לאזור שבו היא נמצאת. בבית המלון שבו היא שוהה השאירו מכתב לכלל האורחים: "תנאי מזג אוויר קיצוניים עלולים להתרחש ב-24-36 השעות הבאות. הצוות שלנו מתמקד בהכנות בכל המלון למקרה והסופה תגיע לכיווננו".

 

שלמה אלדר גר בתאילנד כבר 25 שנה ומשמש כמדריך טיולים בחברת איילה תיירות. "אנחנו בפוקט. אצלנו הכול רגוע. אין הכנות ושום דבר. כולם פה בבתי קפה ובמסעדות. חשבנו שיירד גשם אבל אין כלום ונעים. אני מאמין שמחר בסביבות הצהריים זה יגיע לקופיפי, ולפוקט אחרי הצהריים. המכה הרצינית זה בקוסמוי כי זה מגיע מהאוקיינוס ההודי".

 

בחברת התעופה המקומית "בנגקוק איירוייז" החליטו לבטל את כלל הטיסות מהאי ואליו. במקביל, בשלב זה חברת אל על לא מתכננת לבטל את טיסותיה בקו תל אביב-בנגקוק.

 

מהירות הרוחות כבר עומדת על כ-65 קמ"ש 

בהודעה שפרסם השירות המטאורולוגי בתאילנד נמסר כי עוד לפני הגעת הסופה לאיים בדרום המדינה עומדת מהירות הרוחות על כ-65 קמ"ש. הסופה תשפיע על אזור הדרום עם גשמים פזורים, ובאזורים מסוימים ייתכן גשם חזק ביותר. בהודעת השירות המטאורולוגי התאילנדי הורו להיזהר מפני הצפי לתנאי מזג אוויר קשים.

פטאני תאילנד (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

פטאני תאילנד (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

קוסמוי (צילום: אלון מגדל)
(צילום: אלון מגדל)

מתכוננים לסופה הטרופית פאבוק החוף של סונגקלה תאילנד (צילום: AP)
(צילום: AP)

החוף של קוסמוי ב תאילנד מתכוננים ל סופה טרופית (צילום: AP)
(צילום: AP)

הרשויות מסרו ש-50 אלף תיירים עזבו את איי הנופש קופנגן, קוסמוי וקו טאו ועלו על מעבורות. הרחצה באזור אסורה והשיט צפוי להיפסק. אחרי איי הנופש תמשיך הסופה לפנים הארץ.

 

סופות טרופיות מכות בתאילנד בעיקר במהלך עונת המונסון, שמתחילה ביולי ומסתיימת באוקטובר. הסופה "פאבוק" נדירה מכיוון שהיא תהיה הראשונה שמגיעה לאיי הנופש זה כ-30 שנה - שלא במסגרת עונת המונסון. "פאבוק" לא צפויה להתחזק ולהפוך לסופת טייפון.

 

תאילנד לא פרסמה צו פינוי לקראת הסופה, אך בכל זאת התיירים עוזבים בהמוניהם. קריקראי סונגתהני, מפקד המשטרה בקופנגן, אמר ל-AFP: "אני חושב שהאיים ריקים כמעט לגמרי. בין 30 ל-50 אלף תיירים עזבו מאז מסיבות השנה החדשה".

 

במקביל, הודיעה פספורטכארד על הארכת תקופת ביטוח הנסיעות ללקוחותיה השוהים בתאילנד ואשר תקופת הביטוח שלהם מסתיימת לא יאוחר מיום 7 בינואר, ב-72 שעות ללא עלות נוספת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
נערכים עם שקי חול על החוף
צילום: AP
מומלצים