שתף קטע נבחר

אמסלם: "צדים ורודפים את נתניהו, ולימין אסור לדבר"

מתקפה נגד היועמ"ש וגנץ לפני ישיבת הממשלה. בראיון באולפן ynet ניסה אמסלם להסביר את אמירתו "מיליונים ייצאו לרחובות". השרה רגב, בהמשך לפרסום הבוקר ב"ידיעות אחרונות": "גנץ נבחר לכל תפקיד כברירת מחדל. לא תולים בכיכר העיר לפני בחירות". שקד לא נכחה בפתח הישיבה

 

 

ישיבת ממשלה ראשונה מאז ההכרזה על הקדמת הבחירות: כמעט שבועיים אחרי שראשי הקואליציה החליטו שהבחירות יתקיימו ב-9 באפריל, מתכנסים השרים לישיבת ממשלה. בשבוע שעבר הישיבה לא התקיימה עקב ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בברזיל. בפתח הישיבה נאם נתניהו על מסעו לברזיל ועל ביקור היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון בישראל, ולא התייחס לתהפוכות הפוליטיות. השרה איילת שקד, שפרשה מהבית היהודי עם נפתלי בנט והקימה את "הימין החדש", לא נכחה בפתח הישיבה.

 

בנימין נתניהו ישיבת ממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)
בנימין נתניהו בישיבת הממשלה היום(צילום: אלכס קולומויסקי)

נתניהו אמר בישיבת הממשלה כי ייפגש הערב עם בולטון: "אדון איתו על העמקת שיתוף הפעולה המודיעיני בין ישראל לארה"ב שמתהדק כל הזמן. אנחנו ממשיכים לפעול נגד ההתבססות האיראנית בסוריה ונגד כל גורם שיערער או ינסה לערער את ביטחון ישראל". על ברזיל אמר: "יש לנו בעלת ברית חדשה. הנשיא בולסונארו מתכוון להפוך אותה למעצמה גדולה אף יותר, כשהרפורמה המרכזית שלו ביחסי חוץ נוגעת קודם כל ליחסים עם ישראל".

 

 

לפני הישיבה, המשיכו בליכוד את המתקפה על היועץ המשפטי לממשלה, על רקע ההערכה כי יפרסם את החלטתו הצפויה - הגשת כתב אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע - לפני מועד הבחירות. לאחר שנתניהו החריף את האמירות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, אמרה הבוקר שרת התרבות מירי רגב כי "לא תולים נבחר ציבור בכיכר העיר לפני מערכת בחירות".

 

בראיון לאולפן ynet אמר ח"כ דוד אמסלם, שעורר סערה בעקבות התבטאותו כי מיליונים ייצאו לרחובות אם היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט יפרסם את החלטתו לפני הבחירות כי "שלוש שנים מערכות המשטרה והפרקליטות רודפות את ראש הממשלה וצדות אותו. במקום לבדוק מה קורה איתן ולחקור אותן, כשראש הממשלה מגן על עצמו אתם אומרים שהוא תוקף אותן. הכול פה הזוי, הכול הפוך".

 

דוד אמסלם ובנימין נתניהו  (צילום: אלכס קולומויסקי)
דודי אמסלם ובנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי)

"לימין אסור להביע את עמדתו. רק לשמאל מותר להפגין, בלי רישיון", אמר אמסלם בכעס. "אמרתי שיש למעלה ממיליון איש שהצביעו לליכוד וכששאלו אותי מה הם יעשו אמרתי שחלקם יפגינו", ניסה להסביר את אמירתו. "מאות חוקרי משטרה, בראשותו של מנדבליט, יצאו למצוד. הם יצרו רוח סערה עצומה ביחד עם הפרקליטות והביאו את כל מדינת ישראל לפי התהום. במקום שתשאל אותם איך ולמה הם עשו את זה, אתה שואל אותנו למה אנחנו מגינים על ראש הממשלה".

 

לדברי אמסלם, "אני לא עובד אצל מנדלבליט. מנדלבליט הוא פקיד, בכיר מאוד, וגם ניצן. פעם בשבועיים הם עושים להם ימי עיון בכל מיני מלונות על מנת שהם יתקפו את המערכת הפוליטית. אף אחד לא מאיים על מנדלבליט, הם מפוחדים מעצמם, הם מבינים שהם עושים דבר חמור מאוד. גם ברוסיה ובסין יש פרקליטות ומשטרה, כל התפאורה קיימת, אבל הן לא מדינות דמוקרטיות בגלל שהציבור לא מאמין לאותן מערכות. אני חושב שבישראל אנחנו מתקרבים לשם בגללם".

בנימין נתניהו יעקב ליצמן ישיבת ממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)
נתניהו וליצמן היום בישיבת הממשלה(צילום: אלכס קולומויסקי)
 

לדברי רגב, "היועץ המשפטי לממשלה ישב על איסוף החומרים הרבה מאוד חודשים. אז למה שראש הממשלה יעלה להסביר את דעתו בחמש דקות? לא נכון להתערב בהליך של בחירות כשלא נותנים לראש הממשלה להגן על עצמו. היועמ"ש לא יכול לפרסם את המלצותיו בלי לתת לראש הממשלה להגיב, אי אפשר שהציבור ישמע רק צד אחד. ההתנהלות של מנדלבליט בתיק נראית כאילו הוא מנסה להיות חלק מאותה מקהלה שמטרתה להפיל את נתניהו. גם לראש הממשלה מגיע זכות החפות להגן על עצמו ולהשמיע את עמדתו".

 

רגב אמרה כי "זה לא ראוי המצב הזה שבו תולים נבחר ציבור בכיכר העיר לפני מערכת בחירות, כשיודעים שנתניהו הוא המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. רואים את זה בכל הסקרים, אך אחד לא מגיע למנהיגות שלו. לכן אני מצפה שהיועמ"ש יחכה עם ההמלצות. ואם מחליט לפרסם, אז שיודיע שהשימוע יסתיים לפני הבחירות".

מירי רגב ישיבת ממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)
מירי רגב בישיבת הממשלה היום(צילום: אלכס קולומויסקי)

היא אף תקפה את יו"ר מפלגת "חוסן לישראל", הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ: "כל תפקיד שגנץ נבחר אליו זה תמיד היה כי הוא היה ברירת המחדל. הציבור יקנה חתול בשק אם לא ידרוש מגנץ להביע את עמדתו. פורסם כי באחת מישיבות הקבינט גנץ אמר שלמנהרות חמאס ברצועה אין יכולות - אני מבינה למה הוא שותק".

 

ב"ידיעות אחרונות" פורסם היום כי בליכוד מוטרדים מהאפשרות כי גנץ יכריז שהוא מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה ולא רק לכנסת, ובכך יגבש סביבו איחוד בגוש המרכז־שמאל, שעלול לסכן את נתניהו. בכירים במפלגה למעשה בונים "תיק" על גנץ במטרה לחשוף סיפורים מעברו הצבאי, שלטענתם לפחות עלולים להביך אותו, בעיקר בכל מה שקשור לתפקודו כרמטכ"ל בתקופת מבצע "צוק איתן".

 

מאחורי הקלעים פועלים בכירים במפלגה לפגוע ברקורד הצבאי של גנץ — שנחשב גם לנכסו הפוליטי העיקרי. שר בליכוד, המקורב לנתניהו, אמר באחרונה בשיחה פרטית: "יש לנו חומר על בני גנץ אבל אנחנו נוציא אותו רק ברגע שבו גנץ יכריז על הצטרפותו לחיים הפוליטיים. יש דברים ונמצא את הדרך להוציא אותם".

 

בליכוד מבטיחים שההתבטאות של גלנט אתמול ודבריה של רגב הם רק קצה הקרחון: מאחורי הקלעים פועלים בכירים במפלגה כדי לקעקע את תדמיתו כ"ביטחוני סט" ולפגוע ברקורד הצבאי שלו – שנחשב גם לנכס הפוליטי העיקרי.

 

מאז ישיבת הממשלה הקודמת, לפני שבועיים, חלו תפניות פוליטיות דרמטיות. יממה לאחר מכן הוחלט על הקדמת הבחירות והכנסת התפזרה שבוע אחר כך; ראשי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד פרשו ממפלגתם והקימו את "הימין החדש"; יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי פירק את המחנה הציוני ואת השותפות עם ציפי לבני, שנושלה מתואר יו"ר האופוזיציה - תואר שעבר לח"כ שלי יחימוביץ'; והרמטכ"ל לשעבר גנץ נכנס לפוליטיקה והקים את מפלגת "חוסן לישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
נתניהו בישיבת הממשלה היום
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים