שתף קטע נבחר

חקירה בארה"ב: אישה שנמצאת בתרדמת כעשור ילדה תינוק

הרשויות באריזונה חוקרות חשד לאונס במרכז הסיעודי שבו טופלה האישה. בתקשורת המקומית דווח כי איש מהצוות לא שם לב לכך שהיא הייתה בהיריון עד שהחלה ללדת

קומה צמח תרדמת מטופלת בית חולים אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
"לא הייתה לה שום דרך להגן על עצמה". אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

הרשויות במדינת אריזונה שבארצות הברית חוקרות חשד לאונס במרכז סיעודי בעיר פיניקס לאחר שאחת המטופלות, אשר נמצאת בתרדמת מזה כעשור, נכנסה להיריון וילדה ילד.

 

בערוץ הטלוויזיה המקומי KTVK דווח אתמול (יום ו'), מפי גורם שמעורה בפרטי המקרה, כי איש במרכז הסיעודי Hacienda HealthCare, לא שם לב לכך שהמטופלת הייתה בהיריון עד שאחת האחיות שמעה אותה נאנחת. המקור, שלא הזדהה בשמו, הוסיף כי "תחילה אנשי הצוות לא ידעו מה הבעיה איתה". לדבריו, התינוק, שנולד בשבת שעברה, בריא.

 

הוא הוסיף כי האישה נמצאת במצב וגטטיבי (צמח) ומטופלת במרכז כעשר שנים בעקבות טביעה. הוא ציין כי היא דרשה טיפול מסביב לשעון ולכן לרבים הייתה גישה לחדרה. "לא הייתה לה שום דרך להגן על עצמה", אמר כשנשאל על כך על ידי כתבת הערוץ. הגורם טען עוד כי בעקבות המקרה, המרכז שינה את נהליו בשבוע האחרון, ואוסר כעת על גברים שעובדים במקום להיכנס לחדרי מטופלות בלי ליווי של עובדת.

 

המשטרה בפיניקס סירבה למסור פרטים על המקרה, אך אמרה כי "הנושא נמצא תחת חקירה". ברשת NBC דווח כי מחלקת שירותי הבריאות של אריזונה מסייעת למשטרה בחקירה, וכי היא פתחה בחקירה משלה בנוגע להתנהלות המרכז הסיעודי. במחלקה אמרו כי הם דרשו מהמרכז "להגביר את אמצעי הבטיחות" - שיכללו בין היתר תגבור של נוכחות אנשי הצוות במפגשים עם מטופלים.

 

המרכז הסיעודי מסר בתגובה כי "לאחרונה התוודענו לתקרית מטרידה מאוד שבה מעורב מטופל במרכז". עוד נמסר כי המרכז משתף פעולה עם החקירה ופתח גם בבדיקה פנימית: "אנו מחויבים לחלוטין לגילוי האמת בנוגע למה, שבשבילנו, מהווה דבר חסר תקדים".

 

המקרה עורר תגובות קשות באריזונה, והמושל דאג דוסי מסר בהודעה מטעמו כי "הדיווחים מטרידים מאוד". בהודעה נמסר עוד כי ממשלו "בוחן מחדש את החוזה עם המרכז ועובד בצמוד לארגוני הממשל במדינה כדי להבטיח שכל אמצעי הבטיחות מיושמים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים