שתף קטע נבחר

האופוזיציה הסורית לעולם הערבי: אל תסלחו לאסד

האופוזיציה הסורית מאוכזבת משיקום היחסים של מדינות ערביות עם אסד, שמתקרב לניצחון: "יישאר פושע מלחמה גם אם אלף מנהיגים ילחצו לו יד"

בכיר באופוזיציה הסורית אמר היום (א') שהוא מופתע מהמדינות שמשקמות את היחסים עם ממשלת סוריה. ראש צוות המו"מ של האופוזיציה, נאסר חרירי, קרא להן לחזור בהן מהחלטתן.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מדינות בעולם הערבי, שחלקן תמכו בעבר במורדים שנלחמים בשלטון אסד, מנסות לשקם את היחסים עם סוריה – שמתקרבת לניצחון במלחמת האזרחים. אותן מדינות מנסות להרחיב את השפעתן בסוריה, על חשבון טורקיה ואיראן.

אסד בביקור בבסיס חיל האוויר בלטקייה (צילום: AFP) (צילום: AFP)
אסד בביקור בבסיס חיל האוויר בלטקייה(צילום: AFP)

איחוד האמירויות פתחה בחודש שעבר את השגרירות בדמשק, שנסגרה במהלך המלחמה. בחריין אמרה שאנשי השגרירות שלה בסוריה, והדיפלומטים הסורים במנמה בירת בחריין – פועלים "ללא הפרעה". הנשיא אסד אירח בחודש שעבר בדמשק את נשיא סודן עומאר אל-באשיר - ביקור ראשון של מנהיג מדינה ערבית בסוריה מתחילת המלחמה.

נשיא סוריה בשאר אסד נפגש עם לוחמים במזרח רוטה ()
אסד מצטלם עם לוחמים במזרח רוטה

נשיא סוריה בשאר אסד נפגש עם לוחמים במזרח רוטה ()
 

"אין לנו את היכולת לעצור את הפיוס הזה", אמר איש האופוזיציה הסורית נאסר חרירי לכתבים בסעודיה. "אנחנו עדיין מקווים שקיימת אפשרות שהמדינות האלה ישקלו שוב את ההחלטות שלהן, ויבינו שהקשר האמיתי והיציב שלהן צריך להיות עם האחים שלהם מהעם הסורי, ולא עם המשטר שביצע את כל הפשעים האלה".

 

"בשאר אסד יישאר פושע מלחמה גם אם אלפי מנהיגים ילחצו לו את היד", הבהיר חרירי, שעומד בראש המגעים בין האופוזיציה למשטר בשיחות השלום שמתקיימות בקזחסטן.

נשיא סוריה בשאר אסד מארח ב דמשק את נשיא סודן עומאר אל באשיר ()
בחודש שעבר: אסד מארח את נשיא סודן עומאר אל-באשיר
  

בשבוע שעבר מסרה כווית שהיא מצפה שמדינות ערביות נוספות יפתחו מחדש את השגרירות בדמשק. הצעד צריך לקבל את אישור הליגה הערבית, שסילקה את סוריה מהארגון ב-2011, השנה שבה נפתחה מלחמת האזרחים בין משטר אסד למורדים. כדי שסוריה תחזור לליגה הערבית המדינות החברות צריכות לקבל החלטה פה אחד.

 

"אנחנו לא חושבים שזה צעד חכם להחזיר את סוריה לליגה הערבית. אנחנו חושבים שההחלטה הזאת היא לא חלק מהאינטרס של התהליך הפוליטי", אמר חרירי למדינות העולם הערבי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים