שתף קטע נבחר

עדות ותיעוד: דורס הנער בתל אביב שתה מים בזירה כדי לדלל את האלכוהול

עדות מטלטלת של פקח עיריית תל אביב במשפטו של אלי בר-זכאי הנאשם בהריגת אילון שלו-אמסלם בן ה-13. מתברר כי בשעה שצוות מד"א טיפל בנפגעים בזירה, ניסה בר-זכאי לכאורה לטשטש ראיות: "הוא שאל אם יש לי מים. הוא סיים בקבוק של ליטר וחצי ושאל אם יש לי עוד. הבנתי שיש כאן בעייתיות"

 

 

אלי בר-זכאי, הנהג הנאשם בהריגתו של הנער אילון שלו-אמסלם, שתה כמות רבה של מים בזירת התאונה כדי לטשטש ראיות ולדלל את כמות האלכוהול בדמו. כך עולה מעדות מטלטלת של פקח בעיריית תל אביב שהיה בזירת התאונה ונתן לו בקבוק לבקשתו. מהעדות עולה כי בר-זכאי עשה זאת בזמן שאנשי צוות מד"א הגיעו למקום טיפלו בנפגעים בזירה.

 

"בשלב מסוים פנה אליי הנהג ושאל אם יש לי מים. ניגשתי לניידת. היה שם בקבוק מים של ליטר וחצי שלא נגעתי בו, הבאתי לו. אחרי כמה דקות הוא סיים ושאל אם יש לי עוד מים. הבנתי שכנראה יש כאן בעייתיות", אמר היום (ה') הפקח בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

הנהג הדורס שותה מים ליד צוות של מד
הנהג הדורס שותה מים בשעה שצוות מד"א מעניק טיפול רפואי מיד אחרי התאונה(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

 אלי בר זכאי וקובי אמסלם (צילום: מוטי קמחי)
הנאשם אלי בר זכאי חולף מול אביו של אילון שלו אמסלם ז"ל(צילום: מוטי קמחי)
.

לטענת הפרקליטות, בר-זכאי שתה מים רבים מתוך מטרה לטשטש ששתה אלכוהול לפני התאונה, טרם בדיקת הינשוף, כדי לעוות את תוצאות הבדיקה. "כל הזמן, כשטיפלתי בילדים, הוא היה עסוק בטלפון. הסקתי שכנראה שתה לפני זה והוא שותה מים כדי לטשטש את זה. אמרתי לנהג בניידת שאם הוא יבקש עוד מים - שלא ייתן לו". בעדותו סיפר שזמן קצר אחר כך הבחין בצילום מבצעי של מד"א שהופיע ב-ynet שבו נראה הנהג שותה בקבוק מים ואז דיווח על כך.

 

אהוד, שוטר מחטיבת הזיהוי הפלילי במטה הארצי בירושלים, שהיה מהראשונים בזירת התאונה, העיד הבוקר ואמר:"נכנסו לכיוון הצומת ראינו רכב על המדרכה שהנהג בתוכו. ראיתי פצוע שוכב כ-10 מטרים מהצומת ניגשנו אליו הוא היה עדיין בהכרה. התקשרתי למד"א ודיווחתי. לאחר מכן הבנתי שיש לו עוד חבר, התחלנו לחפש".

 

"מד"א הגיעו מהר מאוד. היו צעקות שהוא לא בנשימה. ראיתי שמדי פעם הנאשם מדבר בטלפון. הגיעה ניידת משטרה. השוטר בניידת ניגש לנהג, הוא קרא לי לסיוע. שעמדנו מולו הרחתי ריח של אלכוהול מהנהג. הוציאו לו בדיקת נשיפון הוא סירב בהתחלה, בפעם השנייה הוא לא עשה את הבדיקה כמו שצריך, רק אחרי 3-4 פעמים הוא החליט לעשות את הבדיקה כמו שצריך".

עורך דינו של הנאשם אלי בר זכאי, עו
עו"ד אורי קינן, סנגורו של הנהג הדורס(צילום: מוטי קמחי)

 

אורי קינן, סנגורו של בר-זכאי, חקר נגדית את השוטר ושאל:"איפה בדו"ח הפעולה שלך דיברת על סירוב לבדיקת שכרות?". השוטר אמר בתגובה כי לא כתב זאת בדו"ח. קינן שאל את השוטר כיצד ידע שבר-זכאי סירב לבצע את בדיקת הנשיפון, השוטר ענה בתגובה כי הוא ביצע את הבדיקה יחד עם שוטר נוסף שהגיע למקום. קינן ניסה להפריך את עדותו כשאמר כי "זו פעולה שאף אחד לא טען שהיית מעורב בה, ואתה גם לא כותב את זה בעדות". את בר-זכאי מייצגת גם עורכת הדין יולי אזולאי.

 

באוגוסט הוגש כתב אישום בגין הריגה נגד בר-זכאי. על פי כתב האישום, שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב, ב-26 ביולי 2018 סיכמו בר-זכאי וחברו שייסעו מירושלים לבילוי באזור המרכז. הם נסעו ברכב פורד של אחיו של הנאשם לדירת חבר בפתח תקווה, ובדרך רכשו בקבוק וודקה ומשקאות אנרגיה. בדירת החבר שתה בר-זכאי לפחות כוס וחצי מהמשקה, ולאחר מכן תכנן להיפגש עם חבריו במועדון שלוותה בתל אביב. בשיחה מאוחרת עם חבר אף טען בר זכאי כי שתה בקבוק שלם בעצמו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
הנהג הדורס תועד שותה מים בזירה
צילום: תיעוד מבצעי מד"א
מומלצים