שתף קטע נבחר

חברי העבודה מתכוננים למבחן של גבאי בוועידה: "להפסיק לריב כדי לא להתרסק"

בריאיון משותף לאולפן ynet הראו חברי מפלגת העבודה כי לגבאי לא צפויים חיים קלים באישור השריונים ברשימה והשינויים בתקנון. נחמן שי: "השריונים פוגעים בדמוקרטיה". מיכל בירן: "זה מידתי לתת ליו"ר משחק קטן ברשימה". יוסי יונה: "פונה לגבאי שיבטל את השינויים בתקנון"

 

 

 

לאחר שהדהים את ציפי לבני, פירק את המחנה הציוני וספג על כך ביקורת רבה, אבי גבאי יעמוד היום מול כ-4,000 חברי ועידת מפלגת העבודה, וינסה לאשר שינויים בתקנון להם מתנגדים לא מעט מחברי המפלגה. ח"כ נחמן שי וח"כ יוסי יונה המתנגדים לשינויים, וח"כ מיכל בירן אשר טוענת כי יש לאשר אותם, התארחו באולפן ynet. בירן פנתה לחבריה באולפן ואמרה: "אנחנו צריכים להפסיק לריב".

 

יו
אבי גבאי. יעמוד במבחן?(צילום: רועי עידן)

על סדר היום בכינוס הוועידה: אישור תקנון הפריימריז הכולל את הצעת גבאי לשריונים ולסידור הרשימה לכנסת, וכן תקנון הוועידה, שכולל שינויים שלדעת המתנגדים אין לאשר אותם. אישור הסעיפים לפי דרישתו של גבאי יחזק אותו מאוד במפלגה, אולם אם לא יצליח להעביר חלק מהם - ניתן יהיה לראות בכך הצבעת אי אמון בו.

 

רשימת השריונים של מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי ()

ח"כ נחמן שי אמר באולפן ynet כי יצביע נגד השריונים והשינויים אך עדיין יתמוך בגבאי: "אני חושב שצריך לעצור ולבדוק אותם היטב, אבל יהיה נכון להמשיך לבחירות בראשותו של אבי גבאי, הוא היו"ר הנבחר ונתמוך בו".

 

ח"כ מיכל בירן טענה כי היא בטוחה שגבאי לא ינצל את השריונים בכל מחיר: "הוא נתן לנו הבטחה שהשריונים שמורים לשמות רציניים, לא להעדפת מקורבים. אני סומכת עליו ואני חושבת שזה מידתי, ברשימה שכמעט כולה פריימריז, לתת ליו"ר איזה משחק קטן, לנסות להביא שמות שיתרמו לאיכויות של הרשימה".

 

ח"כ יוסי יונה ציין כי ישנם שמות חמים שאותם יקבלו בברכה במפלגת העבודה, אך אמר כי יתנגד לשינויים בתקנון, וקרא לגבאי שלא להביא אותם להצבעה: "היה ואבי גבאי יביא אנשים כמו גנץ, אשכנזי או יעלון, אני חושב שכולנו נכרע ברך ונאמר בוודאי. אבל היה והוועידה תאשר את התקנון שיובא היום להצבעה, הרי שהוועידה מבטלת את עצמה. אני פונה מכאן ליו"ר המפלגה אבי גבאי, הבה נימלך בדעתנו, הבה נצא מהוועידה הזאת עם אחדות, הבה וניסוג מהתקנון שמבטל את הוועידה".

 

בירן פנתה אל יונה בתגובה: "יוסי, אני פונה אליך, אפשר שנריב בתוך הבית? אני חושבת שזה הנזק המרכזי".

 

שי הוסיף: "אני רוצה להיות קול ההיגיון, בואו נסיר את כל המכשולים שמעוררים את ההתנגדות בתוך המפלגה, יש לנו 89 יום, אנחנו מאמינים שלמפלגת העבודה יש מקום, לא 9-8 אלא 25 מנדטים, זה המקום של מפלגת העבודה".

 

מה אתם צריכים לעשות כדי לא להתרסק?

בירן: "להפסיק לריב. השורה התחתונה תהיה אם הוועידה תקבל את ההצעות של גבאי, ואני מאמינה שזה מה שהולך לקרות, ואחרי כל הרעש וכל הפייק ניוז בסוף תהיה שורה תחתונה - ממשיכים ומתארגנים לבחירות בראשות אבי גבאי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי
צילום: רועי עידן
מומלצים