שתף קטע נבחר

"הקדימה את זמנה". מסעדת הנודיסטים בפריז נסגרת

מסעדת "או נטורל" בפריז נפתחה לפני שנה ברעש גדול, ונסגרת בקול ענות חלושה. הנודיסטים שהתענגו על כבד האווז והצדפות מבכים על סגירת עסק פורץ דרך ב"צרפת העירומה". המקום קורא לסקרנים להגיע לארוחת פרידה

מסעדת הנודיסטים הראשונה בפריז תיסגר בפברואר, מעט יותר משנה אחרי הפתיחה הסנסציונית. המסעדה, "או-נטורל", תפסיק את פעילותה למרות ביקורות שמהללות את כבד האווז, הצדפות, החלזונות והאספרגוס שלה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

מסעדת O'Naturel  בפריז (צילום: AFP)
מסעדת "או נטורל" בפריז(צילום: AFP)

האחים מייק וסטפן סעדה אמרו שכדי להימנע מ"מבוכה כלכלית" הם נאלצים לסגור את העסק. "זה עכשיו או לעולם לא", קראו האחים ללקוחות הסקרנים "שרוצים לחוות ארוחה אחרונה בעירום בפריז". האחים יורידו את השאלטר ב-16 בפברואר. "אנחנו סומכים עליכם שתתמכו בנו", כתבו האחים סעדה בפייסבוק. "אנחנו מודים לכל מי שלקח חלק בהרפתקה הזאת. אנחנו נזכור רק את הרגעים הטובים ואת האנשים הנפלאים שפגשנו".

 

המסעדה במזרח פריז נפתחה ברעש גדול בנובמבר 2017. הלקוחות שנכנסים למסעדה נדרשים להשאיר את הבגדים במלתחה, וגם את הטלפונים הסלולריים – כדי לוודא שאיש לא יצלם את הלקוחות העירומים. הסועדים קיבלו מהמסעדה נעלי בית. הנשים (40% מהלקוחות) רשאיות להישאר בנעלי עקב.

מסעדת O'Naturel  בפריז ()
 

הקמתה של מסעדת "או נטורל" הייתה סימן שהראה שתרבות הנודיזם בצרפת מחלחלת, לאט לאט, למיינסטרים. צרפת היא המדינה המובילה בעולם ברשימת "תיירות הנודיסטים", וארבעה מיליון איש מגיעים אליה מדי שנה להשתזף בעירום. בפארק הגדול בפריז אפשר למצוא אזור מיוחד לנודיסטים, במועדוני הלילה יש הופעות סטנד אפ בעירום ואפילו מוזיאונים מקיימים סיורים "בנטורל".

מסעדת O'Naturel  בפריז ()
  

בניגוד למסעדת "בוניאדי" הנודיסטית בלונדון, שנפתחה לזמן קצר ב-2016, האחים סעדה לא מורידים בגדים כשהם מגישים אוכל ללקוחות העירומים. "התפקיד שלנו זה שלאנשים יהיה נוח", אומר סטפן, ומציין שהחוק הצרפתי אוסר על אחיו להתפשט במקום העבודה. "ברגע שהלקוחות נכנסים למסעדה אנחנו מלווים אותם לשולחן ודואגים שזה לא נראה כאילו כל העולם מסתכל עליהם".

 

קהילת הנודיסטים בצרפת התאכזבה מההחלטה לסגור את המסעדה. סדריק אמאטו, שפעיל למען זכויות הנודיסטים, אמר שהמסעדה הקדימה את זמנה. הוא אמר ל-AFP שייתכן שפריז עדיין לא מוכנה לעסק נודיסטי שפתוח כל השנה. "אכלתי שם הרבה פעמים וזה היה טוב מאוד", ציין אמאטו, ואמר שייתכן שהמסעדה הייתה מצליחה יותר אם הייתה בה מרפסת ואם היא הייתה באזור מגורים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים